Onze opdrachtgever is één van de grootste franchisenemers van een bekende foodketen. Binnen het HR team is er op korte termijn behoefte aan een ervaren en zelfstandig werkende interim payroll specialist.

Als payroll specialist binnen deze organisatie ben je de vakexpert op het gebied van salarisadministratie voor zowel de staffuncties als voor alle restaurants van de franchisenemers. Het betreft een complexe payroll (circa 2.000 verloningen), deels op urenbasis. Tot jouw (operationele) takenpakket behoren o.a. de volgende werkzaamheden:
• Het verzamelen, controleren en verwerken van alle mutaties, aanleveren bij de externe payroll provider en bewaken van het proces;
• Je bent aanspreekpunt voor managers en medewerkers bij alle payroll gerelateerde vraagstukken;
• Je onderhoudt contacten met externe stakeholders;
• Je verdiept je in complexe vraagstukken en ziet toe op een correcte toepassing van de cao en naleving van wet- en regelgeving;
• Je verzorgt rapportages en analyses;
• Je bent scherp op processen en past waar mogelijk verbeteringen toe

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche en heeft als gevolg van het feit dat er 2 projecten naast de payroll gaan worden gedraaid (planning en urenregistratie) per direct behoefte aan extra operationele ondersteuning op de afdeling salarisadministratie.

In deze tijdelijke rol ben je samen met 3 collega’s (2,4 fte) verantwoordelijk voor een correcte en tijdige verloning van ruim 2.500 collega’s. Het betreft een vrij bewerkelijke payroll, met veel indiensttredingen, en er wordt per 4 weken verloond. Je gaat je bezighouden met het verwerken van mutaties, de administratie rondom in-, door- en uitstroom en het verwerken van de payroll van A tot Z.

Onze opdrachtgever is een 43 jaar oud innovatief en van oorsprong familie-bedrijf. Zij ontwerpt en fabriceert luchtfiltratie-producten en heeft een uiteenlopende klantenkring (van hightech industrie tot schoolgebouwen). Het is een nuchtere organisatie die is uitgegroeid tot globaal marktleider met locaties in Europa, China en Australië. En met grote ambities om te groeien in bestaande en nieuwe markten.
De cultuur is open en informeel en de werksfeer wordt als gemoedelijk beschreven.

Binnen het HR-team zijn ook payroll-ondersteunende werkzaamheden ondergebracht. Voor die specifieke taken heeft het team, voorlopig tot en met september en voor 20 uur per week, behoefte aan een interimmer die dit op zich kan nemen. IT heeft binnen het bedrijf de complexiteit van veel processen de afgelopen jaren sterk gereduceerd, dat geldt echter (nog) niet voor de payroll.
Je komt te werken in een hecht en betrokken team, met een positieve en goede werksfeer.

Werkzaamheden:
De organisatie maakt gebruik van de diensten van ADP waar maandelijks alle data voor het draaien van een correcte payroll wordt aangeleverd.
De opdracht behelst het zorgen voor het ‘uitladen’ en verzamelen van alle daarvoor benodigde data en gegevens, het nauwkeurig controleren en het tijdig en foutloos aanleveren ervan. Dit gebeurt in samenwerking met de HR-collega’s, je maakt deel uit van de HR-afdeling.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een internationaal bekend autoverhuurbedrijf. Zij verhuurt nieuwe en gemiddeld niet ouder dan 6 maanden gebruikte auto’s in het particuliere en zakelijke segment binnen een uiteenlopende klantenkring. Een no-nonsense organisatie die is uitgegroeid tot een belangrijke speler in haar sector. En met grote ambities om verder te groeien.

Binnen het team, waar de cultuur open en informeel is en de werksfeer als prettig en positief wordt beschreven, wordt de payroll voor de gehele Benelux gedaan. Ter vervanging van een collega die binnenkort met zwangerschapsverlof gaat, is men op zoek naar iemand die haar tot het einde van het jaar, gaat vervangen. Iemand die in een hecht en betrokken team van collega’s terecht komt.

