Onze opdrachtgever is een wereldwijd erkend instituut wat optreedt als onafhankelijk kennispartner voor de maritieme sector, overheid en maatschappij. De organisatie heeft vestigingen in de USA en in Nederland. Voor haar Nederlandse medewerkers worden alle stafdiensten, waaronder HR, gefaciliteerd vanuit het hoofdkantoor te Gelderland.

In verband met het vertrek van de huidige payroll specialist, is er binnen het HR team per direct behoefte aan tijdelijke ondersteuning in de vorm van een ervaren interim salarisadministrateur.

In deze rol ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de gehele (Nederlandse) payroll voor zo’n 400 collega’s. Je schakelt hierbij nauw met het HR team, bestaande uit 2 HR adviseurs en een HR assistent. Tot jouw werkzaamheden behoren o.a.:
• Het verzorgen van in- en uitdienst meldingen;
• Verwerken en controleren van alle voorkomende mutaties;
• Volledige salarisverwerking (in Mercash);
• Contact onderhouden met diverse externe partijen zoals de Belastingdienst en pensioenfonds;
• Aanspreekpunt voor de organisatie in alle payroll gerelateerde vraagstukken.

Wil jij de vakexpert op het gebied van salarisadministratie zijn binnen een bedrijf wat de hechtheid en korte lijnen heeft van een familiebedrijf maar de mogelijkheden van een multinational biedt? Dan is dit de uitdaging voor jou!

Onze opdrachtgever is een internationaal bekende speler in de logistieke dienstverlening.

Vanuit het hoofdkantoor in de regio Rotterdam worden alle staffuncties gefaciliteerd, waaronder HR, Finance & Concern Control en IT. Als Payroll Specialist maak je onderdeel uit van het 8 koppige HR team (HR Manager, 2 Payroll Specialisten (inclusief jouzelf), 3 HR Business Partners en 2 HR Officers). In totaal heb je op het hoofdkantoor zo’n 35 collega’s. Het HR team is hecht, de sfeer is buitengewoon goed en het personeelsverloop is laag. De opdrachtgever investeert in de ontwikkeling en het behoud van haar belangrijkste kapitaal; haar mensen.

Met het oog op het aanstaande deelpensioen van de huidige Payroll Specialist, is de opdrachtgever op zoek naar een nieuwe collega die dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie wordt. Je bent in deze functie verantwoordelijk voor 400 Nederlandse verloningen en zo’n 10 verloningen in de UK. Daarnaast ben je back up en sparringspartner voor het Belgische HR en payroll team en adviseer je de HR Manager ten aanzien van actualiteiten en wijzigingen in wet- en regelgeving. Tot jouw takenpakket behoort verder:
• Het verzorgen van financiële aansluitingen;
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuur informatie;
• Projectmatige werkzaamheden;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem.

Onze opdrachtgever, een internationale energiemaatschappij met vestigingen in meer dan 100 landen, is ter uitbreiding van het payroll-team op zoek naar een ervaren salarisadministrateur. Je komt te werken in een bedrijf in transitie, een steeds groter deel van de energie die wordt geproduceerd komt uit alternatieve duurzame bronnen, zoals zonne- en windenergie.

Voor de diverse bedrijfsonderdelen wordt de salarisadministratie volledig en centraal uitgevoerd vanuit het HR Shared Service Center dat is gevestigd op een locatie waar op een professionele en informele manier met elkaar wordt samengewerkt. Je rapporteert in deze rol aan de Manager Compensation & Benefits.

