Ben jij een ervaren HR adviseur die zich prettig voelt in een internationale omgeving in positieve beweging, waar zowel vernieuwing als een familiegevoel heersen? Houd jij van het moderniseren en professionaliseren van de huidige HR dienstverlening en heb je affiniteit met processen en systemen? Dan ligt jouw nieuwe uitdaging bij Vroon!

Vroon is een van oorsprong Nederlands familiebedrijf dat sinds 1980 transport, engineering en support levert op en over zee. In de loop der jaren is Vroon uitgegroeid tot een bekende internationale speler binnen de scheepvaart, met wereldwijd 3.000 medewerkers en een vloot van circa 130 deep sea en offshore schepen.

Het hoofdkantoor in Breda waarborgt diverse support diensten, waaronder marketing, ICT, business development, treasury, controlling en HRM. Binnen de afdeling HRM ontstaat er ruimte voor een ervaren HR adviseur, die verantwoordelijk wordt voor de volledige HR dienstverlening aan meerdere ‘eigen’ business units.

Samen met jouw HR collega’s (Group Head HR, een HR adviseur en een HR Officer) ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en uitvoeren van de HR strategie in Nederland. De HR afdeling is volop in doorontwikkeling. In deze tactische functie ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de implementatie van HR beleid, procedures en programma’s. Hierbij kun je denken aan onderwerpen als arbobeleid, compensation & benefits, leiderschap en duurzame inzetbaarheid.
Je werkt binnen het team zeer zelfstandig en richt je hierbij op jouw eigen interne klantgroep, bestaande uit alle stafafdelingen in Breda en de business unit Vroon Offshore Services (VOS), gevestigd in Den Helder. VOS heeft een vloot van circa 20 schepen en is voornamelijk actief in en rond de Noordzee.
Hiernaast behoort tot jouw takenpakket:
• Het proactief adviseren en coachen van managers en medewerkers van jouw business units;
• Het beantwoorden van HR gerelateerde vraagstukken vanuit de organisatie;
• Ownership nemen over de volledige medewerker cyclus en managers actief ondersteunen bij onderwerpen als werving & selectie, onboarding, verzuim, performance management en loopbaanontwikkeling;
• Het voortouw nemen in het optimaliseren en beheren van (administratieve) HR processen (momenteel loopt de implementatie van een nieuw systeem);
• Het beheren van en sturen op gegevens met betrekking tot budgetten, personeelsplanning en KPI’s.

“Become a part of transforming Europe’s leading Ferry Company!”

Organisatie
Stena Line is leider op het gebied van modern en duurzaam transport over zee en heeft één van Europa’s meest uitgebreide veerboot routes. Dagelijks werken in verschillende landen zo’n 4.300 collega’s enthousiast samen aan het veilig en betrouwbaar vervoeren van passagiers en vracht, waarbij het overtreffen van de verwachtingen van passagiers, kostenefficiënt goederentransport en een kleine ecologische voetdruk hand in hand gaan.

De missie van Stena Line is Connecting Europe for a sustainable future. Hierbij staat duurzaam en efficiënt samenwerken met zorg voor klanten, middelen en elkaar centraal. De Nederlandse thuishaven van Stena Line, direct aan de kade in Hoek van Holland, heeft een belangrijke rol in deze missie. Hierbij is een cruciale rol weggelegd voor HR. Ter versterking van het HR team is er daarom ruimte voor een pionierende HR Officer, die niet alleen graag support levert, maar ook adviseert en bovendien een drive heeft voor verbeteringen en verandering.

De HR afdeling in Nederland bestaat uit een Head of People, een Industrial and Employee Relations Manager, twee People Business Partners en 4 collega’s HR Support. Het team is toegewijd, gedreven en hecht waarde aan samenwerken, humor en een can-do mentaliteit.

