“Become a part of transforming Europe’s leading Ferry Company!”

Stena Line is één van de grootste ferrymaatschappijen ter wereld. Dagelijks werken in verschillende landen zo’n 4.300 collega’s enthousiast samen aan het veilig en betrouwbaar vervoeren van passagiers en vracht, waarbij het overtreffen van de verwachtingen van passagiers, kostenefficiënt goederentransport en een kleine ecologische voetdruk hand in hand gaan.
De Nederlandse thuishaven van Stena Line, direct aan de kade in Hoek van Holland, heeft een belangrijke rol in deze missie. Hierbij is een cruciale rol weggelegd voor HR. Het HR team is verantwoordelijk voor alle HR zaken voor de 650 medewerkers werkzaam op de schepen, in de twee havens en op kantoor.
Ter versterking van het HR team is er ruimte voor een HR Business Partner met strategisch inzicht.

De HR afdeling in Nederland bestaat uit een Head of People, een Industrial and Employee Relations Manager, twee HR Business Partners, 4 collega’s HR Support en 2 payroll specialisten. Het team is toegewijd, gedreven en hecht waarde aan samenwerken, humor en een can-do mentaliteit. De afdeling is in ontwikkeling, waarbij HR support steeds proactiever en kwalitatiever werkt in de ontwikkeling tot junior adviseurs en de Business Partners in toenemende mate hun rol in en naast de business innemen.

In de rol van HR Business Partner ben je, samen met jouw collega Business Partner en de Head of People, verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het strategisch HR beleid en de implementatie hiervan in de praktijk. Een greep uit actuele onderwerpen zijn management development, workforce & succession planning, performance cyclus, employer branding, onboarding en digitalisering.

Hiernaast ben je gesprekspartner en adviseur voor het management voor 2e en 3e lijns HR onderwerpen, zoals functioneren, ontwikkeling, verzuim en werving op tactisch en strategisch niveau. Hierbij bestaat jouw business uit het management van meerdere schepen (waaronder het grote passagiersschip de Hollandica) en Port Operations (stuwadoring in de havens van Hoek van Holland en Europoort). Je coacht de managers in hun rol als leidinggevende, waarbij je begeleidend en adviserend optreedt en de daadwerkelijke uitvoering op den duur in de lijn kan plaatsvinden.

Tenslotte leid je of participeer je in projecten, al dan niet internationaal, op bijvoorbeeld eerder genoemde onderwerpen.

Voor onze opdrachtgever, een grote internationale speler in de maritieme sector, zijn wij per direct op zoek naar een verbindende HR Generalist met een passie voor operationele HR taken, administratieve HR processen & optimalisatie, met daarnaast advies ervaring. De organisatie is volop in beweging. Er is onder andere een migratie naar een nieuw HR systeem (D365 Microsoft Dynamics) o.a. gericht op een efficiencyslag. De werkdruk is op dit moment erg hoog, waardoor en grote behoefte is aan een tijdelijke, stressbestendige allround HR collega.

In deze rol ben je samen met een HR team lead, een interim HR adviseur en een HR assistent verantwoordelijk voor alle HR werkzaamheden. Je weet prioriteiten te stellen en springt bij daar waar nodig. Je werkzaamheden variëren van het beantwoorden van (soms eenvoudige) vragen vanuit de organisatie tot het adviseren in (complexe) adhoc cases. Daarnaast staat deze tijd van het jaar voor de organisatie in het teken van budgettering, salarissen en bonussen. Bij HR ligt de taak om hiervoor de juiste cijfers aan te leveren bij de managers.

Bij onze opdrachtgever, een vooraanstaand importeur van meer dan 200 soorten fruit en groenten, is een zeer uitdagende functie vrijgekomen voor een ambitieuze HR Duizendpoot.
Het bedrijf staat voor duurzaamheid en een gezondere wereld, telt circa 550 medewerkers, wordt gezien als pionier op het gebied van rijpen en houdbaarheid van haar producten en streeft ernaar om de nummer 1-leverancier voor detail- en groothandel en voor exporteurs te blijven. Onze opdrachtgever wil samen met al haar partners in de keten werken aan nieuwe standaarden voor kwaliteit, service, innovatie en duurzaamheid.

