Voor onze opdrachtgever in Rotterdam werven wij een interim Salarisadministrateur voor 24-28 uur per week. Er wordt gewerkt vanuit huis.

Onze opdrachtgever is een bekende, solide en landelijk actieve stichting in de gezondheidszorg. Binnen de afdeling Bedrijfsvoering, team Salarisadministratie, ontstaat op korte termijn behoefte aan een interim Salarisadministrateur met (bij voorkeur) goede kennis van Beaufort Youforce.

In de rol van interim salarisadministrateur draag je op tijdelijke basis zorg voor de tijdige en correcte voortgang van de salarisadministratie van circa 200 collega’s werkzaam binnen jouw regio. Je bent verantwoordelijk voor het gehele salarisadministratieve proces van a tot z en houdt hierbij de aansluiting met de financiële administratie. Daarnaast ondersteun je HRM met de aan loon- en personeelsadministratie gerelateerde rapportages. Je werkt nauw samen met een parttime collega (die deel uitmaakt van het team Financiële administratie, maar focus heeft op salarisadministratie).

Tot jouw taken behoren o.a.:
• je zorgt voor het juist, tijdig en volledig verwerken van salarismutaties tot een strook;
• je fungeert als vraagbaak voor de interne collega’s, inclusief de collega’s van HRM;
• je verzorgt managementinformatie en diverse berekeningen;
• je voert diverse administratieve taken en controles uit op het gebied van regelingen voor levensloop en pensioen;
• je onderhoudt contacten met externe partijen zoals Belastingdienst en UWV;
• je voert applicatiebeheer uit van het personeelsinformatiesysteem wanneer je hiermee ervaring hebt;
• je denkt mee met diverse regelingen.

Tenslotte, in de loop van dit jaar starten diverse projecten samenhangend met de (administratieve) samenvoeging van meerdere organisatieonderdelen en de toekomstige implementatie van Afas. Afhankelijk van de duur van de opdracht, krijg je hier al dan niet mee te maken.

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de regio en telt een kleine 4.000 medewerkers. Dit betreft zowel vaste als flexkrachten. Vanuit de kantoren van de organisatie worden diverse stafdiensten verleend, waaronder ook HR . Onderdeel van het HR team is het Team PSA, waar door langdurige ziekte van een medewerker, behoefte is aan een ervaren interim salarisadministrateur.

Samen met 2 collega payroll specialisten ben je verantwoordelijk voor de maandelijkse verloning (zo’n 3.500 verloningen). Er worden verschillende entiteiten verloond en er wordt met meerdere cao’s gewerkt. Tot de werkzaamheden behoren o.a.:
• Het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Het verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Het beantwoorden van alle voorkomende payroll gerelateerde vragen en indien nodig adviseren in payroll gerelateerde kwesties;
• Het uitvoeren van controles en analyses op de payroll;
• Het aanleveren en analyseren van managementinformatie.

Onze opdrachtgever is een solide non-profit partij met circa 2.000 medewerkers. In deze functie geeft je leiding aan het team Salarisadministratie. Het team Salarisadministratie bestaat uit 8 medewerkers en is onderdeel van de afdeling P&O. De organisatie is in beweging, onder andere in verband met de implementatie van een nieuw softwarepakket.

Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van het team en het payroll proces. Hierbij stuur je op resultaten, vakinhoud en eenduidige werkwijze. Je communiceert helder binnen zowel de afdeling en met diverse andere interne en externe partijen. Hiernaast stuur je proactief op vernieuwing. Je bent kartrekker op het gebied van optimalisering en je treedt op als vakinhoudelijke vraagbaak voor je directe collega’s.

Je bent daarnaast nauw betrokken bij de migratie van Raet naar AFAS en vertegenwoordigt jouw team in het MT.

Onze opdrachtgever is een solide partij die een maatschappelijke dienst levert. Binnen deze organisatie werken om en nabij 2.000 medewerkers. Binnen het team Personeels- en Salarisadministratie, wat deel uit maakt van de afdeling Mens & Organisatie (HR) zoeken wij een stevige Senior Salarisadministrateur. De afdeling M&O bestaat in totaal uit circa 35 medewerkers.

Door jouw ervaringen in het salaris administratieve vakgebied kun je een actieve bijdrage leveren voor wat betreft het optimaliseren van de interne processen met als automatisch gevolg een verhoging van de huidige kwaliteit. Uiteraard verricht je alle handelingen en controles conform tijdsplanning voor een volledige verwerking van de salarissen. Hierbij ben je alert op alle verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden in het salarisverwerkingsproces. Eveneens zorg je op een projectmatige manier voor het optimaliseren en digitaliseren van de processen en vertaalt deze naar het personeelsinformatiesysteem.

