Ben jij een HR Generalist en op zoek naar een uitdagende baan in omgeving Noord-Brabant? Wil jij onderdeel uitmaken van een snelgroeiende, internationale organisatie met een betrokken, informele en familiare bedrijfscultuur? Zoek jij een baan met afwisseling, uitdaging en ontwikkelingsmogelijkheden?
Lees dan onderstaande vacature!
Organisatie
Coolworld Rentals is een sterk groeiende (150FTE), internationale organisatie gevestigd in Waalwijk en houdt zich bezig met de verhuur van koel- en verwarmingstechniek. Binnen de organisatie wordt gewerkt in een prettige, informele sfeer en collega’s staan graag voor elkaar klaar. Voor het hoofdkantoor in Nederland zoeken zij een HR Generalist, die samen met de HR manager, de werknemers (70FTE) van de Nederlandse en Belgische organisatie bedient. De afgelopen jaren is Coolworld Rentals sterk gegroeid wat maakt dat zij een dynamische werkomgeving biedt met veel kansen en uitdaging. Wegens het vertrek van de HR Generalist zijn zij per direct op zoek naar een ambitieuze HR Generalist die deze uitdaging met beiden handen aan wil pakken!
Functieomschrijving
Als HR Generalist word je samen met twee andere HR collega’s onderdeel van het Internationale HR Team. Dit team wordt aangestuurd door de HR Manager die eindverantwoordelijk is voor alle zes de internationale locaties (verspreid over België, Duitsland & Frankrijk).
Jij bent als HR Generalist het aanspreekpunt voor de managers en medewerkers binnen zowel Nederland als België. Je adviseert en ondersteunt met alle werkzaamheden op het HR vlak. Hierdoor is jouw takenpakket zeer divers en voer je werkzaamheden uit op zowel operationeel als tactisch niveau.
Werkzaamheden
• Fungeren als een prettig aanspreekpunt voor alle medewerkers die HR gerelateerde vragen hebben;
• Contact onderhouden met de verschillende afdelingen en managers om hen te ondersteunen bij HR gerelateerde kwesties;
• Het in goede banen leiden van HR-processen, het toepassen van wet- en regelgeving en het opstellen van diverse correspondentie en rapportages;
• Deelnemen aan de wekelijkse online HR meetings met de HR Manager in Nederland en HR Generalists in Frankrijk en Duitsland;
• Bewaken van de HR administratieve processen en procedures;
• Voorstellen van verbetering over de inrichting en uitvoering van HR werkzaamheden;
• Contact onderhouden met recruitmentbureaus voor het uitzetten van vacatures en voeren van de sollicitatiegesprekken.
Je bent de kartrekker bij de professionalisering en digitalisering van alle HR & Payroll workflows, werkzaamheden en hiermee samenhangende administratieve processen. Je neemt hierbij de afdeling en belanghebbende afdelingen mee. Een greep uit de uitdagingen die op het programma staan:
• Processen optimaliseren en vervolgens digitaliseren;
• Optimale inrichting en benutting van bestaande systemen, denk aan ESS/MSS en het koppelen van systemen in alle lagen (o.a. finance, rapportages, ATS etc.);
• Alle HR handelingen onderzoeken en vervolgens in de systemen implementeren.
Kortom, de winkel verbouwen, terwijl deze open is!
Last but not least sta je zelf middenin de operatie qua optimalisatie op het gebied van o.a. in-, door- en uitstroom, urenregistratie (Syncore), verzuimprocessen (Arboned), managementrapportages, salarismutaties en applicatiebeheer.
Bij onze opdrachtgever, het hoofdkantoor van een 7-tal Europese dochterondernemingen en één van de grootste technologie-leveranciers voor de automotive-sector is er door het aanstaande vertrek van een collega behoefte aan een interim-collega op de HR-afdeling.
Op de Europese HR-afdeling werken 7 collega’s, een internationaal team van experts voor ondersteuning van het operationeel beleid en het uitgeven van o.a. richtlijnen voor management in Europa.
De nieuwe interim-collega zal de europese collega’s projectbegeleiding en operationele ondersteuning op het vlak van Compensation & Benefits en Performance Management geven.
C&B: o.a. afstemmen van HR-processen, uniformiteit beschrijven en bewaken, in overleg met directie budgetten bepalen en toewijzen, dit alles met het behouden van de lokale salarisstructuren.
PM: betrokken zijn bij een efficiënt, soepel en uniform verloop van het jaarlijkse Europese prestatiebeoordelingsprocessen (data delen, analyses, etc.).
Overall fungeer je als vraagbaak voor je Europese HR-collega’s en onderneemt actie waar nodig.
