Onze opdrachtgever is een bekende, solide en landelijk publieke organisatie. Binnen de afdeling HR ontstaat per eind mei 2022 behoefte aan een interim Salarisadministrateur met goede kennis van ADP Workforce.

In de rol van interim salarisadministrateur draag je op tijdelijke basis zorg voor de continuïteit van de tijdige en correcte voortgang van de salarisadministratie van circa 2.000 mensen, onder wie 650 interne collega’s en 1.300 vrijwilligers werkzaam binnen jouw regio. De salarisadministratie wordt gevoerd in ADP Workforce. Je bent in deze rol dé payroll specialist van het team en wordt bij jouw payroll werkzaamheden ondersteund door 4 administratieve collega’s en de applicatiebeheerder. Je bent verantwoordelijk voor het gehele salarisadministratieve proces van a tot z. In de loop van 2022 – 2023 vindt een aanbesteding plaats voor nieuwe payroll software. Afhankelijk van de duur van de opdracht, werk je hierin mee middels het leveren van input voor het traject en/of betrokkenheid bij de implementatie.

Tot jouw taken behoren o.a.:
• je controleert de mutaties ingevoerd door jouw administratieve collega’s, draagt zorg voor het verwerken van de complexe(re) mutaties en zorgt voor het juist, tijdig en volledig verwerken van alle salarismutaties tot een strook;
• je fungeert als vraagbaak voor de interne collega’s en management;
• je verzorgt managementinformatie en diverse berekeningen;
• je onderhoudt contacten met externe partijen zoals Belastingdienst en UWV;
• je denkt en rekent mee met diverse regelingen;
• je levert input voor de aanbesteding voor nieuwe payroll software en de (voorbereidingen van) de implementatie hiervan.

Onze opdrachtgever is een bekende toeleverancier van bouwmaterialen aan de professionele bouwwereld. Binnen de afdeling HR is er i.v.m. het vertrek van een collega vanaf mei 2022 behoefte aan een interim Salarisadministrateur met goede kennis van ADP Workforce.

In de rol van interim salarisadministrateur zorg je voor de continuïteit van een tijdige en correcte salarisadministratie rond de 1.200 collega’s. Deze wordt gevoerd in ADP Workforce. Je bent dé payroll specialist van het team dat uit 3 bestaat. Je bent verantwoordelijk voor het gehele salarisadministratieve proces van a tot z. In de loop van 2023 vindt een migratie naar AFAS plaats. Afhankelijk van de duur van de opdracht, kan je ook aan de voorbereidingen hierop meewerken.

Tot jouw taken behoren o.a.:
• Invoer en controle van mutaties ingevoerd door jou en je collega’s, zorgen voor een tijdige en volledige verwerking van de loonrun;
• Verzorgen van berekeningen en managementinformatie;
• Fungeren als vraagbaak voor de collega’s en management;
• Onderhouden van contacten met externe partijen

Onze opdrachtgever is één van de grootste franchisenemers van een bekende foodketen. Binnen het HR team is er op korte termijn behoefte aan een ervaren en zelfstandig werkende interim payroll specialist.

Als payroll specialist binnen deze organisatie ben je de vakexpert op het gebied van salarisadministratie voor zowel de staffuncties als voor alle restaurants van de franchisenemers. Het betreft een complexe payroll (circa 2.000 verloningen), deels op urenbasis. Tot jouw (operationele) takenpakket behoren o.a. de volgende werkzaamheden:
• Het verzamelen, controleren en verwerken van alle mutaties, aanleveren bij de externe payroll provider en bewaken van het proces;
• Je bent aanspreekpunt voor managers en medewerkers bij alle payroll gerelateerde vraagstukken;
• Je onderhoudt contacten met externe stakeholders;
• Je verdiept je in complexe vraagstukken en ziet toe op een correcte toepassing van de cao en naleving van wet- en regelgeving;
• Je verzorgt rapportages en analyses;
• Je bent scherp op processen en past waar mogelijk verbeteringen toe

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche en heeft als gevolg van het feit dat er 2 projecten naast de payroll gaan worden gedraaid (planning en urenregistratie) per direct behoefte aan extra operationele ondersteuning op de afdeling salarisadministratie.

