Onze opdrachtgever is een bekende speler op het gebied van de ontwikkeling, implementatie en het beheer van HR & Payroll software en verzorgt daarnaast de HR en salarisadministratie voor een brede klantenportefeuille. Tot deze portefeuille behoren zowel nationale als internationale organisaties, actief in een grote diversiteit aan branches.

In verband met drukte is er per januari 2022 behoefte aan extra ondersteuning door een of meerdere ervaren payroll specialisten.

Functieomschrijving
Binnen het team van payroll specialisten wordt voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers de salarisverwerking verzorgd. In samenwerking met de directe collega’s, variërend van junior tot senior, verzorg je een tijdige en juiste salarisbetaling voor klanten. Daar hoort ook de correcte afdracht van premies en belastingen bij.

In deze rol sta je veelvuldig in contact met jouw klanten en geef je gevraagd en ongevraagd advies, los je problemen op, beantwoord je vragen en ondersteun je bij aangiftes. Daarnaast ben je continu alert op procesoptimalisatie en geef je de klant waarom wordt gevraagd, en liever een beetje meer.

Onze opdrachtgever is een bekende financiële instelling en heeft in verband met het vertrek van de Payroll Specialist behoefte aan tijdelijke ondersteuning van een ervaren, zelfsturende Payroll Specialist.

In deze rol ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de volledige salarisverwerking van zo’n 400 Nederlandse collega’s, van de controle op de mutaties tot en met de journalisering en financiële uitbetaling. Daarnaast coördineer je in samenwerking met externe payroll providers de salarisverwerking voor 2 andere Europese landen.

Onze opdrachtgever is een wereldwijd erkend instituut wat optreedt als onafhankelijk kennispartner voor de maritieme sector, overheid en maatschappij. De organisatie heeft vestigingen in de USA en in Nederland. Voor haar Nederlandse medewerkers worden alle stafdiensten, waaronder HR, gefaciliteerd vanuit het hoofdkantoor te Gelderland.

In verband met het vertrek van de huidige payroll specialist, is er binnen het HR team per direct behoefte aan tijdelijke ondersteuning in de vorm van een ervaren interim salarisadministrateur.

In deze rol ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de gehele (Nederlandse) payroll voor zo’n 400 collega’s. Je schakelt hierbij nauw met het HR team, bestaande uit 2 HR adviseurs en een HR assistent. Tot jouw werkzaamheden behoren o.a.:
• Het verzorgen van in- en uitdienst meldingen;
• Verwerken en controleren van alle voorkomende mutaties;
• Volledige salarisverwerking (in Mercash);
• Contact onderhouden met diverse externe partijen zoals de Belastingdienst en pensioenfonds;
• Aanspreekpunt voor de organisatie in alle payroll gerelateerde vraagstukken.

Wil jij de vakexpert op het gebied van salarisadministratie zijn binnen een bedrijf wat de hechtheid en korte lijnen heeft van een familiebedrijf maar de mogelijkheden van een multinational biedt? Dan is dit de uitdaging voor jou!

Onze opdrachtgever is een internationaal bekende speler in de logistieke dienstverlening.

Vanuit het hoofdkantoor in de regio Rotterdam worden alle staffuncties gefaciliteerd, waaronder HR, Finance & Concern Control en IT. Als Payroll Specialist maak je onderdeel uit van het 8 koppige HR team (HR Manager, 2 Payroll Specialisten (inclusief jouzelf), 3 HR Business Partners en 2 HR Officers). In totaal heb je op het hoofdkantoor zo’n 35 collega’s. Het HR team is hecht, de sfeer is buitengewoon goed en het personeelsverloop is laag. De opdrachtgever investeert in de ontwikkeling en het behoud van haar belangrijkste kapitaal; haar mensen.

Met het oog op het aanstaande deelpensioen van de huidige Payroll Specialist, is de opdrachtgever op zoek naar een nieuwe collega die dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie wordt. Je bent in deze functie verantwoordelijk voor 400 Nederlandse verloningen en zo’n 10 verloningen in de UK. Daarnaast ben je back up en sparringspartner voor het Belgische HR en payroll team en adviseer je de HR Manager ten aanzien van actualiteiten en wijzigingen in wet- en regelgeving. Tot jouw takenpakket behoort verder:
• Het verzorgen van financiële aansluitingen;
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuur informatie;
• Projectmatige werkzaamheden;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem.

Onze opdrachtgever, een internationale energiemaatschappij met vestigingen in meer dan 100 landen, is ter uitbreiding van het payroll-team op zoek naar een ervaren salarisadministrateur. Je komt te werken in een bedrijf in transitie, een steeds groter deel van de energie die wordt geproduceerd komt uit alternatieve duurzame bronnen, zoals zonne- en windenergie.

Voor de diverse bedrijfsonderdelen wordt de salarisadministratie volledig en centraal uitgevoerd vanuit het HR Shared Service Center dat is gevestigd op een locatie waar op een professionele en informele manier met elkaar wordt samengewerkt. Je rapporteert in deze rol aan de Manager Compensation & Benefits.

