Op het hoofdkantoor van onze opdrachtgever, een bekende internationale retailorganisatie, is in verband met het vertrek van de huidige payroll coordinator behoefte aan een zelfstandig en ervaren payroll specialist die deze rol op interim-basis kan invullen.

Je bent zelfstandig verantwoordelijk voor de internationale payroll voor 6 Europese landen, in totaal gaat dit om ca. 600 verloningen.
Het gaat hierbij om de volledige operationele/uitvoerende verantwoordelijkheid, van A tot Z, om een tijdige en nauwkeurige payroll te garanderen door de aanlevering van de juiste informatie aan de payroll-verwerker en de controle van output:
• maandelijks langs verschillende structuren aanleveren van te verwerken uren, validaties en checks doen, aanleveren van HR Info (instroom, uitstroom, salariswijzigingen, urenwijzigingen, etc.), toezien op payment
• langs diverse kanalen contact met de payrollverwerker over uitzonderingen
• oplossen van problemen van en verstrekken van informatie aan collega’s en leidinggevenden over payroll-kwesties
• Genereren van internationale rapportages en overzichten
• Wagenparkbeheer Europa, beheer (incl. validatie) van een expense-tool (validatie vanuit HR) en een beperkte facturenstroom vanuit o.a. verzekeraars en payroll-verwerker

Onze opdrachtgever is een (internationaal actieve) productie- en salesorganisatie met 5.000+ medewerkers. Binnen de organisatie is een optimalisatieslag gaande binnen het HR SSC. Per medio januari 2021 is er ruimte voor een enthousiaste interim HR & Payroll Specialist met goede kennis van SAP, die gedurende meerdere maanden bijdraagt aan de continuïteit van HR en payroll en specifiek van meerdere HR en payroll projecten die de komende maanden op stapel staan.

Functieomschrijving
Binnen een team van 8 collega’s, lever je een bijdrage aan de implementatie van (onderdelen) van meerdere systemen binnen HR en salarisadministratie. Hiernaast draai je, afhankelijk van jouw kennis en ervaring, mee in de reguliere HR en/of payroll processen en werkzaamheden binnen het HR SSC.

Het betreft tenminste de volgende projecten, waarin je, afhankelijk van kennis en ervaring, uitvoerend of (gedeeltelijk) coördinerend optreedt:
• De implementatie van meerdere modules van het urenregistratiesysteem myProtime, waaronder o.a. de urenregistratietool voor uitzendkrachten en de interface met de Arbodienst.
• Het opzetten van een centraal documentmanagement van geactualiseerde templates, informatiedocumenten, arbeidsvoorwaardelijke regelingen, etc.

Voor onze opdrachtgever in de regio Apeldoorn zijn wij met spoed op zoek naar een ervaren interim salarisadministrateur met ruime SAP en SAP Successfactors kennis (eis). Kennis van Protime is een pré. Omdat het een internationale organisatie betreft is het ook van belang dat je zowel mondeling als schriftelijk in het Engels kunt communiceren met je internationale collega’s.

Wil jij een internationale speler binnen de payroll branche ondersteunen tijdens de piekperiodes? Breng jij genoeg kennis en ervaring mee binnen de salarisadministratie en wil je deze expertise inzetten bij een marktleider? Dan is de functie van interim Payroll Specialist bij onze opdrachtgever wellicht iets voor jou! De organisatie verzorgt de payroll voor een groot aantal klanten in uiteenlopende branches; dit maakt jouw werk uitdagend en afwisselend.

Als Payroll Specialist ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie. Je draagt een grote verantwoordelijkheid voor de correcte salarisverwerking en bent verantwoordelijk voor jouw eigen klantenpakket, waar je regelmatig contact mee hebt. Uiteraard blijf je op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, om dit vervolgens toe te passen in jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder behoort tot jouw takenpakket:

• Mutaties beoordelen op juistheid en deze verwerken;
• Aan de hand van veranderende wet- en regelgeving en relevante cao’s de klant informeren en adviseren;
• Bijdragen aan de optimalisatie en implementatie van nieuwe processen en regelgevingen en deze waar mogelijk automatiseren;
• Contact onderhouden met diverse instanties en het verzorgen van de aangiften Loonbelasting;
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten op het gebied van salarisadministratieve vraagstukken;
• Je bent sparringpartner voor je junior collega’s.

Wil jij werken voor een grote, internationale speler binnen de payroll branche? Breng jij genoeg kennis en ervaring mee binnen de salarisadministratie en wil je deze expertise inzetten bij een marktleider? Dan is de functie van interim Payroll Specialist bij onze opdrachtgever wellicht iets voor jou! De organisatie verzorgt de payroll voor een groot aantal klanten in uiteenlopende branches; dit maakt jouw werk uitdagend en afwisselend.

Als Payroll Specialist ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie. Je draagt een grote verantwoordelijkheid voor de correcte salarisverwerking en bent verantwoordelijk voor jouw eigen klantenpakket, waar je regelmatig contact mee hebt. Uiteraard blijf je op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, om dit vervolgens toe te passen in jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder behoort tot jouw takenpakket:

• Mutaties beoordelen op juistheid en deze verwerken;
• Aan de hand van veranderende wet- en regelgeving en relevante cao’s de klant informeren en adviseren;
• Bijdragen aan de optimalisatie en implementatie van nieuwe processen en regelgevingen en deze waar mogelijk automatiseren;
• Contact onderhouden met diverse instanties en het verzorgen van de aangiften Loonbelasting;
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten op het gebied van salarisadministratieve vraagstukken.

