Ben jij een ervaren salarisadministrateur, die volledig zelfstandig een salarisrun kan draaien? Wil jij de verantwoordelijkheid dragen voor de salarisverwerking van +/- 800 collega’s en wil je daarnaast ook de payroll naar een hoger niveau te tillen? Word jij blij van het optimaliseren van processen en workflows?
Lees dan deze vacature!
Voor onze opdrachtgever, een onderwijsinstelling met een informele, professionele en innoverende cultuur in Amsterdam, zijn wij per 1 februari a.s. op zoek naar een interim Salarisadministrateur met goede AFAS Profit kennis. Er wordt hybride gewerkt.
Functie omschrijving
In deze solo positie ben je verantwoordelijk voor de tijdige en correcte salarisadministratie van alle interne medewerkers. Je bereidt de salarisadministratie voor, voert mutaties in, controleert deze, voorziet de externe payroll dienstverlener van relevante input en controleert de maandelijkse output. Je draagt zorg voor de juiste toepassing van de cao en bewaakt de maandelijkse payroll cyclus van a tot z.
Hiernaast ben je aanspreekpunt voor vragen en vraagstukken van medewerkers en leidinggevenden op het gebied van salarisadministratie en allerhande vergoedingsregelingen. Ook adviseer je de interne organisatie over relevante ontwikkelingen rondom o.a. de cao onderwijs, fiscale wetgeving en regelgeving op het gebied van loonbelasting. Je verzorgt management informatie en onderhoudt de contacten met relevante externe partijen zoals de Belastingdienst, het UWV en het pensioenfonds.
Tenslotte beheer je de werkprocessen en het systeem AFAS Profit, waarbij je toeziet op de meest optimale inrichting.
Je maakt deel uit van de afdeling Financiën en werkt nauw samen met het HR team.
Onze opdrachtgever is een bekende speler actief binnen de bouw & infra branche. Ter vervanging van een vertrekkende senior payroll specialist, is er per begin januari behoefte aan extra ondersteuning in de vorm van een doorgewinterde interim salarisadministrateur.
Het team salarisadministratie is onderdeel van de HR afdeling en verzorgt de verloning van zo’n 1100 collega’s. Deze collega’s zijn werkzaam voor verschillende entiteiten, je wordt dus zelfstandig verantwoordelijk voor de volledige verloning van een aantal bv’s met elk hun eigen cao’s en regelingen.
Onze opdrachtgever is een bekende speler op het gebied van de ontwikkeling, implementatie en het beheer van HR & Payroll software en verzorgt daarnaast de HR en salarisadministratie voor een brede klantenportefeuille. Tot deze portefeuille behoren zowel nationale als internationale organisaties, actief in een grote diversiteit aan branches.
In verband met drukte is er per januari 2022 behoefte aan extra ondersteuning door een of meerdere ervaren payroll specialisten.
Functieomschrijving
Binnen het team van payroll specialisten wordt voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers de salarisverwerking verzorgd. In samenwerking met de directe collega’s, variërend van junior tot senior, verzorg je een tijdige en juiste salarisbetaling voor klanten. Daar hoort ook de correcte afdracht van premies en belastingen bij.
In deze rol sta je veelvuldig in contact met jouw klanten en geef je gevraagd en ongevraagd advies, los je problemen op, beantwoord je vragen en ondersteun je bij aangiftes. Daarnaast ben je continu alert op procesoptimalisatie en geef je de klant waarom wordt gevraagd, en liever een beetje meer.
Onze opdrachtgever is een bekende financiële instelling en heeft in verband met het vertrek van de Payroll Specialist behoefte aan tijdelijke ondersteuning van een ervaren, zelfsturende Payroll Specialist.
In deze rol ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de volledige salarisverwerking van zo’n 400 Nederlandse collega’s, van de controle op de mutaties tot en met de journalisering en financiële uitbetaling. Daarnaast coördineer je in samenwerking met externe payroll providers de salarisverwerking voor 2 andere Europese landen.
Onze opdrachtgever is een organisatie actief in de afvalverwerking. In verband met gedeeltelijke uitval van de eigen salarisadministrateur is er per direct behoefte aan interim ondersteuning.
Je bent in samenwerking met de collega salarisadministrateur verantwoordelijk voor de gehele verloning van A tot Z. Het betreft circa 1.000 stroken per maand. Tevens ben je aanspreekpunt voor salaris gerelateerde vragen uit de organisatie en externe partijen zoals de Belastingdienst en pensioenfonds.
Voor onze opdrachtgever van Rooij Groep in Den Bosch (en binnenkort Zaltbommel) werft InterimWorX een Senior Salarisadministrateur met coördinerende taken
Ben jij een ervaren salarisadministrateur, die van alle ins en outs van de salarisverwerking op de hoogte is? Neem jij graag het voortouw binnen een team en kun jij van nature collega’s motiveren om de payroll naar een hoger niveau te tillen? Word jij daarnaast blij van het optimaliseren van processen en werkwijzen? Lees dan gauw verder!
Onze opdrachtgever is een mooi familiebedrijf. Het totale concern bestaat uit Stuwarooij, dé dienstverlener voor logistiek Nederland, Certa Rental, actief in huisvesting en wagenparkbeheer en Want2Work, een uitzend- en werving & selectie organisatie. Verdeeld over de verschillende entiteiten zijn 350 vaste medewerkers en 750 flexkrachten werkzaam.
