Onze opdrachtgever is een internationaal opererende importeur/groothandel voor persoonlijke beschermingsmiddelen. In verband met het vertrek van de huidige HR Officer is zij per direct op zoek naar een interim HR professional die in samenwerking met de HR Manager de volledige HR dienstverlening waarborgt.
In deze rol ben je zelfstandig verantwoordelijk voor alle operationele HR werkzaamheden, waaronder:
• Het verwerken van alle voorkomende personeelsmutaties;
• Het bijhouden van de verzuim- en verlofadministratie;
• Het up to date houden van het personeelsinformatiesysteem (AFAS);
• Opstellen van brieven en contracten;
• Het behandelen van verzuimcases (Wet Verbetering Poortwachter)
• Functioneren als vraagbaak voor de interne organisatie op HR gerelateerde onderwerpen;
• De werving & selectie van nieuwe medewerkers voor diverse functies, inclusief het schrijven van functieprofielen en het voeren van gesprekken;
Onze opdrachtgever is één van de grootste multi-metal distributeurs in Nederland. In verband met het vertrek van de huidige HR Manager is er per direct behoefte aan een interim HR Manager.
In deze rol geef je leiding aan het HR team (bestaande uit een HR Adviseur, een payroll administrator en een Recruitment en L&D medewerker). Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van het personeelsbeleid naar werkwijzen en richtlijnen, daarnaast ben je businesspartner voor de directie. Met jouw team bedien je twee entiteiten, in totaal ruim 300 medewerkers. Gezien de relatief kleine omgeving, ben je ook verantwoordelijk voor een aantal operationele werkzaamheden, waaronder:
• Controle van de maandelijkse mutaties voorafgaand aan de salarisbetaling;
• Begeleiden van werving & selectie trajecten en indiensttredingen;
• Organiseren van cursussen en trainingen voor medewerkers;
• Opleidingstrajecten coördineren inclusief administratieve afhandeling;
• Aanspreekpunt en vertrouwenspersoon voor de gehele organisatie;
• Uitvoeren van het ziekteverzuim beleid;
• Coördineren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Bedrijfsprofiel TUI: “HET ZIJN DE MENSEN DIE ONS NUMMER 1 MAKEN!”
Met meer dan 100 reisbestemmingen en 27 miljoen klanten per jaar, is TUI wereldleider in toerisme. Wereldwijd zorgen alle enthousiaste collega’s dat klanten zorgeloos genieten van hun reis. Trusted, Unique & Inspiring zijn hierbij belangrijke waarden. TUI is voortdurend in ontwikkeling. Ook binnen HR. De teams Recruitment en Employer Branding werken nauw samen bij het aantrekken van talent voor de TUI organisatie in Nederland en België. Binnen het team Recruitment, locatie Rijswijk, is op korte termijn ruimte voor een enthousiaste en ervaren interim Recruiter, die zich thuis voelt in een omgeving in positieve beweging.
Functie omschrijving
In deze functie ben je, zelfstandig werkend binnen het team, verantwoordelijk voor het succesvol werven van TUI talent voor Nederland en België. Je focust je hierbij op de senior en mid level functies binnen de stafafdelingen, waaronder marketing & productontwikkeling, digital- en IT-rollen, Finance en HR.
Je werkt nauw samen met jouw senior collega, junior en medior recruiters en de collega’s van Employer branding. Jouw werkzaamheden zijn breed, variërend van het adviseren van de hiring managers, bepalen en uitbouwen van de strategische en tactische wervingsstrategieën van de organisatie, het opzetten en uitvoeren van searchen en campagnes, het voeren van gesprekken, onderhandelingen en uitwerken van indiensttredingsvoorstellen. Het betreft een senior operationele rol, met ruimte voor inbreng en deelname aan verbeteringsprojecten.
Onze opdrachtgever is een bekende onderwijsinstelling. In verband met de migratie naar een nieuw HR-en salarissysteem, is er tijdelijke behoefte aan administratieve ondersteuning op de HR servicedesk.
