Voor onze opdrachtgever Vereniging FME in Zoetermeer werft InterimWorX op exclusieve basis een Salarisadministrateur

“Verbinden, vernieuwen & ondernemen”

Ben jij een ervaren salarisadministrateur, die van alle ins en outs van de salarisverwerking op de hoogte is? Ben jij graag hét aanspreekpunt van de salarisadministratie, expert in hét vakgebied en vind hét een must de payroll naar een hoger niveau te tillen? Word jij daarnaast blij van het optimaliseren van processen en werkwijzen? Lees dan snel verder!

Als Salarisadministrateur ben je de vakexpert op het gebied van de salarisadministratie en neem je volledig eigenaarschap over de salarisadministratie in de breedste zin van het woord. Je maakt onderdeel uit van het Finance en Control team, rapporteert direct aan de Manager Finance & Control en schakelt met de HR afdeling. De afdeling Finance & Control bestaat uit 10 personen, waaronder meerdere Financieel medewerkers en Controllers en 1 Salarisadministrateur. De afdeling HR bestaat uit 1 HR Manager, 1 HR Business Partner, 1 Recruiter en 1 HR Assistant ai.
Naast dat je zelfstandig verantwoordelijk bent voor de complexe verloning van A tot Z van circa 150 collega’s, houd je je ook bezig met o.a.:
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Proactief samenwerken met finance en HR en adviseren op payroll gerelateerde kwesties;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen en verzekeringen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem, te weten Loket;
• Diverse uitdagende projecten waaronder de mogelijke implementatie van nieuwe payroll software, verbeterslagen in het huidige systeem en de huidige werkwijzen etc.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een bekende internationale wholesale en retail organisatie, gevestigd in Amsterdam. De organisatie heeft een haarscherpe visie, een solide geschiedenis en innovatie staat hoog in het vaandel. Wereldwijd werken er dagelijks meer dan 20.000 medewerkers aan het merk. In verband met de overname van een groot aantal winkels, is er op korte termijn behoefte aan Interim Senior Payroll Specialist om o.a. het insourcen van de payroll te leiden.

Als dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie en bijbehorende processen zorg je dat het insourcen van de salarisadministratie soepel en zo foutloos mogelijk verloopt. Door jouw ervaring weet je waar je op moet letten en waar de pijnpunten in zulke trajecten zitten.

Daarnaast zorg je in samenwerking met de externe payroll provider voor de correcte en tijdige verloning van de huidige medewerkers. Dit is een bewerkelijke payroll met veel uitzonderingen en deels gebaseerd op urenregistratie. Je onderhoudt de contacten met het pensioenfonds en andere externe partijen. Ook zorg je voor de rapportages richting Finance en sta je met jouw vakinhoudelijke kennis klaar om payroll gerelateerde vragen vanuit de organisatie te beantwoorden.

Tenslotte is het ook aan jou om de bestaande processen in kaart te brengen, waar nodig te optimaliseren en te zorgen voor een heldere vastlegging hiervan. Je schakelt hiervoor nauw met de voor whole sale en retail verantwoordelijke HR Adviseur en de Compensation & Benefits Specialist Europe.

Onze opdrachtgever is gevestigd in de provincie Noord-Brabant en is een machinefabrikant. De organisatie kent een informele sfeer en zeer korte lijnen.

 

In verband met langdurige uitval door ziekte van de salarisadministrateur, is er per direct, maar uiterlijk per 1 september, behoefte aan een interim payroll professional.

Voor onze opdrachtgever TUI Nederland in Rijswijk werft InterimWorX op exclusieve basis een Payroll Officer. Het betreft een vaste functie voor 28 tot 40 uur per week. Er wordt gewerkt met ADP Workforce en in teamverband draaien jullie zo’n 2.500 verloningen per maand.

