Onze opdrachtgever is in de regio een begrip voor complete personele dienstverlening op het gebied van tijdelijk werk in de bouw, industrie, techniek en engineering. De medewerkers staan op de eerste plaats en werken voor diverse werkgevers wat in hoge mate hun ervaring, betrouwbaarheid en kwaliteit bevordert. Kwaliteit en veiligheid nemen tenslotte een belangrijke plaats in.
De afdeling salarisadministratie heeft een belangrijke rol binnen het bedrijf. Het team bestaat uit 3 collega’s, een fijn team van salaris-professionals. Deze zijn op zoek naar een tijdelijke collega die het team uitvoerend kan ondersteunen, in eerste instantie voor de komende 3 maanden waarbij verlenging mogelijk is.

Functieomschrijving:
Als medewerker salarisadministratie ben je werkzaam op het hoofdkantoor in een veelzijdige en uitdagende financiële omgeving binnen een informele organisatie:
* zorgen voor een gesmeerde personeels- en salarisadministratie voor flexkrachten;
* telefonische en persoonlijke contacten met collega’s, flexkrachten en relaties over salarissen, cao’s, facturen;
* helpen van collega’s bij vraagstukken op financieel administratief gebied (o.a. verloning & facturatie);
* meedenken over verbetering en optimalisatie van processen.

Voor onze opdrachtgever, een productiebedrijf in de regio Amsterdam, zoeken wij met spoed een interimsalarisadministrateur.

In de opdracht ben je verantwoordelijk voor de correcte en tijdige salarisadministratie van circa 1000 medewerkers en de urenregistratie van zo’n 2000 flexkrachten.

Stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam (SOR) helpt sinds 1968 ouderen met een klein inkomen bij het vinden van een prettige en veilige woonomgeving in Rotterdam. Inmiddels verhuurt zij circa 7.500 woningen binnen de regio. Het kantoor van SOR is gevestigd in het centrum van Rotterdam, waar zo’n 75 enthousiaste en betrokken medewerkers werkzaam zijn. De Stichting kent een informele cultuur en staat met haar “no nonsens, handen uit de mouwen” mentaliteit midden in de Rotterdamse samenleving. De dienstverlening van SOR wordt omgeschreven als duidelijk, persoonlijk, ondernemend en betrokken. Deze eigenschappen zijn ook terug te vinden bij jouzelf en jouw toekomstige collega’s.

Door pensionering van de huidige salarisadministrateur is er binnen de HR afdeling plaats ontstaan voor een betrokken personeels- en salarisadministrateur. In deze functie ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de salarisadministratie van jouw 75 collega’s en houd je je in samenwerking met de HR Adviseur en de HR Manager bezig met (administratieve) HR werkzaamheden. Een greep uit jouw takenpakket:
• Het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties (in ADP Perman);
• Het verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Het aanleveren van loonjournaalposten en financiële rapportages bij de financiële administratie en bijdragen aan de financiële administratie;
• Het beantwoorden van alle voorkomende payroll gerelateerde vragen van jouw collega’s en indien nodig adviseren in payroll gerelateerde kwesties;
• Het generen van managementrapportages;
• Het optimaliseren van HR en payroll processen;
• Projectmatige werkzaamheden waaronder het implementeren van een nieuwe cao en het voortouw nemen bij de keuze voor en implementatie van een nieuw salarispakket.

Onze opdrachtgever is een betrouwbare partner op het gebied van administraties, het samenstellen van jaarrekeningen en het verzorgen van belastingaangiften en salarisadministraties. Voor een uiteenlopende klantenkring actief in verschillende branches, verwerken zij maandelijks een kleine 2000 loonstroken.
Met diepgaande kennis van het MKB, expertise op het gebied van inrichting en geautomatiseerde verwerking van financiële administraties en fiscale wetgeving, is deze organisatie de expert in een gedegen en transparant advies met altijd oog voor de persoonlijke details. Deze dienstverlening wordt aangeboden door een team van circa 20 medewerkers, binnen een informele sfeer. Zowel de interne als externe communicatie is vriendelijk en meewerkend en de lijnen zijn kort. Wegens vertrek van een salarisadministrateur is er behoefte aan vervanging.