Werkzaamheden:
Er wordt met een eigen personeelssysteem gewerkt dat de leidraad voor het aanleveren van alle gegevens is. Deze data worden voor de 3 landen verzameld (via genoemd systeem, een urensysteem en mutatieformulieren) en dienen voor de aanlevering aan het Europees payroll-team in Duitsland te worden gecontroleerd. Beantwoorden van vragen daarover voordat de loonrun wordt gedraaid maakt ook deel uit van de werkzaamheden.
Een greep uit de mutaties: Bonusgegevens, reiskostengegevens, gewerkte uren/ziekte uren/verlofgegevens, gegevens van company cars, salariswijzigingen, newjoiners en exits, toeslagen, loonbeslagen.

Verder doe je controle van de loonstroken op een juiste verwerking nadat de inputsheet is verwerkt, maak je werkgeversverklaringen, controleer en verwerk je anciënniteitsverhogingen en beantwoord je vragen van medewerkers omtrent payroll.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een bekende internationale wholesale en retail organisatie, gevestigd in Amsterdam. De organisatie heeft een haarscherpe visie, een solide geschiedenis en innovatie staat hoog in het vaandel. Wereldwijd werken er dagelijks meer dan 20.000 medewerkers aan het merk. In verband met de overname van een groot aantal winkels, is er op korte termijn behoefte aan Interim Senior Payroll Specialist om o.a. het insourcen van de payroll te leiden.

Als dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie en bijbehorende processen zorg je dat het insourcen van de salarisadministratie soepel en zo foutloos mogelijk verloopt. Door jouw ervaring weet je waar je op moet letten en waar de pijnpunten in zulke trajecten zitten.

Daarnaast zorg je in samenwerking met de externe payroll provider voor de correcte en tijdige verloning van de huidige medewerkers. Dit is een bewerkelijke payroll met veel uitzonderingen en deels gebaseerd op urenregistratie. Je onderhoudt de contacten met het pensioenfonds en andere externe partijen. Ook zorg je voor de rapportages richting Finance en sta je met jouw vakinhoudelijke kennis klaar om payroll gerelateerde vragen vanuit de organisatie te beantwoorden.

Tenslotte is het ook aan jou om de bestaande processen in kaart te brengen, waar nodig te optimaliseren en te zorgen voor een heldere vastlegging hiervan. Je schakelt hiervoor nauw met de voor whole sale en retail verantwoordelijke HR Adviseur en de Compensation & Benefits Specialist Europe.

Onze opdrachtgever is in de regio een begrip voor complete personele dienstverlening op het gebied van tijdelijk werk in de bouw, industrie, techniek en engineering. De medewerkers staan op de eerste plaats en werken voor diverse werkgevers wat in hoge mate hun ervaring, betrouwbaarheid en kwaliteit bevordert. Kwaliteit en veiligheid nemen tenslotte een belangrijke plaats in.

De afdeling salarisadministratie heeft een belangrijke rol binnen het bedrijf. Het team bestaat uit 3 collega’s, een fijn team van salaris-professionals. Deze zijn op zoek naar een tijdelijke collega die het team uitvoerend kan ondersteunen, in eerste instantie voor de komende 3 maanden waarbij verlenging mogelijk is.

Functieomschrijving
Als medewerker salarisadministratie ben je werkzaam op het hoofdkantoor in een veelzijdige en uitdagende financiële omgeving binnen een informele organisatie:
– zorgen voor een gesmeerde personeels- en salarisadministratie voor eigen medewerkers en voor flexkrachten;
– telefonische en persoonlijke contacten met collega’s, flexkrachten en relaties over salarissen, cao’s, facturen;
– helpen van collega’s bij vraagstukken op financieel administratief gebied (o.a. verloning & facturatie)

Ben jij een ervaren payroll specialist met een passie voor systemen en ben je analytisch ingesteld? Voel je je daarnaast prettig in een internationale omgeving? Dan ben jij misschien wel geknipt voor deze opdracht! Voor een multinational, actief in de chemische technologie, zoeken wij een payroll professional met internationale ervaring en goede kennis van SAP Successfactors. Heb je interesse? Lees dan vooral verder.

