Voor een modern en professioneel administratiekantoor in de regio Rotterdam zoeken wij ter uitbreiding van het team een klantgerichte salarisadministrateur. Zowel juniors, mediors als seniors worden uitgenodigd te reageren.

De organisatie is een stabiele partij en sinds zo’n 35 jaar een gevestigde naam in Rotterdam en omstreken binnen met name de horeca branche. Vanuit het hippe pand waarin zij gevestigd is, werken circa 30 collega’s dagelijks aan het verlenen van fullservice administratieve dienstverlening van hoogwaardige kwaliteit. Klant- en servicegerichtheid staan hierbij hoog in het vaandel. De organisatie kent een informele en prettige cultuur met een laag personeelsverloop.

Als salarisadministrateur draag jij samen met 2 collega’s zorg voor de tijdige en correcte salarisadministratie van circa 3.300 medewerkers, werkzaam bij de externe klanten van de organisatie. Daarnaast fungeren jullie als adviseur en sparringspartner in HR en payroll kwesties bij jullie klanten Het exacte takenpakket wordt afgestemd op basis van jouw ervaring, maar zal in ieder geval bestaan uit:
• Het verzamelen, controleren en verwerken van aangeleverde mutaties;
• Verzorgen van loonaangiften;
• Verzorgen van aan- en afmeldingen bij de pensioenverzekeraars;
• Maken van arbeidsovereenkomsten;
• Juist toepassen van de geldende cao’s, veelal horeca cao.

Onze opdrachtgever is in de regio een begrip voor complete personele dienstverlening op het gebied van tijdelijk werk in de bouw, industrie, techniek en engineering. De medewerkers staan op de eerste plaats en werken voor diverse werkgevers wat in hoge mate hun ervaring, betrouwbaarheid en kwaliteit bevordert. Kwaliteit en veiligheid nemen tenslotte een belangrijke plaats in.
De afdeling salarisadministratie heeft een belangrijke rol binnen het bedrijf. Het team bestaat uit 3 collega’s, een fijn team van salaris-professionals. Deze zijn op zoek naar een tijdelijke collega die het team uitvoerend kan ondersteunen, in eerste instantie voor de komende 3 maanden waarbij verlenging mogelijk is.

Functieomschrijving:
Als medewerker salarisadministratie ben je werkzaam op het hoofdkantoor in een veelzijdige en uitdagende financiële omgeving binnen een informele organisatie:
* zorgen voor een gesmeerde personeels- en salarisadministratie voor flexkrachten;
* telefonische en persoonlijke contacten met collega’s, flexkrachten en relaties over salarissen, cao’s, facturen;
* helpen van collega’s bij vraagstukken op financieel administratief gebied (o.a. verloning & facturatie);
* meedenken over verbetering en optimalisatie van processen.

Onze opdrachtgever is een betrouwbare aanbieder van payroll diensten en backoffice dienstverlening voor andere intermediairs: men noemt dat zelf dienstverlening om ‘ondernemen makkelijker te maken’. De organisatie is ruim 10 jaar actief op de Nederlandse markt en heeft in die tijd een prominente positie ingenomen. Het motto is dat men dagelijks uniek wil zijn door zich via persoonlijke service, snelheid van handelen en hoge kwaliteit.

Binnen het bedrijf, onderdeel uitmakend van een groep met ongeveer 100 medewerkers, is door uitbreiding ruimte ontstaan voor een nieuwe collega die de volledige salarisadministratie onder zijn of haar hoede gaat nemen. Het betreft hier de maandelijkse verloning van tussen de 1.000 en 1.200 flexwerkers. Daarnaast is er grote behoefte aan iemand die een adviserende rol op het gebied van het optimaliseren kan spelen. Je bent in deze rol de verloningsexpert die de salarisadministratie zo efficiënt mogelijk opzet en onderhoudt.

Bij de eindverantwoordelijkheid voor correcte en tijdige salarisverwerking voor diverse klanten hoort ook het nauw in contact met hen staan en hen proactief informeren over bijvoorbeeld cao-wijzigingen. Tenslotte ben je het eerste interne aanspreekpunt van de backoffice op het gebied van salarisverwerking en lever je betaalbestanden aan.

Voor onze opdrachtgever in de regio Amsterdam zoeken wij een ervaren, pro-actieve Payroll Specialist AFAS (medior). De organisatie is een bekende naam in de educatieve sector. Voor de afdeling salarisadministratie zoeken zij versterking van het huidige team. In deze functie kom je te werken in een bevlogen team, waar je samenwerkt met vier directe collega’s. Daarnaast onderhoud je nauw contact met de verschillende HR afdelingen. In teamverband ben je verantwoordelijk voor circa 4.000 verloningen per maand.