Binnen het team salarisadministratie, bestaande uit 1 hoofd salarisadministratie en 2 salarisadministrateurs, verzorg je als salarisadministrateur een tijdige en juiste salarisbetaling voor klanten. Daar hoort ook de correcte afdracht van premies en belastingen bij.

In deze rol sta je veelvuldig in contact met jouw klanten en geef je gevraagd en ongevraagd advies, los je problemen op, beantwoord je vragen en ondersteun je bij aangiftes.

Onze opdrachtgever is een internationale productie- & salesorganisatie binnen food en cosmetica en telt 600 medewerkers. Binnen de organisatie is per april 2021 ruimte voor een enthousiaste interim Payroll Specialist met goede kennis van SAP, die gedurende meerdere maanden bijdraagt aan de continuïteit van de volledige en correcte payroll in SAP.

Binnen een team van 2 collega’s ben je verantwoordelijk voor het zorgdragen voor de continuiteit van de volledige en correcte maandelijke payroll voor 600 medewerkers. Het betreft een (internationale, Nordics) salarisadministratie met meerdere uitzonderingen, waaronder de verloning van expats en de juiste toepassing van de 30% regeling voor deze groep. De organisatie heeft recent de overstap van ADP naar SAP gemaakt. De werkzaamheden variëren van het verwerken en controleren van mutaties, tot en met het on-the-job optimaliseren van de inrichting van het salarisadministratieve proces in SAP en het optimaal benutten van de mogelijkheden van SAP. Je werkt samen met jouw collega payroll specialist, HR collega’s en in voorkomend geval met de SAP specialist.

Onze opdrachtgever is een grote bekende onderwijsinstelling die specialistische hbo-opleidingen aanbiedt, nationaal en internationaal.

Vanuit het Servicebureau worden de ondersteunende diensten voor alle verschillende entiteiten verricht. Onderdeel van het Servicebureau is de afdeling HR, bestaande uit 10 medewerkers waar ruimte is ontstaan voor een ervaren Personeels- en Salarisadministrateur ontstaan.

Het Servicebureau is een hecht team dat elkaar aanvult, met een positieve werksfeer, weinig verloop en een cultuur van ‘samen doen’.

Functie omschrijving:
Samen met drie collega’s ben je onder leiding van de teamleider PSA verantwoordelijk voor de tijdige en correcte verloning van rond de 1.000 collega’s. Het gaat hier om een vrij bewerkelijke payroll met ook nog steeds wat handmatige taken. Je zult daarom ook een bijdrage leveren aan het optimaliseren en verder digitaliseren van processen. Daarnaast houd je je bezig met:
• Verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Uitvoering van de rechtspositionele regelingen;
• Beantwoorden van alle voorkomende payroll-gerelateerde vragen en indien nodig adviseren in payroll-gerelateerde kwesties;
• Genereren en analyseren van managementrapportages;
• Ondersteunende HR werkzaamheden

Voor onze opdrachtgever in Rotterdam werven wij een interim Salarisadministrateur voor 24-28 uur per week. Er wordt gewerkt vanuit huis.

Onze opdrachtgever is een bekende, solide en landelijk actieve stichting in de gezondheidszorg. Binnen de afdeling Bedrijfsvoering, team Salarisadministratie, ontstaat op korte termijn behoefte aan een interim Salarisadministrateur met (bij voorkeur) goede kennis van Beaufort Youforce.

In de rol van interim salarisadministrateur draag je op tijdelijke basis zorg voor de tijdige en correcte voortgang van de salarisadministratie van circa 200 collega’s werkzaam binnen jouw regio. Je bent verantwoordelijk voor het gehele salarisadministratieve proces van a tot z en houdt hierbij de aansluiting met de financiële administratie. Daarnaast ondersteun je HRM met de aan loon- en personeelsadministratie gerelateerde rapportages. Je werkt nauw samen met een parttime collega (die deel uitmaakt van het team Financiële administratie, maar focus heeft op salarisadministratie).

