Onze opdrachtgever is een modern en vooruitstrevend accountantskantoor waar binnen een hecht team de salarisadministratie voor een breed scala aan klanten wordt verwerkt. Deze verwerking vindt hoofdzakelijk in Unit4 plaats. Door capaciteitsgebrek is er behoefte aan een ervaren interim salarisadministrateur die zich onder andere bezig gaat houden met:
* het volledige verloningsproces van A tot Z voor verschillende klanten;
* het beantwoorden van vragen van klanten met betrekking tot de personeels- en salarisadministratie;
* het adviseren van klanten met betrekking tot arbeidsrechtelijke vraagstukken.

Wil jij werken voor een grote, internationale speler binnen de payroll branche? Breng jij genoeg kennis en ervaring mee binnen de salarisadministratie en wil je deze expertise inzetten bij een toonaangevende organisatie? Dan is de functie van interim Payroll Specialist bij onze opdrachtgever wellicht iets voor jou! In verband met een piekperiode, is er binnen de payroll afdeling per direct ruimte voor een ervaren Salarisadministrateur met goede kennis van ADP software.

Als Payroll Specialist ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie. Je draagt verantwoordelijkheid voor de correcte salarisverwerking en bent verantwoordelijk voor jouw eigen klantenpakket, waar je regelmatig contact mee hebt. Uiteraard blijf je op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, om dit vervolgens toe te passen in jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder behoort tot jouw takenpakket:

• Mutaties beoordelen op juistheid en deze verwerken;
• Aan de hand van veranderende wet- en regelgeving en relevante cao’s de klant informeren en adviseren;
• Bijdragen aan de optimalisatie en implementatie van nieuwe processen en regelgevingen en deze waar mogelijk automatiseren;
• Contact onderhouden met diverse instanties en het verzorgen van de aangiften Loonbelasting;
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten op het gebied van salarisadministratieve vraagstukken.

Voor onze opdrachtgever, een onderwijsinstelling in de regio Apeldoorn, zoeken wij per direct tijdelijke ondersteuning op de afdeling Personeels- en Salarisadministratie. In deze rol ben je onder andere verantwoordelijk voor:
* het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties
* administratieve afhandeling rondom in-, door- en uitstroom
* vraagbaak voor collega’s met vragen gerelateerd aan de personeelsadministratie
* een correcte verlof- en verzuimadministratie4
* meewerken aan procesoptimalisatie

Onze opdrachtgever is een bekende organisatie binnen de zakelijke dienstverlening met landelijk duizenden medewerkers in dienst. De organisatie is gevestigd in de regio Rotterdam. Voor het Shared Service Center zijn zij per direct op zoek naar een interim Salarisadministrateur op senior niveau.

Binnen het Shared Service Center wordt de salarisadministratie van verschillende bedrijven, met verschillende cao’s, bedrijfsregelingen en veel afwijkingen verzorgd. Deze complexe payroll wordt momenteel gemigreerd van SAP naar AFAS. Het huidige team houdt zich bezig met het inrichten en testen van AFAS, wat resulteert in capaciteitsgebrek op de afdeling. In deze tijdelijke functie ga je je dan ook hoofdzakelijk bezighouden met het waarborgen van een correcte en tijdige verwerking van deze complexe salarisadministraties. Daarnaast behoort tot jouw takenpakket:

• Plannen, coördineren en monitoren van de voortgang van operationele werkzaamheden;
• Zorgen voor de continuïteit en het stroomlijnen van werkprocessen binnen de salarisadministratie;
• Meedenken en adviseren over de optimalisatie van werkprocessen;
• Vraagbaak voor salarisadministratieve kwesties binnen de organisatie;
• Onderhouden van contact met medewerkers en externe partijen zoals de Belastingdienst;
• Zorgen voor de aansluiting op de financiële administratie en HR;
• Jaarafsluiting;
• Bijhouden van ontwikkelingen binnen de diverse cao’s, wet- en regelgeving en deze toepassen;
• Meehelpen bij het testen van AFAS en meedenken over verbeteringen hierin.

Onze opdrachtgever is een internationale financiële start-up die, als autonoom onderdeel van een grote financiële speler, vanaf 1 januari zelfstandig gaat. De transitie is nu een klein jaar aan de gang waarbij o.a. HR en Payroll zijn ingericht. Alle medewerkers zijn overgeheveld, processen zijn grotendeels ingericht en binnenkort staat men volledig op eigen benen.

Vanwege het aanstaande vertrek van degene die daarvoor verantwoordelijk is geweest, ontstaat er een interim-positie voor een ervaren internationaal georiënteerde Payroll Specialist met tevens brede HR-kennis, die ook procesmatig en uitvoerend sterk is. Er is behoefte aan iemand die naast het verder werken aan het inmiddels voor een groot deel ingerichte HR-systeem en de daarbij draaiende processen, zelfstandig de payroll gaat draaien.

Werkzaamheden
• je verzorgt zelfstandig maar in samenwerking met ADP de Nederlandse en Engelse payroll
• je bent aanspreekpunt voor alle (internationale) collega’s op het gebied van Payroll
• je bent aanspreekpunt voor collega’s op het gebied van HR (arbeidsvoorwaarden, wet- en regelgeving)
• je werkt aan verdere verbetering van processen en systemen
• je bent verantwoordelijk voor contractmanagement, verzuimregistratie en houd je bezig met hiring en onboarding (veel collega’s vallen binnen 30% regelingen)
• je bent contactpersoon voor alle partners waarmee wordt samengewerkt

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche. De organisatie kenmerkt zich door haar open, moderne en informele cultuur. Woorden als eerlijkheid, flexibiliteit, eigenzinnigheid en lef gaan hand en hand met het imago van en de werksfeer binnen de organisatie. Door groei is er ruimte voor een moderne payroll specialist op de HR afdeling van deze organisatie.

