Onze opdrachtgever is een modern softwarebedrijf, ontwikkelaar van HR- en Payroll software. De organisatie is volop in ontwikkeling en telt circa 50 medewerkers. De cultuur is sociaal, persoonlijk en no-nonsense. Lol hebben terwijl je serieus met je vak bezig bent, is het credo. Het geheel is onderdeel van een grote, toonaangevende organisatie. Het bedrijf is met de ontwikkeling van Cloud HR & Payroll software, implementatie hiervan bij klanten en beheer, inclusief uitgebreide klantondersteuning, een serieuze concurrent van de traditionele grote merken op het gebied van HR & Payroll software.
Wegens groei is er ruimte ontstaan voor een ervaren nieuwe collega in de rol van Consultant HR & Payroll, waarin je verantwoordelijk bent voor de implementaties van het systeem bij nieuwe klanten en nazorg bij bestaande klanten.

In deze zeer zelfstandige functie ben je het aanspreekpunt voor de klant betreffende vraagstukken op het gebied van software. Je geeft advies en komt tot de kern van de behoeften in relatie tot de implementatie en het gebruik van de software. Dat houdt in veel communicatie met nieuwe klanten over de applicatie, over de transitie naar de nieuwe software, over de opzet en uitrol van processen, over het waar en het hoe van de applicatie/knoppen, etc. Naast implementatie bij nieuwe klanten, houd je je voor een klein deel bezig met uitbreidingen en aanpassingen bij bestaande klanten. Je komt met oplossingen voor inrichting, uitrol en aanpassingen. Eigenlijk ben je dus ook een soort verandermanager. Je bent behalve het aanspreekpunt voor je klanten, ook de cruciale schakel tussen de klant en de ontwikkelaars.

Normaliter bezoek je klanten meerdere malen per week om zaken te bespreken, mee te kijken en oplossingen te bieden. Op dit moment, rekening houdend met de covid-richtlijnen, gebeurt dit alleen indien noodzakelijk en is dit gereduceerd tot 1 à 2 keer per week, een paar uurtjes per keer.

Onze opdrachtgever is een betrouwbare aanbieder van payroll diensten en backoffice dienstverlening voor andere intermediairs: men noemt dat zelf dienstverlening om ‘ondernemen makkelijker te maken’. De organisatie is ruim 10 jaar actief op de Nederlandse markt en heeft in die tijd een prominente positie ingenomen. Het motto is dat men dagelijks uniek wil zijn door zich via persoonlijke service, snelheid van handelen en hoge kwaliteit.

Binnen het bedrijf, onderdeel uitmakend van een groep met ongeveer 100 medewerkers, is door uitbreiding ruimte ontstaan voor een nieuwe collega die de volledige salarisadministratie onder zijn of haar hoede gaat nemen. Het betreft hier de maandelijkse verloning van tussen de 1.000 en 1.200 flexwerkers. Daarnaast is er grote behoefte aan iemand die een adviserende rol op het gebied van het optimaliseren kan spelen. Je bent in deze rol de verloningsexpert die de salarisadministratie zo efficiënt mogelijk opzet en onderhoudt.

Bij de eindverantwoordelijkheid voor correcte en tijdige salarisverwerking voor diverse klanten hoort ook het nauw in contact met hen staan en hen proactief informeren over bijvoorbeeld cao-wijzigingen. Tenslotte ben je het eerste interne aanspreekpunt van de backoffice op het gebied van salarisverwerking en lever je betaalbestanden aan.

Onze opdrachtgever is een bekende speler op het gebied van de ontwikkeling, implementatie en het beheer van HR & Payroll software en verzorgt daarnaast de HR en salarisadministratie voor een brede klantenportefeuille. Tot deze portefeuille behoren zowel nationale als internationale organisaties, actief in een grote diversiteit aan branches.

De organisatie timmert sinds een kleine 15 jaar zelfstandig aan de weg met de focus op salarisadministratie, consultancy en business intelligence. Inmiddels zijn er ruim 60 specialisten werkzaam met elk hun eigen expertise. Deze specialisten werken nauw samen en hebben teamgeest hoog in het vaandel staan. Daarnaast wordt de werkwijze omschreven als informeel en transparant en biedt de organisatie veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en zijn er volop doorgroeimogelijkheden.

Door groei is er behoefte aan een payroll specialist ter versterking van de afdeling salarisadministratie.