In de rol van HR Officer ben je het eerste aanspreekpunt voor HR onderwerpen binnen de business, bestaande uit de crew van 6 grote schepen, port operations (de stuwadoors van 2 havens) en de stafafdelingen in Hoek van Holland (totaal 650 medewerkers). Je draagt zorg voor de dagelijkse HR administratie, het plannen en organiseren van o.a. trainingen en houd je hiernaast, met het strategisch HR-businessplan in gedachten, bezig met recruitment en het adviseren van jouw klantgroep op onderwerpen als verzuim, werving en persoonlijke ontwikkeling. Hierbij draag je bij aan de transitie naar een proactieve HR afdeling en krijg je de ruimte om HR Support naar een hoger plan brengen. Zelf denken en doen wordt hierbij aangemoedigd. Ga jij de uitdaging aan?

Jouw takenpakket:
• Verzorgen van HR administratieve werkzaamheden, zoals het opstellen van arbeidsovereenkomsten en het beheren van personeelsdossiers;
• Dagelijkse ondersteuning en advies bieden aan managers, medewerkers en HR collega’s in operationele HR-zaken, zowel 1e als 2e lijns;
• Eerste aanspreekpunt voor medewerkers en managers voor ziekteverzuim gerelateerde onderwerpen;
• Coördineren van en ondersteunen van de People Business Partner bij het wervingsproces, van het uitzetten van vacatures, het plannen tot en met het voeren van sollicitatiegesprekken;
• Coördineren van het onboarding programma;
• Trainingen ontwerpen en faciliteren voor managers en medewerkers, in lijn met de culturele reis van Stena Line;
• Regelen van de bemanningsplanning voor de (Filippijnse) crew;
• Bijdragen aan de ontwikkeling van HR support, zoals het verder opzetten van recruitment inclusief employer branding en het inrichten van een recruitmentsysteem en het letterlijk en figuurlijk verhogen van de zichtbaarheid van HR binnen de business.

Onze opdrachtgever is een technische organisatie waar innovatieve constructies voor aansprekende offshore- en civiele projecten worden ontworpen. Er wordt gewerkt vanuit een modern aansprekend kantoor in de regio Rotterdam en telt ongeveer 200 medewerkers. Ook zijn er 2 kantoren in andere Europese landen.
Het HR team bestaat uit 4 collega’s, een fijn team van HR Professionals. Als gevolg van aanstaand zwangerschapsverlof is men op zoek naar een tijdelijke nieuwe collega die dit team zowel uitvoerend als procesmatig kan ondersteunen in het zetten van de volgende stappen naar professionalisering.

In grote lijnen zijn dit de belangrijkste taken die straks moeten worden overgenomen:
 Operationeel ondersteunen van de personeelsadministratie (zoals contracten, 30% regelingen, verblijfsvergunningen, etc.)
 Meedenken over verbetering van HR-processen en hoe deze snel en doelmatig tot stand te brengen (voorstellen op dat vlak doen)
 Bieden van HR-ondersteuning aan collega’s op elk niveau binnen de organisatie
 Een rol nemen bij recruitment-taken (incl. ondersteunen bij het implementeren van een ATS-systeem) en verbetering van training- en development activiteiten
 Indien mogelijk ondersteunen bij procesverbeteringen in de wijze waarop nu de salarisadministratie plaatsvindt

Onze opdrachtgever is leverancier van procescomponenten met vestigingen in Zuidwest Nederland en België. Door verschillende overnames is de organisatie de laatste jaren dusdanig gegroeid dat er behoefte is aan een professioneel HR beleid. De organisatie heeft zeer korte lijnen en op managementniveau wordt heel duidelijk de behoefte aan en de toegevoegde waarde van een goed HR beleid gezien.

In deze uitdagende rol ga je HR vanaf de basis opzetten voor een club van circa 60 medewerkers, verdeeld over verschillende werkmaatschappijen en locaties. Je gaat zelfstandig de organisatie doorlichten en op basis van jouw bevindingen en passend HR beleid met bijbehorende processen en instrumenten opzetten. Een aantal voorbeelden van uitdagingen waar de organisatie tegen aanloopt:
• Het integreren van verschillende bedrijfsculturen (als gevolg van overnames van organisaties);
• De cultuurverschillen tussen de vestigingen in België en Nederland;
• Het ontbreken van een gedegen beleid rondom beoordelen en functioneren van medewerkers;
• Het moderniseren van administratieve processen;
• Een hoog personeelsverloop;
• Werving & selectie van nieuwe medewerkers;
• Het ontbreken van een sparringspartner voor het management in HR gerelateerde kwesties.