In deze rol ben je in teamverband verantwoordelijk voor de waarborging van de HR administratie. Tot jouw takenpakket behoort o.a.:
•Het verwerken en controleren van alle voorkomende personeelsmutaties;
•Het bijhouden van de verzuim- en verlofadministratie;
•Opstellen van brieven en contracten;
•Functioneren als vraagbaak voor de interne organisatie op HR gerelateerde onderwerpen;
“Become a part of transforming Europe’s leading Ferry Company!”
Organisatie
Stena Line is leider op het gebied van modern en duurzaam transport over zee en heeft één van Europa’s meest uitgebreide veerboot routes. Dagelijks werken in verschillende landen zo’n 4.300 collega’s enthousiast samen aan het veilig en betrouwbaar vervoeren van passagiers en vracht, waarbij het overtreffen van de verwachtingen van passagiers, kostenefficiënt goederentransport en een kleine ecologische voetdruk hand in hand gaan.
De missie van Stena Line is Connecting Europe for a sustainable future. Hierbij staat duurzaam en efficiënt samenwerken met zorg voor klanten, middelen en elkaar centraal. De Nederlandse thuishaven van Stena Line, direct aan de kade in Hoek van Holland, heeft een belangrijke rol in deze missie. Hierbij is een cruciale rol weggelegd voor HR. Ter versterking van het HR team is er daarom ruimte voor een pionierende HR Officer, die niet alleen graag support levert, maar ook adviseert en bovendien een drive heeft voor verbeteringen en verandering.
De HR afdeling in Nederland bestaat uit een Head of People, een Industrial and Employee Relations Manager, twee People Business Partners en 4 collega’s HR Support. Het team is toegewijd, gedreven en hecht waarde aan samenwerken, humor en een can-do mentaliteit.
In de rol van HR Officer ben je het eerste aanspreekpunt voor HR onderwerpen binnen de business, bestaande uit de crew van 6 grote schepen, port operations (de stuwadoors van 2 havens) en de stafafdelingen in Hoek van Holland (totaal 650 medewerkers). Je draagt zorg voor de dagelijkse HR administratie, het plannen en organiseren van o.a. trainingen en houd je hiernaast, met het strategisch HR-businessplan in gedachten, bezig met recruitment en het adviseren van jouw klantgroep op onderwerpen als verzuim, werving en persoonlijke ontwikkeling. Hierbij draag je bij aan de transitie naar een proactieve HR afdeling en krijg je de ruimte om HR Support naar een hoger plan brengen. Zelf denken en doen wordt hierbij aangemoedigd. Ga jij de uitdaging aan?
Jouw takenpakket:
• Verzorgen van HR administratieve werkzaamheden, zoals het opstellen van arbeidsovereenkomsten en het beheren van personeelsdossiers;
• Dagelijkse ondersteuning en advies bieden aan managers, medewerkers en HR collega’s in operationele HR-zaken, zowel 1e als 2e lijns;
• Eerste aanspreekpunt voor medewerkers en managers voor ziekteverzuim gerelateerde onderwerpen;
• Coördineren van en ondersteunen van de People Business Partner bij het wervingsproces, van het uitzetten van vacatures, het plannen tot en met het voeren van sollicitatiegesprekken;
• Coördineren van het onboarding programma;
• Trainingen ontwerpen en faciliteren voor managers en medewerkers, in lijn met de culturele reis van Stena Line;
• Regelen van de bemanningsplanning voor de (Filippijnse) crew;
• Bijdragen aan de ontwikkeling van HR support, zoals het verder opzetten van recruitment inclusief employer branding en het inrichten van een recruitmentsysteem en het letterlijk en figuurlijk verhogen van de zichtbaarheid van HR binnen de business.
Onze opdrachtgever is een technische organisatie waar innovatieve constructies voor aansprekende offshore- en civiele projecten worden ontworpen. Er wordt gewerkt vanuit een modern aansprekend kantoor in de regio Rotterdam en telt ongeveer 200 medewerkers. Ook zijn er 2 kantoren in andere Europese landen.
Het HR team bestaat uit 4 collega’s, een fijn team van HR Professionals. Als gevolg van aanstaand zwangerschapsverlof is men op zoek naar een tijdelijke nieuwe collega die dit team zowel uitvoerend als procesmatig kan ondersteunen in het zetten van de volgende stappen naar professionalisering.