In deze tijdelijke rol ben je samen met 3 collega’s (2,4 fte) verantwoordelijk voor een correcte en tijdige verloning van ruim 2.500 collega’s. Het betreft een vrij bewerkelijke payroll, met veel indiensttredingen, en er wordt per 4 weken verloond. Je gaat je bezighouden met het verwerken van mutaties, de administratie rondom in-, door- en uitstroom en het verwerken van de payroll van A tot Z.

Onze opdrachtgever is een 43 jaar oud innovatief en van oorsprong familie-bedrijf. Zij ontwerpt en fabriceert luchtfiltratie-producten en heeft een uiteenlopende klantenkring (van hightech industrie tot schoolgebouwen). Het is een nuchtere organisatie die is uitgegroeid tot globaal marktleider met locaties in Europa, China en Australië. En met grote ambities om te groeien in bestaande en nieuwe markten.
De cultuur is open en informeel en de werksfeer wordt als gemoedelijk beschreven.

Binnen het HR-team zijn ook payroll-ondersteunende werkzaamheden ondergebracht. Voor die specifieke taken heeft het team, voorlopig tot en met september en voor 20 uur per week, behoefte aan een interimmer die dit op zich kan nemen. IT heeft binnen het bedrijf de complexiteit van veel processen de afgelopen jaren sterk gereduceerd, dat geldt echter (nog) niet voor de payroll.
Je komt te werken in een hecht en betrokken team, met een positieve en goede werksfeer.

Werkzaamheden:
De organisatie maakt gebruik van de diensten van ADP waar maandelijks alle data voor het draaien van een correcte payroll wordt aangeleverd.
De opdracht behelst het zorgen voor het ‘uitladen’ en verzamelen van alle daarvoor benodigde data en gegevens, het nauwkeurig controleren en het tijdig en foutloos aanleveren ervan. Dit gebeurt in samenwerking met de HR-collega’s, je maakt deel uit van de HR-afdeling.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een internationaal bekend autoverhuurbedrijf. Zij verhuurt nieuwe en gemiddeld niet ouder dan 6 maanden gebruikte auto’s in het particuliere en zakelijke segment binnen een uiteenlopende klantenkring. Een no-nonsense organisatie die is uitgegroeid tot een belangrijke speler in haar sector. En met grote ambities om verder te groeien.

Binnen het team, waar de cultuur open en informeel is en de werksfeer als prettig en positief wordt beschreven, wordt de payroll voor de gehele Benelux gedaan. Ter vervanging van een collega die binnenkort met zwangerschapsverlof gaat, is men op zoek naar iemand die haar tot het einde van het jaar, gaat vervangen. Iemand die in een hecht en betrokken team van collega’s terecht komt.

Werkzaamheden:
Er wordt met een eigen personeelssysteem gewerkt dat de leidraad voor het aanleveren van alle gegevens is. Deze data worden voor de 3 landen verzameld (via genoemd systeem, een urensysteem en mutatieformulieren) en dienen voor de aanlevering aan het Europees payroll-team in Duitsland te worden gecontroleerd. Beantwoorden van vragen daarover voordat de loonrun wordt gedraaid maakt ook deel uit van de werkzaamheden.
Een greep uit de mutaties: Bonusgegevens, reiskostengegevens, gewerkte uren/ziekte uren/verlofgegevens, gegevens van company cars, salariswijzigingen, newjoiners en exits, toeslagen, loonbeslagen.