Functieomschrijving
Ben jij de salarisadministrateur 2.0 die systemen voor zich laat werken? Ben jij naast payroll specialist een pionier op het gebied van procesoptimalisatie? Lees dan gauw verder.

Samen met je payroll collega ben je verantwoordelijk voor de correcte en tijdige verloning (van A tot Z) van ruim 4.000 collega’s. Veel verloningen voor 2 man zou je zeggen? Door het optimaal benutten van de systemen en een strakke inrichting, kunnen jullie dit prima aan. Oké, af en toe wat hectiek rondom een deadline, maar als salarisadministrateur 2.0 houd je hiervan en word je juist blij van deze uitdaging. Jullie hebben zelfs nog tijd om over om te besteden aan:
• Het beantwoorden van alle salaris gerelateerde vragen van collega’s;
• Het onderhouden van contacten met instanties (Belastingdienst, pensioenfonds etc.);
• Het uitzoeken van (complexe) fouten die aan het licht worden gebracht door analyses in AFAS Profit;
• Misschien wel het belangrijkste, het continu optimaliseren van de bestaande processen. Je schakelt direct met de afdeling HR systems om nog voor de volgende run de verbetering doorgevoerd te hebben.

Voor onze opdrachtgever in de regio Apeldoorn zijn wij met spoed op zoek naar een ervaren interim salarisadministrateur met ruime SAP en SAP Successfactors kennis (eis). Kennis van Protime is een pré. Omdat het een internationale organisatie betreft is het ook van belang dat je zowel mondeling als schriftelijk in het Engels kunt communiceren met je internationale collega’s.

Wil jij een internationale speler binnen de payroll branche ondersteunen tijdens de piekperiodes? Breng jij genoeg kennis en ervaring mee binnen de salarisadministratie en wil je deze expertise inzetten bij een marktleider? Dan is de functie van interim Payroll Specialist bij onze opdrachtgever wellicht iets voor jou! De organisatie verzorgt de payroll voor een groot aantal klanten in uiteenlopende branches; dit maakt jouw werk uitdagend en afwisselend.

Als Payroll Specialist ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie. Je draagt een grote verantwoordelijkheid voor de correcte salarisverwerking en bent verantwoordelijk voor jouw eigen klantenpakket, waar je regelmatig contact mee hebt. Uiteraard blijf je op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, om dit vervolgens toe te passen in jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder behoort tot jouw takenpakket:

• Mutaties beoordelen op juistheid en deze verwerken;
• Aan de hand van veranderende wet- en regelgeving en relevante cao’s de klant informeren en adviseren;
• Bijdragen aan de optimalisatie en implementatie van nieuwe processen en regelgevingen en deze waar mogelijk automatiseren;
• Contact onderhouden met diverse instanties en het verzorgen van de aangiften Loonbelasting;
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten op het gebied van salarisadministratieve vraagstukken;
• Je bent sparringpartner voor je junior collega’s.

Wil jij werken voor een grote, internationale speler binnen de payroll branche? Breng jij genoeg kennis en ervaring mee binnen de salarisadministratie en wil je deze expertise inzetten bij een marktleider? Dan is de functie van interim Payroll Specialist bij onze opdrachtgever wellicht iets voor jou! De organisatie verzorgt de payroll voor een groot aantal klanten in uiteenlopende branches; dit maakt jouw werk uitdagend en afwisselend.

Als Payroll Specialist ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie. Je draagt een grote verantwoordelijkheid voor de correcte salarisverwerking en bent verantwoordelijk voor jouw eigen klantenpakket, waar je regelmatig contact mee hebt. Uiteraard blijf je op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, om dit vervolgens toe te passen in jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder behoort tot jouw takenpakket:

• Mutaties beoordelen op juistheid en deze verwerken;
• Aan de hand van veranderende wet- en regelgeving en relevante cao’s de klant informeren en adviseren;
• Bijdragen aan de optimalisatie en implementatie van nieuwe processen en regelgevingen en deze waar mogelijk automatiseren;
• Contact onderhouden met diverse instanties en het verzorgen van de aangiften Loonbelasting;
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten op het gebied van salarisadministratieve vraagstukken.

Wil jij een internationale speler binnen de payroll branche tijdelijk ondersteunen? Breng jij genoeg kennis en ervaring mee binnen de salarisadministratie en wil je deze expertise inzetten bij een marktleider? Dan is de functie van interim Payroll Specialist bij onze opdrachtgever wellicht iets voor jou! De organisatie verzorgt de payroll voor een groot aantal klanten in uiteenlopende branches; dit maakt jouw werk uitdagend en afwisselend.

Als Payroll Specialist ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie. Je draagt een grote verantwoordelijkheid voor de correcte salarisverwerking en bent verantwoordelijk voor jouw eigen klantenpakket, waar je regelmatig contact mee hebt. Uiteraard blijf je op de hoogte van actuele wet- en regelgeving, om dit vervolgens toe te passen in jouw dagelijkse werkzaamheden. Verder behoort tot jouw takenpakket:

• Mutaties beoordelen op juistheid en deze verwerken;
• Aan de hand van veranderende wet- en regelgeving en relevante cao’s de klant informeren en adviseren;
• Bijdragen aan de optimalisatie en implementatie van nieuwe processen en regelgevingen en deze waar mogelijk automatiseren;
• Contact onderhouden met diverse instanties en het verzorgen van de aangiften Loonbelasting;
• Je bent het aanspreekpunt voor klanten op het gebied van salarisadministratieve vraagstukken;
• Je bent sparringpartner voor je junior collega’s.