In grote lijnen zijn dit de belangrijkste taken die straks moeten worden overgenomen:
Operationeel ondersteunen van de personeelsadministratie (zoals contracten, 30% regelingen, verblijfsvergunningen, etc.)
Meedenken over verbetering van HR-processen en hoe deze snel en doelmatig tot stand te brengen (voorstellen op dat vlak doen)
Bieden van HR-ondersteuning aan collega’s op elk niveau binnen de organisatie
Een rol nemen bij recruitment-taken (incl. ondersteunen bij het implementeren van een ATS-systeem) en verbetering van training- en development activiteiten
Indien mogelijk ondersteunen bij procesverbeteringen in de wijze waarop nu de salarisadministratie plaatsvindt
Onze opdrachtgever is leverancier van procescomponenten met vestigingen in Zuidwest Nederland en België. Door verschillende overnames is de organisatie de laatste jaren dusdanig gegroeid dat er behoefte is aan een professioneel HR beleid. De organisatie heeft zeer korte lijnen en op managementniveau wordt heel duidelijk de behoefte aan en de toegevoegde waarde van een goed HR beleid gezien.
In deze uitdagende rol ga je HR vanaf de basis opzetten voor een club van circa 60 medewerkers, verdeeld over verschillende werkmaatschappijen en locaties. Je gaat zelfstandig de organisatie doorlichten en op basis van jouw bevindingen en passend HR beleid met bijbehorende processen en instrumenten opzetten. Een aantal voorbeelden van uitdagingen waar de organisatie tegen aanloopt:
• Het integreren van verschillende bedrijfsculturen (als gevolg van overnames van organisaties);
• De cultuurverschillen tussen de vestigingen in België en Nederland;
• Het ontbreken van een gedegen beleid rondom beoordelen en functioneren van medewerkers;
• Het moderniseren van administratieve processen;
• Een hoog personeelsverloop;
• Werving & selectie van nieuwe medewerkers;
• Het ontbreken van een sparringspartner voor het management in HR gerelateerde kwesties.
Voor onze opdrachtgever Koninklijke Zeelandia Groep in Zierikzee werft InterimWorX op basis van exclusiviteit een interim HR adviseur (tenminste 6 maanden, 24-30 uur/week, grotendeels vanuit huis).
Organisatie
Koninklijke Zeelandia Groep is een moderne solide, wereldwijde producent van ingrediënten voor brood- en banketbakkerijen, waar mensen het verschil maken. De hoofdvestiging is in Zierikzee, waar ongeveer 430 medewerkers werkzaam zijn. In totaal (internationaal) werken bij Zeelandia ruim 3000 mensen.
“Samen met onze klanten wij steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden in de wereld van brood en banket. Door anders te denken, bieden we inventieve oplossingen om bakkers succesvoller te maken. We inspireren onze klanten met hoogwaardige ingrediënten en manieren om beter te bakken, – te managen en te verkopen. Opgericht in 1900 door de Nederlandse familie Doeleman, is Zeelandia uitgegroeid tot een wereldwijde speler op de markt van bakkerijgrondstoffen. Vandaag de dag ontwikkelen ruim 3.000 toegewijde medewerkers wereldwijd producten die aansluiten op de lokale smaak en behoeften in circa 100 landen.”
De lokale afdeling P&O bestaat uit een director HR, 3 area HR adviseurs 2 salarisadministrateurs en een management assistente. Ter versterking van de afdeling is behoefte aan tijdelijke ondersteuning in de vorm van een ervaren, enthousiaste HR adviseur met bovengemiddelde kennis van en interesse in recuitment en het onderwerp arbeidsmarkt, die zich hiernaast graag bezighoudt met HR projecten en allround advies! Een leuke functie waarin je samen met je gedreven teamcollega’s actief bijdraagt aan de verdere optimalisering van de HR dienstverlening en de uitvoering van het jaarplan.