Functie omschrijving:
In de functie van Payroll Specialist heb je een operationele rol binnen het team en rapporteer je aan het Hoofd Salarisadministratie. Met jouw ervaring ben je in staat om zowel zelfstandig als in teamverband de salarisverwerking in goede banen te leiden. Daarnaast heeft jouw kritische blik op bestaande processen en ontwikkelingen een grote toegevoegde waarde. Je durft dan ook gevraagd en ongevraagd jouw mening met het team te delen en je voelt je (mede) verantwoordelijk in het maken van verbeterslagen. Verder behoort tot jouw takenpakket:
• In teamverband zorgdragen voor de salarisverwerking en zorgen dat deze aansluit op de financiële administratie;
• Signaleren van verbeterpunten in bestaande processen, hier proactief en assertief verbetervoorstellen op doen en deze voorstellen implementeren;
• Volgen van ontwikkelingen binnen relevante wet- en regelgeving en deze ontwikkelingen doorvoeren;
• Vraagbaak voor medewerkers en directe collega’s op salarisadministratief gebied;
• Onderhouden van contacten met externe partijen, zoals de Belastingdienst en het UWV.

Onze opdrachtgever is een 43 jaar oud innovatief en van oorsprong familie-bedrijf. Zij ontwerpt en fabriceert luchtfiltratie-producten en heeft een uiteenlopende klantenkring (van hightech industrie tot schoolgebouwen). Het is een nuchtere organisatie die is uitgegroeid tot globaal marktleider met locaties in Europa, China en Australië. En met grote ambities om te groeien in bestaande en nieuwe markten.
De cultuur is open en informeel en de werksfeer wordt als gemoedelijk beschreven.

Binnen het HR-team zijn ook payroll-ondersteunende werkzaamheden ondergebracht. Voor die specifieke taken heeft het team, voorlopig tot en met september en voor 20 uur per week, behoefte aan een interimmer die dit op zich kan nemen. IT heeft binnen het bedrijf de complexiteit van veel processen de afgelopen jaren sterk gereduceerd, dat geldt echter (nog) niet voor de payroll.
Je komt te werken in een hecht en betrokken team, met een positieve en goede werksfeer.

Werkzaamheden:
De organisatie maakt gebruik van de diensten van ADP waar maandelijks alle data voor het draaien van een correcte payroll wordt aangeleverd.
De opdracht behelst het zorgen voor het ‘uitladen’ en verzamelen van alle daarvoor benodigde data en gegevens, het nauwkeurig controleren en het tijdig en foutloos aanleveren ervan. Dit gebeurt in samenwerking met de HR-collega’s, je maakt deel uit van de HR-afdeling.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een internationaal bekend autoverhuurbedrijf. Zij verhuurt nieuwe en gemiddeld niet ouder dan 6 maanden gebruikte auto’s in het particuliere en zakelijke segment binnen een uiteenlopende klantenkring. Een no-nonsense organisatie die is uitgegroeid tot een belangrijke speler in haar sector. En met grote ambities om verder te groeien.

Binnen het team, waar de cultuur open en informeel is en de werksfeer als prettig en positief wordt beschreven, wordt de payroll voor de gehele Benelux gedaan. Ter vervanging van een collega die binnenkort met zwangerschapsverlof gaat, is men op zoek naar iemand die haar tot het einde van het jaar, gaat vervangen. Iemand die in een hecht en betrokken team van collega’s terecht komt.

Werkzaamheden:
Er wordt met een eigen personeelssysteem gewerkt dat de leidraad voor het aanleveren van alle gegevens is. Deze data worden voor de 3 landen verzameld (via genoemd systeem, een urensysteem en mutatieformulieren) en dienen voor de aanlevering aan het Europees payroll-team in Duitsland te worden gecontroleerd. Beantwoorden van vragen daarover voordat de loonrun wordt gedraaid maakt ook deel uit van de werkzaamheden.
Een greep uit de mutaties: Bonusgegevens, reiskostengegevens, gewerkte uren/ziekte uren/verlofgegevens, gegevens van company cars, salariswijzigingen, newjoiners en exits, toeslagen, loonbeslagen.

Verder doe je controle van de loonstroken op een juiste verwerking nadat de inputsheet is verwerkt, maak je werkgeversverklaringen, controleer en verwerk je anciënniteitsverhogingen en beantwoord je vragen van medewerkers omtrent payroll.

Onze opdrachtgever is een bekende, solide en landelijk publieke organisatie. Binnen de afdeling HR ontstaat per eind mei 2022 behoefte aan een interim Salarisadministrateur met goede kennis van ADP Workforce.