HR Services speelt een cruciale rol voor het welzijn van alle medewerkers: zij zorgt op alle HR (gerelateerde) vlakken, inclusief payroll, voor maximale ondersteuning. Je zult samenwerken met een HR Service Medewerker, een Salarisadministrateur, een taaltrainer en met HR Adviseurs en Recruiters en je rapporteert aan de Manager HR Services.

Ga jij als HR Officer deze kernwaarden (verder) doorvoeren in de HR dienstverlening van onze opdrachtgever?

Functieomschrijving
Als HR Officer krijg je de ruimte om te pionieren. Jouw ideeën met betrekking tot het verder optimaliseren van processen worden met open armen ontvangen. En ben je analytisch ingesteld? Dan kun je je helemaal uitleven op (input voor) dashboards en rapportages. Daarnaast houd je je bezig met:
• Vraagbaak zijn voor medewerkers en managers voor HR gerelateerde onderwerpen;
• Ondersteunen van de salarisadministrateur en Adviseurs;
• Meedenken en voorstellen doen voor verbetering van processen;
• Het verzorgen van correspondentie, overeenkomsten en contracten;
• Het controleren en verwerken van mutaties in het personeelssysteem (AFAS);
• Het generen van HR rapportages;
• Projectmatige werkzaamheden, bijvoorbeeld verdere digitalisering van de afdeling.
En last but not least: initiatief en pro-activiteit worden op prijs gesteld, bemoei je vooral, op een positieve manier, met zaken die buiten je directe verantwoordelijkheden vallen; dat zal zeker worden gewaardeerd.

Onze opdrachtgever is een internationaal opererende importeur/groothandel voor persoonlijke beschermingsmiddelen. In verband met het vertrek van de huidige HR Officer is zij per direct op zoek naar een interim HR professional die in samenwerking met de HR Manager de volledige HR dienstverlening waarborgt.

In deze rol ben je zelfstandig verantwoordelijk voor alle operationele HR werkzaamheden, waaronder:
• Het verwerken van alle voorkomende personeelsmutaties;
• Het bijhouden van de verzuim- en verlofadministratie;
• Het up to date houden van het personeelsinformatiesysteem (AFAS);
• Opstellen van brieven en contracten;
• Het behandelen van verzuimcases (Wet Verbetering Poortwachter)
• Functioneren als vraagbaak voor de interne organisatie op HR gerelateerde onderwerpen;
• De werving & selectie van nieuwe medewerkers voor diverse functies, inclusief het schrijven van functieprofielen en het voeren van gesprekken;

Onze opdrachtgever is één van de grootste multi-metal distributeurs in Nederland. In verband met het vertrek van de huidige HR Manager is er per direct behoefte aan een interim HR Manager.

In deze rol geef je leiding aan het HR team (bestaande uit een HR Adviseur, een payroll administrator en een Recruitment en L&D medewerker). Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van het personeelsbeleid naar werkwijzen en richtlijnen, daarnaast ben je businesspartner voor de directie. Met jouw team bedien je twee entiteiten, in totaal ruim 300 medewerkers. Gezien de relatief kleine omgeving, ben je ook verantwoordelijk voor een aantal operationele werkzaamheden, waaronder:
• Controle van de maandelijkse mutaties voorafgaand aan de salarisbetaling;
• Begeleiden van werving & selectie trajecten en indiensttredingen;
• Organiseren van cursussen en trainingen voor medewerkers;
• Opleidingstrajecten coördineren inclusief administratieve afhandeling;
• Aanspreekpunt en vertrouwenspersoon voor de gehele organisatie;
• Uitvoeren van het ziekteverzuim beleid;
• Coördineren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.

Bedrijfsprofiel TUI: “HET ZIJN DE MENSEN DIE ONS NUMMER 1 MAKEN!”
Met meer dan 100 reisbestemmingen en 27 miljoen klanten per jaar, is TUI wereldleider in toerisme. Wereldwijd zorgen alle enthousiaste collega’s dat klanten zorgeloos genieten van hun reis. Trusted, Unique & Inspiring zijn hierbij belangrijke waarden. TUI is voortdurend in ontwikkeling. Ook binnen HR. De teams Recruitment en Employer Branding werken nauw samen bij het aantrekken van talent voor de TUI organisatie in Nederland en België. Binnen het team Recruitment, locatie Rijswijk, is op korte termijn ruimte voor een enthousiaste en ervaren interim Recruiter, die zich thuis voelt in een omgeving in positieve beweging.