Wil jij een internationale speler binnen de payroll branche tijdelijk ondersteunen? Breng jij genoeg kennis en ervaring mee binnen de salarisadministratie en wil je deze expertise inzetten bij een marktleider? Dan is de functie van interim Payroll Specialist bij onze opdrachtgever wellicht iets voor jou! De organisatie verzorgt de payroll voor een groot aantal klanten in uiteenlopende branches; dit maakt jouw werk uitdagend en afwisselend.

Als Payroll Specialist ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie. Je draagt een grote verantwoordelijkheid voor de correcte salarisverwerking en bent verantwoordelijk voor jouw eigen klantenpakket, waar je regelmatig contact mee hebt. Uiteraard blijf je op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, om dit vervolgens toe te passen in jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder behoort tot jouw takenpakket:

• Mutaties beoordelen op juistheid en deze verwerken;
• Aan de hand van veranderende wet- en regelgeving en relevante cao’s de klant informeren en adviseren;
• Bijdragen aan de optimalisatie en implementatie van nieuwe processen en regelgevingen en deze waar mogelijk automatiseren;
• Contact onderhouden met diverse instanties en het verzorgen van de aangiften Loonbelasting;
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten op het gebied van salarisadministratieve vraagstukken;
• Je bent sparringpartner voor je junior collega’s.

Voor onze opdrachtgever, een bekende zorginstelling, zoeken wij een interim Salarisadministrateur in verband met het vertrek van een collega.

Onze opdrachtgever is een moderne, solide ontwikkelaar van HR en payroll software. De organisatie is gestaag groeiende en telt inmiddels circa 40 medewerkers. De cultuur is sociaal, persoonlijk en no-nonsense. Het geheel is onderdeel van een groot, toonaangevend moederbedrijf. De organisatie is sterk in de ontwikkeling van HR & Payroll software, implementeert deze bij klanten en beheert deze, al dan niet op afstand. Hiernaast wordt klanten uitgebreide ondersteuning geboden bij zowel het gebruik van de software, als bij allerhande vakinhoudelijke vraagstukken van de klant op de gebieden HR en payroll. Deze service wordt geboden door de HR & Payroll Servicedesk, welke momenteel bestaat uit een enthousiast team van 8 specialisten. In verband met groei is er binnen de HR & Payroll Servicedesk ruimte voor een ervaren HR & Payroll Servicedesk Specialist.

Je bent onderdeel van het team HR & Payroll Servicedesk, waar een sfeer van teamgeest, fijn samenwerken, flexibiliteit en onderlinge openheid heerst. Met elkaar rouleer je op de eerste- en tweedelijns servicedesk. In deze zelfstandige functie, ondersteun je de klant, veelal HR-& Salarisadministrateurs, met uitdagingen op diverse gebieden. De onderwerpen waar jij je over buigt zijn heel divers en betreffen zowel salarisinhoudelijke en HR vraagstukken, als software gerelateerde vragen. De salarisadministratieve vraagstukken zijn vaak complex, onderwerpen waar de salarisadministrateur van de klant zelfstandig niet uitkomt. Ook vakinhoudelijk uitzoekklussen, bijvoorbeeld in verschillen, behoren tot het takenpakket. Software gerelateerde issues variëren van verborgen knoppen tot bugs die moeten worden verholpen. Jij bent in dat geval de schakel tussen de klant en de ontwikkelaars. Je rapporteert aan de Teamleader Servicedesk. Het team werkt volledig vanuit huis. Dit vraagt om zelfstandigheid, investering in goede onderlinge communicatie en teambuilding.

Voor onze opdrachtgever in de regio Apeldoorn zijn wij met spoed op zoek naar een ervaren interim salarisadministrateur met ruime SAP en SAP Successfactors kennis (eis). Kennis van Protime is een pré. Omdat het een internationale organisatie betreft is het ook van belang dat je zowel mondeling als schriftelijk in het Engels kunt communiceren met je internationale collega’s.

Onze opdrachtgever is een internationale, commerciële speler in de consumer health care. Binnen deze organisatie is er veel aandacht voor een goede werksfeer, samenwerking tussen verschillende teams en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers.

De organisatie telt in Nederland circa 3.000 medewerkers, verdeeld over meerdere bedrijven.

Functieomschrijving
Binnen de organisatie bestaat de payroll afdeling uit 3 payroll officers en 1 HR Administrator. Onder leiding van de Payroll Manager zijn jullie gezamenlijk verantwoordelijk voor de correcte en tijdige verloning van de Nederlandse collega’s. Je takenpakket bestaat onder andere uit:
• Het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Het verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij de betreffende instanties;
• Het aanleveren van loonjournaalposten en financiële rapportages bij Finance ten behoeve van o.a. audits;
• Het beantwoorden van alle voorkomende payroll gerelateerde vragen en indien nodig adviseren in payroll gerelateerde kwesties;
• Projectmatige werkzaamheden met betrekking tot de salarisadministratie.