Ben je een ervaren payroll officer die enthousiast wordt van een afwisselende payroll met veel uitzonderingen of ben je financial en wil jij je het vak van salarisadministratie binnen een commerciële en internationale organisatie eigen maken? Voel jij je thuis binnen een toonaangevende commerciële organisatie als TUI Nederland? Pas je daarnaast goed binnen een payroll team waar een positieve werksfeer, voortdurende ontwikkeling, uitdagende en afwisselende sleutelwoorden zijn? Dan past deze functie goed bij jou!

 

“Jumbo Maritime: Global heavy lift shipping and offshore transportation & installation solutions”

Ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie, en werk je graag in een familiebedrijf met korte lijnen en de uitdagingen die horen bij de energieke offshore wereld?

Dan is dit de job voor jou!

Vanuit het hoofdkantoor in Schiedam wordt de volledige payroll voor zowel kantoorpersoneel als zeevarenden uitgevoerd, uiteraard in samenspel met HR & Finance. Als Payroll & Compensation Specialist ben je onderdeel van het 5-koppige HR team (1 HR Manager, 1 HR Adviseur, 1 HR Officer, 1 Recruiteren 1 Payroll & Compensation Specialist (deze vacature)). In totaal werken er bij Jumbo Maritime ongeveer 260 medewerkers, waarvan circa 130 op kantoor en 130 op de vloot.
Het HR team is hecht, de sfeer is buitengewoon goed en het personeelsverloop is laag. Jumbo Maritime investeert in de ontwikkeling en het behoud van haar belangrijkste kapitaal; haar mensen.

Functieomschrijving
Met het oog op het aanstaande pensioen van de huidige Payroll & Compensation Specialist, is Jumbo Maritime op zoek naar een nieuwe collega die dé specialist op het gebied van salarisadministratie wordt. Je bent in deze functie verantwoordelijk voor 260 Nederlandse verloningen. Daarnaast ben je back-up en sparringpartner voor HR, Compensation & Benefits en adviseer en ontzorg je de HR Manager op het gebied van wet- en regelgeving.
Tot jouw takenpakket behoort verder:
• Het verzorgen van financiële aansluitingen in samenspel met Finance;
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuurinformatie;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen, verzekeringen (schakelen met de verzekeringsagenten, schakelen met overheidsinstanties, belastingconsultants (compensation & benefits);
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem, er wordt gewerkt met Salarisgemak van Exact (voorheen Unit4).

Onze opdrachtgever is actief in de publieke sector en telt ruim 4.000 medewerkers. Door capaciteitsgebrek en aankomende piekperiode, is er per direct behoefte aan extra capaciteit op de afdeling personeels- en salarisadministratie.

Onze opdrachtgever is een bekende toeleverancier van bouwmaterialen aan de professionele bouwwereld. Binnen de afdeling HR is er, liefst per direct, behoefte aan een interim salarisadministrateur.

De opdrachtgever is een internationale organisatie. In verband met de insourcing van de buitenlandse payroll en de implementatie van een nieuws software pakket (ADP Celergo), is er per uiterlijk oktober behoefte aan een ervaren interim International Payroll Specialist.

Onze opdrachtgever is een welzijnsorganisatie in Amsterdam en andere gemeentes in Noord-Holland. De organisatie zet zich in voor en met mensen. In situaties waarin mensen het zelf niet meer redden, biedt zij hulp en ondersteuning aan.

Wegens het vertrek van de vaste Salarisadministrateur zoeken wij een interim professional. In deze opdracht bewaak je de borging en de continuïteit van de maandelijkse verloning van circa 350 medewerkers in AFAS.

Voor onze opdrachtgever Kamera Express in Capelle aan den IJssel werft InterimWorX op exclusieve basis een Payroll Specialist (vast, 32-40 uur).

Ben jij een ervaren salarisadministrateur, die van alle ins en outs van de salarisverwerking op de hoogte is? Ben jij graag hét aanspreekpunt van de salarisadministratie, expert in hét vakgebied en vind je hét een must de payroll naar een hoger niveau te tillen? Word jij daarnaast blij van het optimaliseren van processen en werkwijzen? Lees dan snel verder!