Functie omschrijving
In deze functie ben je, zelfstandig werkend binnen het team, verantwoordelijk voor het succesvol werven van TUI talent voor Nederland en België. Je focust je hierbij op de senior en mid level functies binnen de stafafdelingen, waaronder marketing & productontwikkeling, digital- en IT-rollen, Finance en HR.
Je werkt nauw samen met jouw senior collega, junior en medior recruiters en de collega’s van Employer branding. Jouw werkzaamheden zijn breed, variërend van het adviseren van de hiring managers, bepalen en uitbouwen van de strategische en tactische wervingsstrategieën van de organisatie, het opzetten en uitvoeren van searchen en campagnes, het voeren van gesprekken, onderhandelingen en uitwerken van indiensttredingsvoorstellen. Het betreft een senior operationele rol, met ruimte voor inbreng en deelname aan verbeteringsprojecten.

Onze opdrachtgever is een bekende onderwijsinstelling. In verband met de migratie naar een nieuw HR-en salarissysteem, is er tijdelijke behoefte aan administratieve ondersteuning op de HR servicedesk.

In deze rol ben je in teamverband verantwoordelijk voor de waarborging van de HR administratie. Tot jouw takenpakket behoort o.a.:
•Het verwerken en controleren van alle voorkomende personeelsmutaties;
•Het bijhouden van de verzuim- en verlofadministratie;
•Opstellen van brieven en contracten;
•Functioneren als vraagbaak voor de interne organisatie op HR gerelateerde onderwerpen;

Ben jij een positieve, hands on HR Generalist die zich thuis voelt in een dynamische organisatie waar een echte Rotterdamse mentaliteit heerst? Sta je graag met je voeten in de klei, kun je zelfstandig alle HR gerelateerde werkzaamheden oppakken en ben je op korte termijn fulltime beschikbaar? Dan is dit dé opdracht voor jou.

Onze opdrachtgever is een groothandel waar circa 200 medewerkers in dienst zijn. Het merendeel van deze medewerkers is werkzaam in het distributiecentrum en de winkel, zo’n 25 % van de medewerkers bekleedt een staffunctie op kantoor. De organisatie heeft een roerige periode achter de rug, wat de nodige uitdagingen op HR gebied met zich meebrengt.

In deze uitdagende rol verzorg je zelfstandig alle HR werkzaamheden van A tot Z. Tot jouw takenpakket behoort onder andere;
• Het up to date houden van personeelsdossiers in AFAS;
• Het beoordelen van sollicitaties en het voeren van eerste gesprekken met kandidaten;
• De administratieve afhandeling van in- en uitstroom van medewerkers;
• Verzuimadministratie en het adviseren in een aantal complexe verzuimcases;
• Voorbereiden, controleren en aanleveren van salarismutaties;
• Adviseren van management en leidinggevende in HR gerelateerde vraagstukken;
• Aanspreekpunt voor medewerkers.

Voor onze opdrachtgever Koninklijke Zeelandia Groep in Zierikzee werft InterimWorX op basis van exclusiviteit een interim HR adviseur (tenminste 6 maanden, 24-30 uur/week, grotendeels vanuit huis).

Organisatie
Koninklijke Zeelandia Groep is een moderne solide, wereldwijde producent van ingrediënten voor brood- en banketbakkerijen, waar mensen het verschil maken. De hoofdvestiging is in Zierikzee, waar ongeveer 430 medewerkers werkzaam zijn. In totaal (internationaal) werken bij Zeelandia ruim 3000 mensen.

“Samen met onze klanten wij steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden in de wereld van brood en banket. Door anders te denken, bieden we inventieve oplossingen om bakkers succesvoller te maken. We inspireren onze klanten met hoogwaardige ingrediënten en manieren om beter te bakken, – te managen en te verkopen. Opgericht in 1900 door de Nederlandse familie Doeleman, is Zeelandia uitgegroeid tot een wereldwijde speler op de markt van bakkerijgrondstoffen. Vandaag de dag ontwikkelen ruim 3.000 toegewijde medewerkers wereldwijd producten die aansluiten op de lokale smaak en behoeften in circa 100 landen.”