Voor het hoofdkantoor van het Leger des Heils te Almere werft InterimWorX een HR Data Analist

Ben jij als vakprofessional toe aan een overstap naar een werkomgeving waar jij vanuit jouw christelijke geloofsovertuiging een bijdrage levert aan het helpen van mensen zonder helper? Wil jij jouw analytische skills inzetten voor een organisatie die er echt toe doet? Dan is het Leger des Heils dé werkgever voor jou.

Het Leger des Heils is een christelijke organisatie en actief in meer dan 130 landen. Vanuit haar christelijke motivatie verleent het Leger materiële en immateriële hulp aan mensen zonder helper. Het Leger des Heils in Nederland is actief op het gebied van de maatschappelijke opvang, arbeidsreïntegratie, reclassering, preventie en maatschappelijk herstel, verslavingszorg, kerkelijk werk en internationale ontwikkelingshulp. De 6.500 professionals en 13.000 vrijwilligers van het Leger des Heils staan per jaar klaar voor circa 75.000 mensen.

Op het hoofdkantoor in Almere is de Raad van Bestuur met het stichtingsbureau van stichting Leger des Heils Welzijns- en Gezondheidszorg en stichting Leger des Heils Jeugdbescherming & Reclassering gevestigd. De Raad van Bestuur wordt ondersteund door het Stichtingsbureau (ca 60 personen). De ondersteuning van het stichtingsbureau richt zich op de voorbereiding van strategie van de Stichting en op het ontwikkelen en beheren van voorwaardenscheppend beleid op de gebieden van hulp- en zorgverlening, kwaliteit, identiteit, personeel, organisatie, communicatie, informatiemanagement en financiën.

Functieomschrijving
In deze nieuwe functie overzie je de processen van HR en het informatielandschap. Je bent (mede) sturend in de opzet van de basissystemen (teneinde goede stuurinformatie te krijgen) en bewaakt de organisatie inrichting. Binnen HR ben je de vraagbaak op het gebied van informatieverschaffing. Je bent (mede) verantwoordelijk voor de management informatie van HR (incl. quality control van de data, analyse en presentatie). Je opereert hiervoor op het snijvlak van HR, Finance en Business Intelligence. Je schakelt nauw met het team van 6 BI specialisten van de ICT afdeling , de Concern Controller en de landelijke HR afdeling. Omdat de functie nieuw is, kun je echt gaan bouwen. Je start met het inventariseren van de huidige rapportages, dashboards en analyses, controleert de kwaliteit van de data zoals deze nu aangeleverd wordt en bent de architect voor de toekomstige data analyse. Daarnaast houd je je bezig met:
• Het ontwikkelen van management- en stuurinformatie;
• Analyseren van de (HR) performance;
• Beheer van rapportages en dashboards (welke informatie is er nodig);
• Opstellen van maandelijkse (stuur- en verantwoording) rapportages
• Opstellen van het Sociaal Jaarverslag;

Onze opdrachtgever is een moderne, internationale organisatie en kenmerkt zich door een informele en vlotte cultuur. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York en de magazine tak van deze onderneming is een van ’s werelds grootste tijdschriftuitgevers.

Werkzaamheden
In de functie van interim medewerker PSA ondersteun je de HR & Payroll Specialist bij alle voorkomende HR & Payroll werkzaamheden.Je werkzaamheden zullen voornamelijk bestaan uit het verwerken en controleren van mutaties. Je gaat hierbij zeer nauwkeurig te werk. Ook het bijhouden van HR administratie kent geen geheimen voor jou.