In deze functie draag je binnen het team bij om samen het ambitieuze jaarplan te realiseren. Je voornaamste verantwoordelijkheden zijn:
• Van begin tot eind begeleiden van W&S trajecten;
• een visie vormen op de huidige ontwikkelingen binnen de arbeidsmarkt, deze afzetten tegen de organisatie Zeelandia en hier gericht op adviseren richting het team;
• aanspreekpunt voor het inhouse uitzendbureau;
• het leiden van of meewerken aan diverse HR projecten op het gebied van bijvoorbeeld leiderschap, onboarding, arbeidsvoorwaarden, ouderenbeleid of andere relevante onderwerpen; waar ligt jouw kracht? Dan zet je je daar op in!;
• het behandelen van diverse HR vraagstukken;
• het aandragen van wijzigende wet- en regelgeving;
• het vervangen van de collega HR adviseurs tijdens vakanties.
Ben jij een ervaren HR adviseur die zich prettig voelt in een internationale omgeving in positieve beweging, waar zowel vernieuwing als een familiegevoel heersen? Houd jij van het moderniseren en professionaliseren van de huidige HR dienstverlening en heb je affiniteit met processen en systemen? Dan ligt jouw nieuwe uitdaging bij Vroon!
Vroon is een van oorsprong Nederlands familiebedrijf dat sinds 1980 transport, engineering en support levert op en over zee. In de loop der jaren is Vroon uitgegroeid tot een bekende internationale speler binnen de scheepvaart, met wereldwijd 3.000 medewerkers en een vloot van circa 130 deep sea en offshore schepen.
Het hoofdkantoor in Breda waarborgt diverse support diensten, waaronder marketing, ICT, business development, treasury, controlling en HRM. Binnen de afdeling HRM ontstaat er ruimte voor een ervaren HR adviseur, die verantwoordelijk wordt voor de volledige HR dienstverlening aan meerdere ‘eigen’ business units.
Samen met jouw HR collega’s (Group Head HR, een HR adviseur en een HR Officer) ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en uitvoeren van de HR strategie in Nederland. De HR afdeling is volop in doorontwikkeling. In deze tactische functie ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de implementatie van HR beleid, procedures en programma’s. Hierbij kun je denken aan onderwerpen als arbobeleid, compensation & benefits, leiderschap en duurzame inzetbaarheid.
Je werkt binnen het team zeer zelfstandig en richt je hierbij op jouw eigen interne klantgroep, bestaande uit alle stafafdelingen in Breda en de business unit Vroon Offshore Services (VOS), gevestigd in Den Helder. VOS heeft een vloot van circa 20 schepen en is voornamelijk actief in en rond de Noordzee.
Hiernaast behoort tot jouw takenpakket:
• Het proactief adviseren en coachen van managers en medewerkers van jouw business units;
• Het beantwoorden van HR gerelateerde vraagstukken vanuit de organisatie;
• Ownership nemen over de volledige medewerker cyclus en managers actief ondersteunen bij onderwerpen als werving & selectie, onboarding, verzuim, performance management en loopbaanontwikkeling;
• Het voortouw nemen in het optimaliseren en beheren van (administratieve) HR processen (momenteel loopt de implementatie van een nieuw systeem);
• Het beheren van en sturen op gegevens met betrekking tot budgetten, personeelsplanning en KPI’s.
Voor onze opdrachtgever, een grote commerciële speler in de regio Den Haag, zijn wij per direct op zoek naar een HR Officer met bovengemiddelde affiniteit met en kennis van systemen en IT. De organisatie bestaat uit meerdere bedrijven en is een grote speler in de vrijetijdssector. Deze van zichzelf al dynamische omgeving is in deze tijd nog meer in beweging, wat vraagt om aanpassingen in werkwijzen en systemen. Hierdoor is er op de afdeling Functioneel Beheer een grote behoefte aan tijdelijke ondersteuning ontstaan.
In deze functie houd je je dagdagelijks bezig met het onderhoud en beheer van de HR systemen en pak je ad hoc verzoeken en issues op. Daarnaast behoren tot de werkzaamheden:
• Aanpassingen maken in de systemen voortvloeiend uit de reorganisatie waar de organisatie mee te maken heeft;
• Rapportages en analyses maken voor verschillende afdelingen;
• Technische ondersteuning bieden voor de aangesloten modules (bijvoorbeeld recruitment);
• Eerste aanspreekpunt zijn voor key users;
• Projectmatige werkzaamheden uitvoeren (denk hierbij aan het optimaliseren van bepaalde processen).