In deze rol ben je niet alleen verantwoordelijk voor een complexe salarisverwerking, maar ook voor de processen eromheen. Met jouw positief kritische blik zie jij waar geoptimaliseerd kan worden, zorg je dat alle mogelijkheden van AFAS maximaal benut worden en dat wijzigingen in bijvoorbeeld wet- en regelgeving correct geïmplementeerd worden. Tot jouw dagelijkse takenpakket behoren naast de salarisverwerking de volgende werkzaamheden:
• Het verwerken en controleren van alle voorkomende mutaties voor de Nederlandse payroll en impats en expats;
• Het adviseren van binnenlandse en buitenlandse medewerkers over bijvoorbeeld wet- en regelgeving;
• Functioneren als vraagbaak voor alle payroll gerelateerde kwesties, voor zowel medewerkers als management;
• Het verzorgen van rapportages en analyses;
• Het ondersteunen van de afdeling Finance bij bijvoorbeeld audits;
• Projectmatige werkzaamheden.

Het Rijksmuseum is het museum van Nederland voor kunst en geschiedenis met een collectie van ruim 1 miljoen objecten van en over Nederland vanaf de Middeleeuwen tot en met de 21ste eeuw.

In verband met het vertrek van een medewerker, is binnen de financiële afdeling per direct, of uiterlijk per 1 december 2021, behoefte aan een interim Business Controller.

De afdeling Finance bestaat uit meerdere subafdelingen en teams. De Business Controller ressorteert onder het Hoofd Business Control en werkt nauw samen met het team financial control, het team financiële administratie en de afdeling fondsenwerving.

In de rol van Business Controller draag je zorg voor financieel inzicht in de cijfers van projecten en bedrijfsonderdelen. Je analyseert en genereert financiële informatie van toegewezen projecten en begeleidt de lopende gang van zaken. Hierbij heb je veel aandacht voor de afloop van de aangegane verplichtingen. Je bewaakt de efficiency en effectiviteit van zowel de projecten als geldende procedures.

Je ondersteunt bij de periode afsluiting en bewaakt de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de betreffende projecten en hun financiële kerngetallen. Je levert input voor prognoses ten aanzien van eindresultaat van projecten. Je hebt een adviserende rol, waarin je als spin in het web veel contacten onderhoudt met de diverse afdelingsmanagers, projectleiders en financiële zaken. Inzicht en overtuigingskracht op gebied van boekhoudkundige, fiscale en wettelijke regels is hierbij essentieel, waarbij je de juiste accenten legt en uitzonderingen signaleert. Tenslotte participeer je in projecten. Dit betreffen zowel interne projecten op het gebied van o.a. optimalisatie van procedures en processen, als organisatie-overschrijdende projecten met collega instellingen.

Voor een organisatie in de regio Utrecht zoeken wij met spoed, vanaf heden tot 1 maart 2022 (de periode tot het moment dat wordt overgestapt naar andere software), een Raet-salarisadministrateur (Youforce).
Iemand voor wie Raet weinig geheimen kent en die operationeel het huidige team kan ondersteunen op de payroll van enkele duizenden loonstroken: december-run, jaarafsluiting en januari/februari 2022.
Thuiswerken is geen probleem, bij voorkeur tussen de 2 en 3 dagen beschikbaarheid.

Onze opdrachtgever heeft niet heel veel meer wensen, behalve dat iemand het leuk vindt en in staat is om collega’s uit de brand te helpen door uitvoerend de helpende hand te bieden en expertise aan te bieden.

Onze opdrachtgever is een (internationaal actieve) productie- en salesorganisatie met 5.000+ medewerkers. Binnen de organisatie is per direct behoefte aan extra capaciteit binnen het HR SSC.

In deze uitvoerende rol ben je in teamverband verantwoordelijk voor de complexe, internationale payroll in SAP.

Voor een kantoor in Rotterdam zoeken wij met spoed, voor een periode van 3 maanden, met grote kans op verlenging, een salarisadministrateur (bij voorkeur met kennis van Loket).
Door een toevallige samenloop van omstandigheden komt door een capaciteitstekort de salarisadministratie van reguliere, met name MKB- klanten, in het gedrang.
Het gaat hierbij om een echte operationele rol in een kantoor waar een zeer informele sfeer heerst en een grote behoefte aan samenwerking is.