In de rol van interim salarisadministrateur draag je op tijdelijke basis zorg voor de continuïteit van de tijdige en correcte voortgang van de salarisadministratie van circa 2.000 mensen, onder wie 650 interne collega’s en 1.300 vrijwilligers werkzaam binnen jouw regio. De salarisadministratie wordt gevoerd in ADP Workforce. Je bent in deze rol dé payroll specialist van het team en wordt bij jouw payroll werkzaamheden ondersteund door 4 administratieve collega’s en de applicatiebeheerder. Je bent verantwoordelijk voor het gehele salarisadministratieve proces van a tot z. In de loop van 2022 – 2023 vindt een aanbesteding plaats voor nieuwe payroll software. Afhankelijk van de duur van de opdracht, werk je hierin mee middels het leveren van input voor het traject en/of betrokkenheid bij de implementatie.

Tot jouw taken behoren o.a.:
• je controleert de mutaties ingevoerd door jouw administratieve collega’s, draagt zorg voor het verwerken van de complexe(re) mutaties en zorgt voor het juist, tijdig en volledig verwerken van alle salarismutaties tot een strook;
• je fungeert als vraagbaak voor de interne collega’s en management;
• je verzorgt managementinformatie en diverse berekeningen;
• je onderhoudt contacten met externe partijen zoals Belastingdienst en UWV;
• je denkt en rekent mee met diverse regelingen;
• je levert input voor de aanbesteding voor nieuwe payroll software en de (voorbereidingen van) de implementatie hiervan.

Onze opdrachtgever is een bekende toeleverancier van bouwmaterialen aan de professionele bouwwereld. Binnen de afdeling HR is er i.v.m. het vertrek van een collega vanaf mei 2022 behoefte aan een interim Salarisadministrateur met goede kennis van ADP Workforce.

In de rol van interim salarisadministrateur zorg je voor de continuïteit van een tijdige en correcte salarisadministratie rond de 1.200 collega’s. Deze wordt gevoerd in ADP Workforce. Je bent dé payroll specialist van het team dat uit 3 bestaat. Je bent verantwoordelijk voor het gehele salarisadministratieve proces van a tot z. In de loop van 2023 vindt een migratie naar AFAS plaats. Afhankelijk van de duur van de opdracht, kan je ook aan de voorbereidingen hierop meewerken.

Tot jouw taken behoren o.a.:
• Invoer en controle van mutaties ingevoerd door jou en je collega’s, zorgen voor een tijdige en volledige verwerking van de loonrun;
• Verzorgen van berekeningen en managementinformatie;
• Fungeren als vraagbaak voor de collega’s en management;
• Onderhouden van contacten met externe partijen

De afdeling HRM maakt onderdeel uit van het bestuursbureau, welke voor circa 30 scholen vraagbaak is in de regio Delfland, Den Haag en Lansingerland. Binnen de organisatie komt door het vertrek van een medewerker een positie vrij binnen het HR team. Het HR team bestaat uit ongeveer 5 directe collega’s. Deze positie wordt in eerste instantie tijdelijk ingevuld.

In de functie ondersteun je de HR afdeling in de breedste zin van het woord, je houd je onder andere bezig met:
• ondersteuning bieden aan de HR Adviseurs omtrent het hele administratieve proces van in-, door-, zij- en uitstroom;
• het kritisch beoordelen van de werkzaamheden en hoe deze beter te organiseren;
• verzamelen en aanleveren van mutaties ten behoeve van de externe payroll provider;
• het administratief ondersteunen bij de dagdagelijkse operatie zoals beantwoording van de email, telefoon en agendabeheer, up to date houden van personeelsdossiers, ondersteunen bij wervingscampagnes en sollicitatieprocedures

Onze opdrachtgever is één van de grootste franchisenemers van een bekende foodketen. Binnen het HR team is er op korte termijn behoefte aan een ervaren en zelfstandig werkende interim payroll specialist.

Als payroll specialist binnen deze organisatie ben je de vakexpert op het gebied van salarisadministratie voor zowel de staffuncties als voor alle restaurants van de franchisenemers. Het betreft een complexe payroll (circa 2.000 verloningen), deels op urenbasis. Tot jouw (operationele) takenpakket behoren o.a. de volgende werkzaamheden:
• Het verzamelen, controleren en verwerken van alle mutaties, aanleveren bij de externe payroll provider en bewaken van het proces;
• Je bent aanspreekpunt voor managers en medewerkers bij alle payroll gerelateerde vraagstukken;
• Je onderhoudt contacten met externe stakeholders;
• Je verdiept je in complexe vraagstukken en ziet toe op een correcte toepassing van de cao en naleving van wet- en regelgeving;
• Je verzorgt rapportages en analyses;
• Je bent scherp op processen en past waar mogelijk verbeteringen toe