Functieomschrijving
Binnen een team van 12 salarisadministrateurs wordt voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers de salarisverwerking verzorgd. In samenwerking met de directe collega’s, variërend van junior tot senior, verzorg je een tijdige en juiste salarisbetaling voor klanten. Daar hoort ook de correcte afdracht van premies en belastingen bij.

In deze rol sta je veelvuldig in contact met jouw klanten en geef je gevraagd en ongevraagd advies, los je problemen op, beantwoord je vragen en ondersteun je bij aangiftes. Daarnaast ben je continu alert op procesoptimalisatie en geef je de klant waarom wordt gevraagd, en liever een beetje meer.

Onze opdrachtgever is een modern en vooruitstrevend accountantskantoor waar binnen een hecht team de salarisadministratie voor een breed scala aan klanten wordt verwerkt. Deze verwerking vindt hoofdzakelijk in Unit4 plaats. Door capaciteitsgebrek is er behoefte aan een ervaren interim salarisadministrateur die zich onder andere bezig gaat houden met:
* het volledige verloningsproces van A tot Z voor verschillende klanten;
* het beantwoorden van vragen van klanten met betrekking tot de personeels- en salarisadministratie;
* het adviseren van klanten met betrekking tot arbeidsrechtelijke vraagstukken.

Wil jij werken voor een grote, internationale speler binnen de payroll branche? Breng jij genoeg kennis en ervaring mee binnen de salarisadministratie en wil je deze expertise inzetten bij een toonaangevende organisatie? Dan is de functie van interim Payroll Specialist bij onze opdrachtgever wellicht iets voor jou! In verband met een piekperiode, is er binnen de payroll afdeling per direct ruimte voor een ervaren Salarisadministrateur met goede kennis van ADP software.

Als Payroll Specialist ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie. Je draagt verantwoordelijkheid voor de correcte salarisverwerking en bent verantwoordelijk voor jouw eigen klantenpakket, waar je regelmatig contact mee hebt. Uiteraard blijf je op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, om dit vervolgens toe te passen in jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder behoort tot jouw takenpakket:

• Mutaties beoordelen op juistheid en deze verwerken;
• Aan de hand van veranderende wet- en regelgeving en relevante cao’s de klant informeren en adviseren;
• Bijdragen aan de optimalisatie en implementatie van nieuwe processen en regelgevingen en deze waar mogelijk automatiseren;
• Contact onderhouden met diverse instanties en het verzorgen van de aangiften Loonbelasting;
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten op het gebied van salarisadministratieve vraagstukken.

Voor onze opdrachtgever, een onderwijsinstelling in de regio Apeldoorn, zoeken wij per direct tijdelijke ondersteuning op de afdeling Personeels- en Salarisadministratie. In deze rol ben je onder andere verantwoordelijk voor:
* het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties
* administratieve afhandeling rondom in-, door- en uitstroom
* vraagbaak voor collega’s met vragen gerelateerd aan de personeelsadministratie
* een correcte verlof- en verzuimadministratie4
* meewerken aan procesoptimalisatie

Onze opdrachtgever is een bekende organisatie binnen de zakelijke dienstverlening met landelijk duizenden medewerkers in dienst. De organisatie is gevestigd in de regio Rotterdam. Voor het Shared Service Center zijn zij per direct op zoek naar een interim Salarisadministrateur op senior niveau.

Binnen het Shared Service Center wordt de salarisadministratie van verschillende bedrijven, met verschillende cao’s, bedrijfsregelingen en veel afwijkingen verzorgd. Deze complexe payroll wordt momenteel gemigreerd van SAP naar AFAS. Het huidige team houdt zich bezig met het inrichten en testen van AFAS, wat resulteert in capaciteitsgebrek op de afdeling. In deze tijdelijke functie ga je je dan ook hoofdzakelijk bezighouden met het waarborgen van een correcte en tijdige verwerking van deze complexe salarisadministraties. Daarnaast behoort tot jouw takenpakket:

• Plannen, coördineren en monitoren van de voortgang van operationele werkzaamheden;
• Zorgen voor de continuïteit en het stroomlijnen van werkprocessen binnen de salarisadministratie;
• Meedenken en adviseren over de optimalisatie van werkprocessen;
• Vraagbaak voor salarisadministratieve kwesties binnen de organisatie;
• Onderhouden van contact met medewerkers en externe partijen zoals de Belastingdienst;
• Zorgen voor de aansluiting op de financiële administratie en HR;
• Jaarafsluiting;
• Bijhouden van ontwikkelingen binnen de diverse cao’s, wet- en regelgeving en deze toepassen;
• Meehelpen bij het testen van AFAS en meedenken over verbeteringen hierin.