Voorts ben je in een coördinerende rol het aanspreekpunt voor PSA medewerkers bij de dagelijkse uitvoering en draag je mede zorg voor het efficiënt functioneren van het team. Hierbij maak en bewaak je de planning en taakverdeling, fungeer je als troubleshooter en verzorg je eindcontroles van de output. Je ziet toe op de juiste toepassing van de cao en arbeidsvoorwaarden en stelt conceptprocedures op.

Onze opdrachtgever is een modern softwarebedrijf, ontwikkelaar van HR- en Payroll software. De organisatie is volop in ontwikkeling en telt circa 50 medewerkers. De cultuur is sociaal, persoonlijk en no-nonsense. Lol hebben terwijl je serieus met je vak bezig bent, is het credo. Het geheel is onderdeel van een grote, toonaangevende organisatie. Het bedrijf is met de ontwikkeling van Cloud HR & Payroll software, implementatie hiervan bij klanten en beheer, inclusief uitgebreide klantondersteuning, een serieuze concurrent van de traditionele grote merken op het gebied van HR & Payroll software.
Wegens groei is er ruimte ontstaan voor een ervaren nieuwe collega in de rol van Consultant HR & Payroll, waarin je verantwoordelijk bent voor de implementaties van het systeem bij nieuwe klanten en nazorg bij bestaande klanten.

In deze zeer zelfstandige functie ben je het aanspreekpunt voor de klant betreffende vraagstukken op het gebied van software. Je geeft advies en komt tot de kern van de behoeften in relatie tot de implementatie en het gebruik van de software. Dat houdt in veel communicatie met nieuwe klanten over de applicatie, over de transitie naar de nieuwe software, over de opzet en uitrol van processen, over het waar en het hoe van de applicatie/knoppen, etc. Naast implementatie bij nieuwe klanten, houd je je voor een klein deel bezig met uitbreidingen en aanpassingen bij bestaande klanten. Je komt met oplossingen voor inrichting, uitrol en aanpassingen. Eigenlijk ben je dus ook een soort verandermanager. Je bent behalve het aanspreekpunt voor je klanten, ook de cruciale schakel tussen de klant en de ontwikkelaars.

Normaliter bezoek je klanten meerdere malen per week om zaken te bespreken, mee te kijken en oplossingen te bieden. Op dit moment, rekening houdend met de covid-richtlijnen, gebeurt dit alleen indien noodzakelijk en is dit gereduceerd tot 1 à 2 keer per week, een paar uurtjes per keer.

Onze opdrachtgever is een betrouwbare aanbieder van payroll diensten en backoffice dienstverlening voor andere intermediairs: men noemt dat zelf dienstverlening om ‘ondernemen makkelijker te maken’. De organisatie is ruim 10 jaar actief op de Nederlandse markt en heeft in die tijd een prominente positie ingenomen. Het motto is dat men dagelijks uniek wil zijn door zich via persoonlijke service, snelheid van handelen en hoge kwaliteit.

Binnen het bedrijf, onderdeel uitmakend van een groep met ongeveer 100 medewerkers, is door uitbreiding ruimte ontstaan voor een nieuwe collega die de volledige salarisadministratie onder zijn of haar hoede gaat nemen. Het betreft hier de maandelijkse verloning van tussen de 1.000 en 1.200 flexwerkers. Daarnaast is er grote behoefte aan iemand die een adviserende rol op het gebied van het optimaliseren kan spelen. Je bent in deze rol de verloningsexpert die de salarisadministratie zo efficiënt mogelijk opzet en onderhoudt.

Bij de eindverantwoordelijkheid voor correcte en tijdige salarisverwerking voor diverse klanten hoort ook het nauw in contact met hen staan en hen proactief informeren over bijvoorbeeld cao-wijzigingen. Tenslotte ben je het eerste interne aanspreekpunt van de backoffice op het gebied van salarisverwerking en lever je betaalbestanden aan.

Onze opdrachtgever is een bekende speler op het gebied van de ontwikkeling, implementatie en het beheer van HR & Payroll software en verzorgt daarnaast de HR en salarisadministratie voor een brede klantenportefeuille. Tot deze portefeuille behoren zowel nationale als internationale organisaties, actief in een grote diversiteit aan branches.

De organisatie timmert sinds een kleine 15 jaar zelfstandig aan de weg met de focus op salarisadministratie, consultancy en business intelligence. Inmiddels zijn er ruim 60 specialisten werkzaam met elk hun eigen expertise. Deze specialisten werken nauw samen en hebben teamgeest hoog in het vaandel staan. Daarnaast wordt de werkwijze omschreven als informeel en transparant en biedt de organisatie veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en zijn er volop doorgroeimogelijkheden.

Door groei is er behoefte aan een payroll specialist ter versterking van de afdeling salarisadministratie.