Onze opdrachtgever is een bekende commerciële speler actief in de toeristische industrie. In Nederland telt de organisatie ruim 2.000 medewerkers; wereldwijd een veelvoud hiervan.
Het HR Shared Services Centre is volop in ontwikkeling en bestaat uit meerdere teams van HR specialisten. Binnen het team HR Support is er op korte termijn ruimte voor een tijdelijke enthousiaste HR Officer of Assistent.
Functie omschrijving
Binnen een team van meerdere HR Officers ben je verantwoordelijk voor het leveren van een optimale kwaliteit van HR support aan de interne organisatie. Gekoppeld aan directe collega’s lever je aan jouw eigen interne klantgroep (administratieve) HR ondersteuning in de volle breedte, met de nadruk op in-, door- en uitstroom.
Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche. De organisatie kenmerkt zich door haar open, moderne en informele cultuur. Woorden als eerlijkheid, flexibiliteit, eigenzinnigheid en lef gaan hand en hand met het imago van en de werksfeer binnen de organisatie. Per direct is er behoefte aan een ervaren interim HR adviseur.
In deze allround HR adviesrol acteer je op strategisch en tactisch niveau. In samenwerking met jouw collega HR adviseur ben je verantwoordelijk voor de staffuncties van de organisatie (bijna 1700 medewerkers inclusief leidinggevenden en managers). Je houdt je bezig met de dagdagelijks casuïstiek, waaronder bijvoorbeeld verzuim, ontwikkeling van medewerkers en het trainen en begeleiden van leidinggevenden.
Naast de intensieve samenwerking met jouw collega adviseur schakel je ook regelmatig met legal, de verzuimspecialist, HR support en de collega HR adviseurs die de decentrale afdelingen bedienen.
InterimWorX is op zoek naar een Recruiter! Ben jij van nature een netwerker en ben je commercieel ingesteld? Kun jij je inleven in de ambities van onze kandidaten en de wensen van onze opdrachtgevers en bereik jij liever een resultaat samen dan alleen? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Deze vacature kan zowel fulltime (40 uur) als parttime (24-36 uur) worden ingevuld.
Onze opdrachtgever is actief in de publieke sector en telt ruim 4.000 medewerkers. Door capaciteitsgebrek en aankomende piekperiode, is er per direct behoefte aan extra capaciteit op de afdeling personeels- en salarisadministratie.
Onze opdrachtgever is een snelgroeiende leverancier van hostingdiensten. De organisatie is al zo’n 25 jaar een betrouwbare en klantgerichte hostingpartner voor een breed scala aan klanten, maar door de recente afsplitsing van het moederbedrijf, staat zij nu op eigen benen en dienen alle processen rondom HR (administratie) ingericht te worden.
Het betreft een kleine (<10), hechte club van ambitieuze vak professionals waar door beoogde groei behoefte is een aan een gedegen en professionele basis voor de HR administratie.
Onze opdrachtgever is een sterk groeiende, internationale organisatie en houdt zich bezig met de verhuur van koel- en verwarmingstechniek. Binnen de organisatie wordt gewerkt in een prettige, informele sfeer, collega’s staan graag voor elkaar klaar. Voor het hoofdkantoor in Nederland zoeken wij op korte termijn een interim HR adviseur, die samen met de HR manager, de werknemers van de Nederlandse organisatie bedient.
In deze allround advies rol is de werving & selectie van elektrotechnisch personeel een belangrijk onderdeel van jouw takenpakket. Door jouw ervaring met recruitment en arbeidsmarktcommunicatie weet je deze schaarse doelgroep op een creatieve wijze te bereiken en schroom je ook niet om met een positief-kritische blik naar de huidige recruitment tools van de opdrachtgever te kijken en nieuwe ideeën in te brengen. Daarnaast houd je je bezig met:
• Het adviseren van management en leidinggevenden;
• Verzuimbegeleiding;
• Mocht er arbeidsovereenkomst gemaakt moeten worden, of een andere administratieve HR klus, dan draai je hier ook je hand niet voor om.
Voor onze opdrachtgever, een internationaal ingenieurs-consultancy bureau in de regio Amsterdam, zoeken wij op korte termijn een interim HR Administrator. De organisatie is wereldwijd actief en telt in Nederland een kleine 300 medewerkers.
Binnen het HR team is door langdurige ziekte van een van de vaste medewerkers, behoefte aan tijdelijke administratieve ondersteuning. Samen met jouw collega’s ben je verantwoordelijk voor:
* de volledige personeelsadminitratie, je zorgt dat de personeelsdossiers up to date zijn en verzorgt de administratieve afhandeling van in-, door- en uitstroom;
* je zorgt voor een correcte registratie van verzuim en verlof;
* je beantwoord HR gerelateerde vragen vanuit de organisatie;
* je stelt contracten en overeenkomsten op.