Verder doe je controle van de loonstroken op een juiste verwerking nadat de inputsheet is verwerkt, maak je werkgeversverklaringen, controleer en verwerk je anciënniteitsverhogingen en beantwoord je vragen van medewerkers omtrent payroll.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een bekende internationale wholesale en retail organisatie, gevestigd in Amsterdam. De organisatie heeft een haarscherpe visie, een solide geschiedenis en innovatie staat hoog in het vaandel. Wereldwijd werken er dagelijks meer dan 20.000 medewerkers aan het merk. In verband met de overname van een groot aantal winkels, is er op korte termijn behoefte aan Interim Senior Payroll Specialist om o.a. het insourcen van de payroll te leiden.

Als dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie en bijbehorende processen zorg je dat het insourcen van de salarisadministratie soepel en zo foutloos mogelijk verloopt. Door jouw ervaring weet je waar je op moet letten en waar de pijnpunten in zulke trajecten zitten.

Daarnaast zorg je in samenwerking met de externe payroll provider voor de correcte en tijdige verloning van de huidige medewerkers. Dit is een bewerkelijke payroll met veel uitzonderingen en deels gebaseerd op urenregistratie. Je onderhoudt de contacten met het pensioenfonds en andere externe partijen. Ook zorg je voor de rapportages richting Finance en sta je met jouw vakinhoudelijke kennis klaar om payroll gerelateerde vragen vanuit de organisatie te beantwoorden.

Tenslotte is het ook aan jou om de bestaande processen in kaart te brengen, waar nodig te optimaliseren en te zorgen voor een heldere vastlegging hiervan. Je schakelt hiervoor nauw met de voor whole sale en retail verantwoordelijke HR Adviseur en de Compensation & Benefits Specialist Europe.

Onze opdrachtgever is in de regio een begrip voor complete personele dienstverlening op het gebied van tijdelijk werk in de bouw, industrie, techniek en engineering. De medewerkers staan op de eerste plaats en werken voor diverse werkgevers wat in hoge mate hun ervaring, betrouwbaarheid en kwaliteit bevordert. Kwaliteit en veiligheid nemen tenslotte een belangrijke plaats in.

De afdeling salarisadministratie heeft een belangrijke rol binnen het bedrijf. Het team bestaat uit 3 collega’s, een fijn team van salaris-professionals. Deze zijn op zoek naar een tijdelijke collega die het team uitvoerend kan ondersteunen, in eerste instantie voor de komende 3 maanden waarbij verlenging mogelijk is.

Functieomschrijving
Als medewerker salarisadministratie ben je werkzaam op het hoofdkantoor in een veelzijdige en uitdagende financiële omgeving binnen een informele organisatie:
– zorgen voor een gesmeerde personeels- en salarisadministratie voor eigen medewerkers en voor flexkrachten;
– telefonische en persoonlijke contacten met collega’s, flexkrachten en relaties over salarissen, cao’s, facturen;
– helpen van collega’s bij vraagstukken op financieel administratief gebied (o.a. verloning & facturatie)

Ben jij een ervaren payroll specialist met een passie voor systemen en ben je analytisch ingesteld? Voel je je daarnaast prettig in een internationale omgeving? Dan ben jij misschien wel geknipt voor deze opdracht! Voor een multinational, actief in de chemische technologie, zoeken wij een payroll professional met internationale ervaring en goede kennis van SAP Successfactors. Heb je interesse? Lees dan vooral verder.

In deze functie ben je de payroll specialist met bovengemiddelde interesse in het inrichten en implementeren van HR systemen. Daarnaast ben je alert op ruimte voor verbeteringen en draai je je hand niet om voor queries draaien in SAP. Tot jouw takenpakket behoort onder meer:

• Implementeren en testen van wijzigingen in het HRM systeem;
• Plannen en invoeren van HR gegevens in het HRM systeem;
• Eindgebruikers ondersteunen en trainen in het gebruik van het HRM systeem;
• Proactief bekijken waar er ruimte is voor procesoptimalisatie;
• Verwerken van salarismutaties en het draaien van rapportages in SAP;
• Zorgen dat alle gegevens in lijn zijn met de geldende wet- en regelgeving;
• Vraagbaak voor medewerkers op het gebied van HR data en informatie.