Onze opdrachtgever is een internationale financiële start-up die, als autonoom onderdeel van een grote financiële speler, vanaf 1 januari zelfstandig gaat. De transitie is nu een klein jaar aan de gang waarbij o.a. HR en Payroll zijn ingericht. Alle medewerkers zijn overgeheveld, processen zijn grotendeels ingericht en binnenkort staat men volledig op eigen benen.

Vanwege het aanstaande vertrek van degene die daarvoor verantwoordelijk is geweest, ontstaat er een interim-positie voor een ervaren internationaal georiënteerde Payroll Specialist met tevens brede HR-kennis, die ook procesmatig en uitvoerend sterk is. Er is behoefte aan iemand die naast het verder werken aan het inmiddels voor een groot deel ingerichte HR-systeem en de daarbij draaiende processen, zelfstandig de payroll gaat draaien.

Werkzaamheden
• je verzorgt zelfstandig maar in samenwerking met ADP de Nederlandse en Engelse payroll
• je bent aanspreekpunt voor alle (internationale) collega’s op het gebied van Payroll
• je bent aanspreekpunt voor collega’s op het gebied van HR (arbeidsvoorwaarden, wet- en regelgeving)
• je werkt aan verdere verbetering van processen en systemen
• je bent verantwoordelijk voor contractmanagement, verzuimregistratie en houd je bezig met hiring en onboarding (veel collega’s vallen binnen 30% regelingen)
• je bent contactpersoon voor alle partners waarmee wordt samengewerkt

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche. De organisatie kenmerkt zich door haar open, moderne en informele cultuur. Woorden als eerlijkheid, flexibiliteit, eigenzinnigheid en lef gaan hand en hand met het imago van en de werksfeer binnen de organisatie. Door groei is er ruimte voor een moderne payroll specialist op de HR afdeling van deze organisatie.

Functieomschrijving
Ben jij de salarisadministrateur 2.0 die systemen voor zich laat werken? Ben jij naast payroll specialist een pionier op het gebied van procesoptimalisatie? Lees dan gauw verder.

Samen met je payroll collega ben je verantwoordelijk voor de correcte en tijdige verloning (van A tot Z) van ruim 4.000 collega’s. Veel verloningen voor 2 man zou je zeggen? Door het optimaal benutten van de systemen en een strakke inrichting, kunnen jullie dit prima aan. Oké, af en toe wat hectiek rondom een deadline, maar als salarisadministrateur 2.0 houd je hiervan en word je juist blij van deze uitdaging. Jullie hebben zelfs nog tijd om over om te besteden aan:
• Het beantwoorden van alle salaris gerelateerde vragen van collega’s;
• Het onderhouden van contacten met instanties (Belastingdienst, pensioenfonds etc.);
• Het uitzoeken van (complexe) fouten die aan het licht worden gebracht door analyses in AFAS Profit;
• Misschien wel het belangrijkste, het continu optimaliseren van de bestaande processen. Je schakelt direct met de afdeling HR systems om nog voor de volgende run de verbetering doorgevoerd te hebben.

Op het hoofdkantoor van onze opdrachtgever, een bekende internationale retailorganisatie, is in verband met het vertrek van de huidige payroll coordinator behoefte aan een zelfstandig en ervaren payroll specialist die deze rol op interim-basis kan invullen.

Je bent zelfstandig verantwoordelijk voor de internationale payroll voor 6 Europese landen, in totaal gaat dit om ca. 600 verloningen.
Het gaat hierbij om de volledige operationele/uitvoerende verantwoordelijkheid, van A tot Z, om een tijdige en nauwkeurige payroll te garanderen door de aanlevering van de juiste informatie aan de payroll-verwerker en de controle van output:
• maandelijks langs verschillende structuren aanleveren van te verwerken uren, validaties en checks doen, aanleveren van HR Info (instroom, uitstroom, salariswijzigingen, urenwijzigingen, etc.), toezien op payment
• langs diverse kanalen contact met de payrollverwerker over uitzonderingen
• oplossen van problemen van en verstrekken van informatie aan collega’s en leidinggevenden over payroll-kwesties
• Genereren van internationale rapportages en overzichten
• Wagenparkbeheer Europa, beheer (incl. validatie) van een expense-tool (validatie vanuit HR) en een beperkte facturenstroom vanuit o.a. verzekeraars en payroll-verwerker