Functieomschrijving
Binnen een team van 12 salarisadministrateurs wordt voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers de salarisverwerking verzorgd. In samenwerking met de directe collega’s, variërend van junior tot senior, verzorg je een tijdige en juiste salarisbetaling voor klanten. Daar hoort ook de correcte afdracht van premies en belastingen bij.

In deze rol sta je veelvuldig in contact met jouw klanten en geef je gevraagd en ongevraagd advies, los je problemen op, beantwoord je vragen en ondersteun je bij aangiftes. Daarnaast ben je continu alert op procesoptimalisatie en geef je de klant waarom wordt gevraagd, en liever een beetje meer.

Op het hoofdkantoor van onze opdrachtgever, een bekende internationale retailorganisatie, is in verband met het vertrek van de huidige payroll coordinator behoefte aan een zelfstandig en ervaren payroll specialist die deze rol op interim-basis kan invullen.

Je bent zelfstandig verantwoordelijk voor de internationale payroll voor 6 Europese landen, in totaal gaat dit om ca. 600 verloningen.
Het gaat hierbij om de volledige operationele/uitvoerende verantwoordelijkheid, van A tot Z, om een tijdige en nauwkeurige payroll te garanderen door de aanlevering van de juiste informatie aan de payroll-verwerker en de controle van output:
• maandelijks langs verschillende structuren aanleveren van te verwerken uren, validaties en checks doen, aanleveren van HR Info (instroom, uitstroom, salariswijzigingen, urenwijzigingen, etc.), toezien op payment
• langs diverse kanalen contact met de payrollverwerker over uitzonderingen
• oplossen van problemen van en verstrekken van informatie aan collega’s en leidinggevenden over payroll-kwesties
• Genereren van internationale rapportages en overzichten
• Wagenparkbeheer Europa, beheer (incl. validatie) van een expense-tool (validatie vanuit HR) en een beperkte facturenstroom vanuit o.a. verzekeraars en payroll-verwerker

Onze opdrachtgever is een (internationaal actieve) productie- en salesorganisatie met 5.000+ medewerkers. Binnen de organisatie is een optimalisatieslag gaande binnen het HR SSC. Per medio januari 2021 is er ruimte voor een enthousiaste interim HR & Payroll Specialist met goede kennis van SAP, die gedurende meerdere maanden bijdraagt aan de continuïteit van HR en payroll en specifiek van meerdere HR en payroll projecten die de komende maanden op stapel staan.

Functieomschrijving
Binnen een team van 8 collega’s, lever je een bijdrage aan de implementatie van (onderdelen) van meerdere systemen binnen HR en salarisadministratie. Hiernaast draai je, afhankelijk van jouw kennis en ervaring, mee in de reguliere HR en/of payroll processen en werkzaamheden binnen het HR SSC.

Het betreft tenminste de volgende projecten, waarin je, afhankelijk van kennis en ervaring, uitvoerend of (gedeeltelijk) coördinerend optreedt:
• De implementatie van meerdere modules van het urenregistratiesysteem myProtime, waaronder o.a. de urenregistratietool voor uitzendkrachten en de interface met de Arbodienst.
• Het opzetten van een centraal documentmanagement van geactualiseerde templates, informatiedocumenten, arbeidsvoorwaardelijke regelingen, etc.

Voor onze opdrachtgever in de regio Amsterdam zoeken wij een ervaren, pro-actieve Payroll Specialist AFAS (medior). De organisatie is een bekende naam in de educatieve sector. Voor de afdeling salarisadministratie zoeken zij versterking van het huidige team. In deze functie kom je te werken in een bevlogen team, waar je samenwerkt met vier directe collega’s. Daarnaast onderhoud je nauw contact met de verschillende HR afdelingen. In teamverband ben je verantwoordelijk voor circa 4.000 verloningen per maand.

Functie omschrijving:
In de functie van Payroll Specialist heb je een operationele rol binnen het team en rapporteer je aan het Hoofd Salarisadministratie. Met jouw ervaring ben je in staat om zowel zelfstandig als in teamverband de salarisverwerking in goede banen te leiden. Daarnaast heeft jouw kritische blik op bestaande processen en ontwikkelingen een grote toegevoegde waarde. Je durft dan ook gevraagd en ongevraagd jouw mening met het team te delen en je voelt je (mede) verantwoordelijk in het maken van verbeterslagen. Verder behoort tot jouw takenpakket:
• In teamverband zorgdragen voor de salarisverwerking en zorgen dat deze aansluit op de financiële administratie;
• Signaleren van verbeterpunten in bestaande processen, hier proactief en assertief verbetervoorstellen op doen en deze voorstellen implementeren;
• Volgen van ontwikkelingen binnen relevante wet- en regelgeving en deze ontwikkelingen doorvoeren;
• Vraagbaak voor medewerkers en directe collega’s op salarisadministratief gebied;
• Onderhouden van contacten met externe partijen, zoals de Belastingdienst en het UWV.