Tot jouw taken behoren o.a.:
• je zorgt voor het juist, tijdig en volledig verwerken van salarismutaties tot een strook;
• je fungeert als vraagbaak voor de interne collega’s, inclusief de collega’s van HRM;
• je verzorgt managementinformatie en diverse berekeningen;
• je voert diverse administratieve taken en controles uit op het gebied van regelingen voor levensloop en pensioen;
• je onderhoudt contacten met externe partijen zoals Belastingdienst en UWV;
• je voert applicatiebeheer uit van het personeelsinformatiesysteem wanneer je hiermee ervaring hebt;
• je denkt mee met diverse regelingen.

Tenslotte, in de loop van dit jaar starten diverse projecten samenhangend met de (administratieve) samenvoeging van meerdere organisatieonderdelen en de toekomstige implementatie van Afas. Afhankelijk van de duur van de opdracht, krijg je hier al dan niet mee te maken.

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de regio en telt een kleine 4.000 medewerkers. Dit betreft zowel vaste als flexkrachten. Vanuit de kantoren van de organisatie worden diverse stafdiensten verleend, waaronder ook HR . Onderdeel van het HR team is het Team PSA, waar door langdurige ziekte van een medewerker, behoefte is aan een ervaren interim salarisadministrateur.

Samen met 2 collega payroll specialisten ben je verantwoordelijk voor de maandelijkse verloning (zo’n 3.500 verloningen). Er worden verschillende entiteiten verloond en er wordt met meerdere cao’s gewerkt. Tot de werkzaamheden behoren o.a.:
• Het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Het verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Het beantwoorden van alle voorkomende payroll gerelateerde vragen en indien nodig adviseren in payroll gerelateerde kwesties;
• Het uitvoeren van controles en analyses op de payroll;
• Het aanleveren en analyseren van managementinformatie.

Onze opdrachtgever is een solide non-profit partij met circa 2.000 medewerkers. In deze functie geeft je leiding aan het team Salarisadministratie. Het team Salarisadministratie bestaat uit 8 medewerkers en is onderdeel van de afdeling P&O. De organisatie is in beweging, onder andere in verband met de implementatie van een nieuw softwarepakket.

Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van het team en het payroll proces. Hierbij stuur je op resultaten, vakinhoud en eenduidige werkwijze. Je communiceert helder binnen zowel de afdeling en met diverse andere interne en externe partijen. Hiernaast stuur je proactief op vernieuwing. Je bent kartrekker op het gebied van optimalisering en je treedt op als vakinhoudelijke vraagbaak voor je directe collega’s.

Je bent daarnaast nauw betrokken bij de migratie van Raet naar AFAS en vertegenwoordigt jouw team in het MT.

Onze opdrachtgever is een solide partij die een maatschappelijke dienst levert. Binnen deze organisatie werken om en nabij 2.000 medewerkers. Binnen het team Personeels- en Salarisadministratie, wat deel uit maakt van de afdeling Mens & Organisatie (HR) zoeken wij een stevige Senior Salarisadministrateur. De afdeling M&O bestaat in totaal uit circa 35 medewerkers.

Door jouw ervaringen in het salaris administratieve vakgebied kun je een actieve bijdrage leveren voor wat betreft het optimaliseren van de interne processen met als automatisch gevolg een verhoging van de huidige kwaliteit. Uiteraard verricht je alle handelingen en controles conform tijdsplanning voor een volledige verwerking van de salarissen. Hierbij ben je alert op alle verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden in het salarisverwerkingsproces. Eveneens zorg je op een projectmatige manier voor het optimaliseren en digitaliseren van de processen en vertaalt deze naar het personeelsinformatiesysteem.

Voorts ben je in een coördinerende rol het aanspreekpunt voor PSA medewerkers bij de dagelijkse uitvoering en draag je mede zorg voor het efficiënt functioneren van het team. Hierbij maak en bewaak je de planning en taakverdeling, fungeer je als troubleshooter en verzorg je eindcontroles van de output. Je ziet toe op de juiste toepassing van de cao en arbeidsvoorwaarden en stelt conceptprocedures op.