Sportkader Nederland is als onderdeel van Team Sportservice een organisatie die met name de breedtesport in Nederland ondersteunt en ervoor zorgt dat verenigingen en stichtingen (ook enkele commerciële (sport)organisaties) zich volledig kunnen richten op waar ze voor bestaan: organiseren van sportbeoefening voor en door leden.

Dat doet Sportkader Nederland door hen de administratie uit handen te nemen en o.a. te zorgen voor loonadministratie van de betaalde krachten (bijvoorbeeld trainers en verzorgers). Aanvullend ondersteunt men ook in de volle breedte van het werkgeverschap zoals opstellen van (arbeids-)overeenkomsten, doorbetaling bij ziekte, eventuele pensioenadministratie, financiële en juridische ondersteuning en advisering over wet- en regelgeving.
Het kantoor is gevestigd in Haarlem en heb je ooit vanuit een monumentale kantoor-omgeving willen werken? dan word je bij Sportkader Nederland op je wenken bediend.

Het SA-team bestaat uit 3 collega’s, een fijn klein team van ervaren professionals die voor de loonadministratie van 1500 tot 2000 (dat wisselt) sportprofessionals zorgen (naast die van de circa 250 collega’s binnen de eigen organisatie). Door vertrek van een collega zoeken wij een nieuwe collega die het team uitvoerend weer compleet kan maken.

De werkzaamheden zijn divers. Het einddoel van een foutloze en tijdige salarisadministratie staat natuurlijk bovenaan en wordt in grote lijnen bereikt door o.a. de volgende verantwoordelijkheden:
 Verwerking/controle van de maandelijkse salarisverwerking
 Aangifte loonheffingen en pensioenafdracht en contacten met instanties onderhouden
 Nieuwe klanten aanmaken in de salarissoftware, incl. bijbehorende koppelingen
 Verwerking arbeidsovereenkomsten (nieuwe en muteren bestaande), pro-forma’s maken
 Salarisadministratieve input leveren voor nieuwsitems/bulletin voor de sector
 Meedenken over verdere digitalisering en verbetering van dienstverlening en processen
 Teamtaken (zoals kwaliteitscontrole, verzuim, klachten, verbeterpunten, etc.)

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche en heeft per direct behoefte aan extra ondersteuning op de afdeling salarisadministratie.

In deze tijdelijke rol ben je samen met 3 collega’s (2,5 fte) verantwoordelijk voor de correcte en tijdige verloning van ruim 2.500 collega’s. het betreft een zeer bewerkelijke payroll, met veel nieuwe indiensttredingen en er wordt per 4 weken verloond . Naast het verwerken van alle mutaties, de administratie rondom in-, door- en uitstroom en het verwerken van de payroll van A tot Z, draag je ook bij aan de migratie naar een nieuw HR en payroll pakket.

Onze opdrachtgever is in de regio een begrip voor complete personele dienstverlening op het gebied van tijdelijk werk in de bouw, industrie, techniek en engineering. De medewerkers staan op de eerste plaats en werken voor diverse werkgevers wat in hoge mate hun ervaring, betrouwbaarheid en kwaliteit bevordert. Kwaliteit en veiligheid nemen tenslotte een belangrijke plaats in.
De afdeling salarisadministratie heeft een belangrijke rol binnen het bedrijf. Het team bestaat uit 3 collega’s, een fijn team van salaris-professionals. Deze zijn op zoek naar een tijdelijke collega die het team uitvoerend kan ondersteunen, in eerste instantie voor de komende 3 maanden waarbij verlenging mogelijk is.

Functieomschrijving:
Als medewerker salarisadministratie ben je werkzaam op het hoofdkantoor in een veelzijdige en uitdagende financiële omgeving binnen een informele organisatie:
* zorgen voor een gesmeerde personeels- en salarisadministratie voor flexkrachten;
* telefonische en persoonlijke contacten met collega’s, flexkrachten en relaties over salarissen, cao’s, facturen;
* helpen van collega’s bij vraagstukken op financieel administratief gebied (o.a. verloning & facturatie);
* meedenken over verbetering en optimalisatie van processen.