Voor onze opdrachtgever, een grote commerciële speler in de regio Den Haag, zijn wij per direct op zoek naar een HR Officer met bovengemiddelde affiniteit met en kennis van systemen en IT. De organisatie bestaat uit meerdere bedrijven en is een grote speler in de vrijetijdssector. Deze van zichzelf al dynamische omgeving is in deze tijd nog meer in beweging, wat vraagt om aanpassingen in werkwijzen en systemen. Hierdoor is er op de afdeling Functioneel Beheer een grote behoefte aan tijdelijke ondersteuning ontstaan.

In deze functie houd je je dagdagelijks bezig met het onderhoud en beheer van de HR systemen en pak je ad hoc verzoeken en issues op. Daarnaast behoren tot de werkzaamheden:
• Aanpassingen maken in de systemen voortvloeiend uit de reorganisatie waar de organisatie mee te maken heeft;
• Rapportages en analyses maken voor verschillende afdelingen;
• Technische ondersteuning bieden voor de aangesloten modules (bijvoorbeeld recruitment);
• Eerste aanspreekpunt zijn voor key users;
• Projectmatige werkzaamheden uitvoeren (denk hierbij aan het optimaliseren van bepaalde processen).

Onze opdrachtgever is internationale organisatie actief in de scheepvaart, die zich zowel richt op het vervoeren van passagiers als op het vervoeren van vracht. In Europa heeft de organisatie een van de meest uitgebreide routenetwerken en ook wereldwijd behoort zij qua omvang tot een van de grootste spelers binnen haar branche.

Functieomschrijving
In deze uitdagende functie word je zelfstandig verantwoordelijk voor de HR werkzaamheden voor een van de schepen van de vloot. Dit Nederlandse schip heeft Engelse bemanning, waardoor van oudsher de HR werkzaamheden voor dit schip in het Verenigd Koninkrijk worden uitgevoerd. Op korte termijn worden deze werkzaamheden ondergebracht in Nederland, wat resulteert in de behoefte aan een ervaren HR Business Partner met kennis van de Engelse wet- en regelgeving. Een greep uit je werkzaamheden:
• Je bent gesprekspartner en adviseur voor het management van het schip;
• Je bent verantwoordelijk voor de verzuimcases;
• Je voert functioneringsgesprekken en regelt ontslagprocedures;
• Je houdt je bezig met pensionering en succession beleid (bijvoorbeeld voluntary leave);
• Je bent op tactisch en strategisch niveau betrokken bij recruitment;
• Je coached de managers waarbij je zelf begeleidend en adviserend optreedt maar de daadwerkelijke uitvoering in de lijn moet gaan plaatsvinden;
• Naast dit schip krijg je één of meerdere interne doelgroepen toegewezen als werkveld.

Voor onze opdrachtgever in de regio Amsterdam werft InterimWorX een interim (International) HR Advisor voor 16-24 uur per week.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een bekende internationale wholesale en retail organisatie, gevestigd in Amsterdam. De organisatie heeft een haarscherpe visie, een solide geschiedenis en innovatie staat hoog in het vaandel. Wereldwijd werken er dagelijks meer dan 20.000 medewerkers aan het merk. Voor de periode april tot en met september 2021 is er binnen één van de organisatieonderdelen, op tijdelijke basis ter vervanging van zwangerschapsverlof, een kans voor een veelzijdige en operationeel ingestelde interim HR Adviseur.

Je bent in deze solopositie verantwoordelijk voor het bieden van hoogwaardige HR dienstverlening aan medewerkers en management in Nederland en diverse andere landen. Het bedrijfsonderdeel bestaat uit circa 50 medewerkers, telt meer dan 15 verschillende nationaliteiten en focust zich volledig op business development middels marketing & IT. De voertaal is Engels.