In deze rol ben je niet alleen verantwoordelijk voor een complexe salarisverwerking, maar ook voor de processen eromheen. Met jouw positief kritische blik zie jij waar geoptimaliseerd kan worden, zorg je dat alle mogelijkheden van AFAS maximaal benut worden en dat wijzigingen in bijvoorbeeld wet- en regelgeving correct geïmplementeerd worden. Tot jouw dagelijkse takenpakket behoren naast de salarisverwerking de volgende werkzaamheden:
• Het verwerken en controleren van alle voorkomende mutaties voor de Nederlandse payroll en impats en expats;
• Het adviseren van binnenlandse en buitenlandse medewerkers over bijvoorbeeld wet- en regelgeving;
• Functioneren als vraagbaak voor alle payroll gerelateerde kwesties, voor zowel medewerkers als management;
• Het verzorgen van rapportages en analyses;
• Het ondersteunen van de afdeling Finance bij bijvoorbeeld audits;
• Projectmatige werkzaamheden.

Het Rijksmuseum is het museum van Nederland voor kunst en geschiedenis met een collectie van ruim 1 miljoen objecten van en over Nederland vanaf de Middeleeuwen tot en met de 21ste eeuw.

In verband met het vertrek van een medewerker, is binnen de financiële afdeling per direct, of uiterlijk per 1 december 2021, behoefte aan een interim Business Controller.

De afdeling Finance bestaat uit meerdere subafdelingen en teams. De Business Controller ressorteert onder het Hoofd Business Control en werkt nauw samen met het team financial control, het team financiële administratie en de afdeling fondsenwerving.

In de rol van Business Controller draag je zorg voor financieel inzicht in de cijfers van projecten en bedrijfsonderdelen. Je analyseert en genereert financiële informatie van toegewezen projecten en begeleidt de lopende gang van zaken. Hierbij heb je veel aandacht voor de afloop van de aangegane verplichtingen. Je bewaakt de efficiency en effectiviteit van zowel de projecten als geldende procedures.

Je ondersteunt bij de periode afsluiting en bewaakt de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de betreffende projecten en hun financiële kerngetallen. Je levert input voor prognoses ten aanzien van eindresultaat van projecten. Je hebt een adviserende rol, waarin je als spin in het web veel contacten onderhoudt met de diverse afdelingsmanagers, projectleiders en financiële zaken. Inzicht en overtuigingskracht op gebied van boekhoudkundige, fiscale en wettelijke regels is hierbij essentieel, waarbij je de juiste accenten legt en uitzonderingen signaleert. Tenslotte participeer je in projecten. Dit betreffen zowel interne projecten op het gebied van o.a. optimalisatie van procedures en processen, als organisatie-overschrijdende projecten met collega instellingen.

Voor een organisatie in de regio Utrecht zoeken wij met spoed, vanaf heden tot 1 maart 2022 (de periode tot het moment dat wordt overgestapt naar andere software), een Raet-salarisadministrateur (Youforce).
Iemand voor wie Raet weinig geheimen kent en die operationeel het huidige team kan ondersteunen op de payroll van enkele duizenden loonstroken: december-run, jaarafsluiting en januari/februari 2022.
Thuiswerken is geen probleem, bij voorkeur tussen de 2 en 3 dagen beschikbaarheid.

Onze opdrachtgever heeft niet heel veel meer wensen, behalve dat iemand het leuk vindt en in staat is om collega’s uit de brand te helpen door uitvoerend de helpende hand te bieden en expertise aan te bieden.

Onze opdrachtgever is een (internationaal actieve) productie- en salesorganisatie met 5.000+ medewerkers. Binnen de organisatie is per direct behoefte aan extra capaciteit binnen het HR SSC.

In deze uitvoerende rol ben je in teamverband verantwoordelijk voor de complexe, internationale payroll in SAP.

Voor een kantoor in Rotterdam zoeken wij met spoed, voor een periode van 3 maanden, met grote kans op verlenging, een salarisadministrateur (bij voorkeur met kennis van Loket).
Door een toevallige samenloop van omstandigheden komt door een capaciteitstekort de salarisadministratie van reguliere, met name MKB- klanten, in het gedrang.
Het gaat hierbij om een echte operationele rol in een kantoor waar een zeer informele sfeer heerst en een grote behoefte aan samenwerking is.

Onze opdrachtgever is een toonaangevende zorginstelling in de provincie Zeeland. In verband met het vertrek van een salarisadministrateur, is er per 23 augustus behoefte aan tijdelijke ondersteuning van een ervaren payroll specialist met kennis van Raet Beaufort/Youforce.

In deze tijdelijke rol ben je samen met een collega verantwoordelijk voor de tijdige en correcte verloning van circa 1.400 collega’s. Jullie voeren de gehele salarisadministratie van a tot z, voeren controles en analyses uit, zorgen voor rapportages en beantwoorden payroll gerelateerde vraagstukken uit de organisatie.