In deze functie ben je de payroll specialist met bovengemiddelde interesse in het inrichten en implementeren van HR systemen. Daarnaast ben je alert op ruimte voor verbeteringen en draai je je hand niet om voor queries draaien in SAP. Tot jouw takenpakket behoort onder meer:

• Implementeren en testen van wijzigingen in het HRM systeem;
• Plannen en invoeren van HR gegevens in het HRM systeem;
• Eindgebruikers ondersteunen en trainen in het gebruik van het HRM systeem;
• Proactief bekijken waar er ruimte is voor procesoptimalisatie;
• Verwerken van salarismutaties en het draaien van rapportages in SAP;
• Zorgen dat alle gegevens in lijn zijn met de geldende wet- en regelgeving;
• Vraagbaak voor medewerkers op het gebied van HR data en informatie.

Onze opdrachtgever is actief binnen de zorg en biedt huisvesting en begeleiding aan mensen met een psychische kwetsbaarheid of verslaving. Wegens tijdelijke onderbezetting is er zo spoedig mogelijk behoefte aan een zelfstandig werkende salarisadministrateur die ervaring heeft met Beaufort en/of Youforce van Raet.

Salarisadministratie is onderdeel van de afdeling Finance en is verantwoordelijk voor de correcte en tijdige maandelijkse verloning van 800 medewerkers. Als interim Salarisadministrateur draag je zorg voor de voortgang van de salarisadministratie, waarbij je het maandelijkse proces uitvoert, coördineert en senior ondersteuning biedt aan de junior collega met wie je samen de afdeling Salarisadministratie vormt. Hiernaast draag je zorg voor het afronden van het jaarwerk en de optimalisatie van diverse processen.

Tot je takenpakket behoort o.a.:
• Zorgdragen voor de maandelijkse salarisproductie
• Zorgdragen voor de maandelijkse loonaangifte
• Te woord staan van collega’s over inhoudelijke salarisvragen
• Advisering richting stafafdelingen over regelingen zoals reiskosten en andere vergoedingen
• Pensioenopgave richting Bpf
• Meedenken over optimaliseren van processen
• Werkgeversverklaringen opstellen

“Wij streven naar een logistieke keten zonder verspilling van o.a. milieu, tijd, geld, talent, voedsel en transport.”

Bevlogen, betrokkenheid, investeren in de toekomst, continu verbeteren en recht door zee. Herken jij jezelf in deze kernwaarden van Nedcargo Logistics Group en wil jij graag dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie zijn in een ambitieuze, innovatieve en groeiende organisatie? Dan is deze vacature jou op het lijf geschreven.

Nedcargo levert dagelijks meer dan 30.000 verschillende producten aan de distributiecentra van supermarkten, restaurants, slijterijen en groothandels in de Benelux. In de centraal gelegen magazijnen in de Benelux met meer dan 280.000 m2 opslagruimte slaat Nedcargo fast-moving consumer goods en food & beverages op. Deze producten bereiken meer dan 30 miljoen consumenten.

Behalve transport en opslag biedt Nedcargo ook zogeheten Value Added Services (VAS) en import en export oplossingen op maat, inclusief alle bijbehorende diensten.

Vanuit de kantoren in Rotterdam, Haaften en Waddinxveen wordt een groot deel van de staffuncties uitgevoerd, waaronder Finance en HR. Als Payroll Specialist ben je minimaal 50 % van je werktijd op een van deze kantoren aanwezig om makkelijk te schakelen met jouw directe collega’s, de overige 50 % van je tijd kun je vanuit huis werken..

Als Payroll Specialist ben je de vakexpert op het gebied van payroll en neem je volledig eigenaarschap over de salarisadministratie in de breedste zin van het woord. Je maakt onderdeel uit van het Nederlandse HR team, bestaande uit een HR manager, een HR business partner, 4 HR adviseurs en 2 HR officers. Naast dat je zelfstandig verantwoordelijk bent voor de complexe verloning van A tot Z van circa 650 Nederlandse collega’s, houd je je ook bezig met o.a.:
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuurinformatie, proactief samenwerken met finance en adviseren op payroll gerelateerde kwesties;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen en verzekeringen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem;
• Het verzorgen van financiële aansluitingen;
• Diverse uitdagende projecten waaronder de implementatie van nieuwe payroll software, – de implementatie van AFAS Profit staat op stapel-, het ongoing integreren van nieuw overgenomen bedrijven, het harmoniseren van arbeidsvoorwaarden, het op termijn insourcen van de Belgische payroll en nog veel meer!