Je bent eerste aanspreekpunt voor alle HR gerelateerde zaken. Je bent verantwoordelijk voor advies en uitvoering op o.a. de volgende onderwerpen:
• Recruitment: adviseren, coördineren en uitvoeren inzake het werving & selectieproces, inclusief het inzetten van de juiste tools en arbeidsmarktcommunicatie in samenwerking met marketing en het voeren van gesprekken;
• Onboarding & Offboarding van medewerkers;
• Verzuim, verlof en overige mutaties in SAP HR. Hierbij zijn veel uitzonderingen, zoals 30% regelingen, verzorgen van Visa, werk-/verblijfvergunningsaanvragen etc., wat vraagt om uitzoek- en (belastingtechnische en gemeentelijk regelwerk. Je werkt hierbij samen met de payroll administrator en C&B Specialist;
• Performance management, alle vraagstukken omtrent functioneren;
• Benchmarking;
• Compensation & Benefits;
• Ondersteunende werkzaamheden omtrent HR processen internationaal.

Je rapporteert aan de executive vice president (EVP), werkt samen met diens 2 assistents en spart, wanneer nodig, met de HR collega’s van de andere bedrijfsonderdelen. Binnen het team HR wordt onderling Nederlands gesproken.

ECCO
ECCO is een van oorsprong Deense schoenenproducent. Het bedrijf is in 1963 opgericht door Karl-Heinz Werner Toosbuy in Bredebro, Denemarken, waar het hoofdkantoor gevestigd is. Zijn visie was het creëren en produceren van schoenen met een hoge mate van comfort en kwaliteit. Daarnaast staat bij ECCO innovatie hoog in het vaandel. Vandaag de dag is ECCO, met wereldwijd meer dan 20.000 medewerkers, de enige grote schoenenfabrikant ter wereld die elke stap in het schoenmaakproces – van leerlooierij tot winkels – in eigen bezit en onder eigen controle heeft. Kwaliteit en innovatie kenmerken niet alleen de ECCO producten, maar typeren de organisatie in de volle breedte. ECCO is volop in ontwikkeling, zowel qua merkbeleving als op organisatieniveau.

Als gevolg van een organisatie-uitbreiding door de overname van een groot aantal winkels, is er op korte termijn ruimte voor een ervaren hands-on HR Adviseur met kennis van en affiniteit met de retail branche.

Functie omschrijving
Als HR Adviseur ben je zelfstandig verantwoordelijk voor alle HR gerelateerde werkzaamheden voor de retailtak in Nederland. Je bedient een kleine 40 winkels, 160 medewerkers en werkt nauw samen met de regio- en storemanagers. Het betreft een volledig zelfstandige operationele adviesrol, waarbij je rapporteert aan de General Manager West (UK, Ierland, België en Nederland). Bij complexe cases kun je terugvallen op jouw HR collega’s (een HR Director, 1 HR Business Partner, een Compensation & Benefits Specialist en een Payroll Specialist). De volledige insourcing van alle HR gerelateerde werkzaamheden staat voor dit jaar op de planning. In deze brede functie krijg je de unieke kans om hier vanaf de basis aan bij te dragen en bijbehorende processen vorm te geven. De rol heeft de volgende speerpunten:

• Je draagt, zorg voor het insourcen van de volledige HR administratie van de overgenomen winkels, waarbij de compliance met regelgeving en ‘Employee Experience’ van belang zijn. Hieronder valt het vormgeven, vastleggen en implementeren alle personeelsadministratieve processen.
• Je bent aanspreekpunt voor medewerkers en retail- en storemanagers met betrekking tot HR vragen en adviseert en ondersteunt de business bij alle voorkomende HR vraagstukken, waaronder recruitment, verzuimcasussen en performance;
• Je bent verantwoordelijk voor het correct en tijdig voeren van de complete HR administratie, waaronder in-, door- en uitstroom, verzuim en performance;

Verder behoren tot jouw werkzaamheden:
• Het aanleveren van mutaties bij de payroll provider en fungeren als linking pin tussen medewerkers en de payroll provider;
• Het uitvoeren van en deelnemen aan HR projecten, zoals het selecteren van een arbo-dienstverlener en een payroll provider, de implementatie van een Performance Improvement programma en mogelijk harmonisering van arbeidsvoorwaarden.

Je werkt vanuit het HQ van de West Europe regio (Benelux en UK/Ireland) in Amsterdam, waar een internationale en informele cultuur heerst.