De van Rooij groep kent een warme werksfeer, waar collega’s echt samen willen werken en waar veel ruimte is om je functie naar eigen inzicht en wensen in te vullen en te ontwikkelen.
In deze rol zorg je samen met een uitvoerende collega voor een correcte en tijdige 4-wekelijkse payroll van de vaste collega’s. De flexkrachten worden door het uitzendbureau zelf verloond. Natuurlijk wordt daarbij voldaan aan (fiscale) wet- en regelgeving én is er borging van alle verplichtingen in die richting. Er wordt gewerkt met Cobra.
Daarnaast is er in deze functie ruimte om de kartrekker te worden bij de professionalisering van de salarisadministratie, verbeteringen te initieren en eigenaarschap te nemen over de payroll; je voorziet bijvoorbeeld de uitzendtak op verloningsgebied van inzicht en kennis, je doet steekproefsgewijs controles en je geeft kundig adviezen.
Tenslotte adviseer je over het beleid inzake salarisadministratie, zorg je voor een juiste loonboekhouding en ben je verantwoordelijk voor de aan de salarisadministratie gerelateerde rapportages.
Onze opdrachtgever is een wereldwijd erkend instituut wat optreedt als onafhankelijk kennispartner voor de maritieme sector, overheid en maatschappij. De organisatie heeft vestigingen in de USA en in Nederland. Voor haar Nederlandse medewerkers worden alle stafdiensten, waaronder HR, gefaciliteerd vanuit het hoofdkantoor te Gelderland.
In verband met het vertrek van de huidige payroll specialist, is er binnen het HR team per direct behoefte aan tijdelijke ondersteuning in de vorm van een ervaren interim salarisadministrateur.
In deze rol ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de gehele (Nederlandse) payroll voor zo’n 400 collega’s. Je schakelt hierbij nauw met het HR team, bestaande uit 2 HR adviseurs en een HR assistent. Tot jouw werkzaamheden behoren o.a.:
• Het verzorgen van in- en uitdienst meldingen;
• Verwerken en controleren van alle voorkomende mutaties;
• Volledige salarisverwerking (in Mercash);
• Contact onderhouden met diverse externe partijen zoals de Belastingdienst en pensioenfonds;
• Aanspreekpunt voor de organisatie in alle payroll gerelateerde vraagstukken.
Wil jij de vakexpert op het gebied van salarisadministratie zijn binnen een bedrijf wat de hechtheid en korte lijnen heeft van een familiebedrijf maar de mogelijkheden van een multinational biedt? Dan is dit de uitdaging voor jou!
Onze opdrachtgever is een internationaal bekende speler in de logistieke dienstverlening.
Vanuit het hoofdkantoor in de regio Rotterdam worden alle staffuncties gefaciliteerd, waaronder HR, Finance & Concern Control en IT. Als Payroll Specialist maak je onderdeel uit van het 8 koppige HR team (HR Manager, 2 Payroll Specialisten (inclusief jouzelf), 3 HR Business Partners en 2 HR Officers). In totaal heb je op het hoofdkantoor zo’n 35 collega’s. Het HR team is hecht, de sfeer is buitengewoon goed en het personeelsverloop is laag. De opdrachtgever investeert in de ontwikkeling en het behoud van haar belangrijkste kapitaal; haar mensen.
Met het oog op het aanstaande deelpensioen van de huidige Payroll Specialist, is de opdrachtgever op zoek naar een nieuwe collega die dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie wordt. Je bent in deze functie verantwoordelijk voor 400 Nederlandse verloningen en zo’n 10 verloningen in de UK. Daarnaast ben je back up en sparringspartner voor het Belgische HR en payroll team en adviseer je de HR Manager ten aanzien van actualiteiten en wijzigingen in wet- en regelgeving. Tot jouw takenpakket behoort verder:
• Het verzorgen van financiële aansluitingen;
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuur informatie;
• Projectmatige werkzaamheden;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem.
Onze opdrachtgever, een internationale energiemaatschappij met vestigingen in meer dan 100 landen, is ter uitbreiding van het payroll-team op zoek naar een ervaren salarisadministrateur. Je komt te werken in een bedrijf in transitie, een steeds groter deel van de energie die wordt geproduceerd komt uit alternatieve duurzame bronnen, zoals zonne- en windenergie.
Voor de diverse bedrijfsonderdelen wordt de salarisadministratie volledig en centraal uitgevoerd vanuit het HR Shared Service Center dat is gevestigd op een locatie waar op een professionele en informele manier met elkaar wordt samengewerkt. Je rapporteert in deze rol aan de Manager Compensation & Benefits.
In deze rol ben je niet alleen verantwoordelijk voor een complexe salarisverwerking, maar ook voor de processen eromheen. Met jouw positief kritische blik zie jij waar geoptimaliseerd kan worden, zorg je dat alle mogelijkheden van AFAS maximaal benut worden en dat wijzigingen in bijvoorbeeld wet- en regelgeving correct geïmplementeerd worden. Tot jouw dagelijkse takenpakket behoren naast de salarisverwerking de volgende werkzaamheden:
• Het verwerken en controleren van alle voorkomende mutaties voor de Nederlandse payroll en impats en expats;
• Het adviseren van binnenlandse en buitenlandse medewerkers over bijvoorbeeld wet- en regelgeving;
• Functioneren als vraagbaak voor alle payroll gerelateerde kwesties, voor zowel medewerkers als management;
• Het verzorgen van rapportages en analyses;
• Het ondersteunen van de afdeling Finance bij bijvoorbeeld audits;
• Projectmatige werkzaamheden.