De lokale afdeling P&O bestaat uit een director HR, 3 area HR adviseurs 2 salarisadministrateurs en een management assistente. Ter versterking van de afdeling is behoefte aan tijdelijke ondersteuning in de vorm van een ervaren, enthousiaste HR adviseur met bovengemiddelde kennis van en interesse in recuitment en het onderwerp arbeidsmarkt, die zich hiernaast graag bezighoudt met HR projecten en allround advies! Een leuke functie waarin je samen met je gedreven teamcollega’s actief bijdraagt aan de verdere optimalisering van de HR dienstverlening en de uitvoering van het jaarplan.

In deze functie draag je binnen het team bij om samen het ambitieuze jaarplan te realiseren. Je voornaamste verantwoordelijkheden zijn:
• Van begin tot eind begeleiden van W&S trajecten;
• een visie vormen op de huidige ontwikkelingen binnen de arbeidsmarkt, deze afzetten tegen de organisatie Zeelandia en hier gericht op adviseren richting het team;
• aanspreekpunt voor het inhouse uitzendbureau;
• het leiden van of meewerken aan diverse HR projecten op het gebied van bijvoorbeeld leiderschap, onboarding, arbeidsvoorwaarden, ouderenbeleid of andere relevante onderwerpen; waar ligt jouw kracht? Dan zet je je daar op in!;
• het behandelen van diverse HR vraagstukken;
• het aandragen van wijzigende wet- en regelgeving;
• het vervangen van de collega HR adviseurs tijdens vakanties.

Ben jij een ervaren HR adviseur die zich prettig voelt in een internationale omgeving in positieve beweging, waar zowel vernieuwing als een familiegevoel heersen? Houd jij van het moderniseren en professionaliseren van de huidige HR dienstverlening en heb je affiniteit met processen en systemen? Dan ligt jouw nieuwe uitdaging bij Vroon!

Vroon is een van oorsprong Nederlands familiebedrijf dat sinds 1980 transport, engineering en support levert op en over zee. In de loop der jaren is Vroon uitgegroeid tot een bekende internationale speler binnen de scheepvaart, met wereldwijd 3.000 medewerkers en een vloot van circa 130 deep sea en offshore schepen.

Het hoofdkantoor in Breda waarborgt diverse support diensten, waaronder marketing, ICT, business development, treasury, controlling en HRM. Binnen de afdeling HRM ontstaat er ruimte voor een ervaren HR adviseur, die verantwoordelijk wordt voor de volledige HR dienstverlening aan meerdere ‘eigen’ business units.

Samen met jouw HR collega’s (Group Head HR, een HR adviseur en een HR Officer) ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en uitvoeren van de HR strategie in Nederland. De HR afdeling is volop in doorontwikkeling. In deze tactische functie ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de implementatie van HR beleid, procedures en programma’s. Hierbij kun je denken aan onderwerpen als arbobeleid, compensation & benefits, leiderschap en duurzame inzetbaarheid.
Je werkt binnen het team zeer zelfstandig en richt je hierbij op jouw eigen interne klantgroep, bestaande uit alle stafafdelingen in Breda en de business unit Vroon Offshore Services (VOS), gevestigd in Den Helder. VOS heeft een vloot van circa 20 schepen en is voornamelijk actief in en rond de Noordzee.
Hiernaast behoort tot jouw takenpakket:
• Het proactief adviseren en coachen van managers en medewerkers van jouw business units;
• Het beantwoorden van HR gerelateerde vraagstukken vanuit de organisatie;
• Ownership nemen over de volledige medewerker cyclus en managers actief ondersteunen bij onderwerpen als werving & selectie, onboarding, verzuim, performance management en loopbaanontwikkeling;
• Het voortouw nemen in het optimaliseren en beheren van (administratieve) HR processen (momenteel loopt de implementatie van een nieuw systeem);
• Het beheren van en sturen op gegevens met betrekking tot budgetten, personeelsplanning en KPI’s.