Voor onze opdrachtgever in Brabant werft InterimWorX een interim Salarisadministrateur. Het betreft een tijdelijke vervanging van de interne collega.
Je bent verantwoordelijk voor het continueren van de correcte en tijdige salarisadministratie. Dit betreft de weekverloning van 260 uitzendkrachten en de 4-wekelijkse verloning van de medewerkers op kantoor.
De salarissen worden verwerkt in Nocore. Dit systeem is gekoppeld aan Plan4Flex, de software die alle uren van de uitzendkrachten ‘ontrafelt’. De cao’s verschillen per klant en zijn ingericht in het systeem. Naast de automatische koppelingen en gedigitaliseerde processen, voer je een aantal handmatige handelingen uit. Dit betreft o.a. het berekenen en toevoegen van de reiskosten en het uitvoeren van diverse controles.
Vragen vanuit medewerkers over bijvoorbeeld de loonstrook komen terecht bij de intercedenten. Wanneer zij de vraag niet kunnen beantwoorden, richten zij zich tot jou.
Je werkt samen samen met de Financieel Manager, die back-up is voor de salarisadministratie en hiernaast zorg draagt voor o.a. de aansluitingen van de loonjournaalposten, aangiften etc. Hiernaast word je ondersteund waar nodig door een interne collega die verantwoordelijk is voor de personeelsadministratie/contracten. Enkele, niet alle, processen staan beschreven, de organisatie is nog niet lang geleden overgestapt op Nocore.
Onze opdrachtgever is een commerciële speler met meerdere bekende labels. De organisatie telt meer dan 1.200 medewerkers verdeeld over verschillende bedrijven. Als interim (HR &) Payroll Administrator kom je terecht in een prettig team van HR Professionals met wie je de passie voor het vak deelt.
In deze tijdelijke functie ben je de specialist op het gebied van payroll en verricht je daarnaast voorkomende administratieve HR werkzaamheden. Tot je taken behoren o.a.:
• Het verzamelen en verwerken van de salarismutaties en deze aanleveren bij de externe payroll provider.
• Coördineren van het payroll proces en controles op de output;
• Vraagbaak voor de organisatie op het gebied van payroll;
• Diverse werkzaamheden gerelateerd aan pensioenen, bijvoorbeeld het beantwoorden van vragen en het maken van berekeningen;
• Administratieve afhandeling van in-, door- en uitstroom, ziekteverzuim etc.
Voor een onderwijsorganisatie in de regio Apeldoorn zoeken wij per 23 augustus een interim medewerker personeels- en salarisadministratie voor minimaal 32 uur per week. Als onderdeel van het team PSA houd je je o.a. bezig met:
* het beheren van personeelsdossiers
* het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties
* administratieve afhandeling rondom in-, door- en uitstroom
* vraagbaak voor collega’s met vragen gerelateerd aan de personeelsadministratie
* een correcte verlof- en verzuimadministratie
Onze opdrachtgever is een toonaangevende zorginstelling in de provincie Zeeland. In verband met het vertrek van een salarisadministrateur, is er per 23 augustus behoefte aan tijdelijke ondersteuning van een ervaren payroll specialist met kennis van Raet Beaufort/Youforce.
In deze tijdelijke rol ben je samen met een collega verantwoordelijk voor de tijdige en correcte verloning van circa 1.400 collega’s. Jullie voeren de gehele salarisadministratie van a tot z, voeren controles en analyses uit, zorgen voor rapportages en beantwoorden payroll gerelateerde vraagstukken uit de organisatie.
Voor een modern en professioneel administratiekantoor in de regio Rotterdam zoeken wij ter uitbreiding van het team een klantgerichte salarisadministrateur. Zowel juniors, mediors als seniors worden uitgenodigd te reageren.
De organisatie is een stabiele partij en sinds zo’n 35 jaar een gevestigde naam in Rotterdam en omstreken binnen met name de horeca branche. Vanuit het hippe pand waarin zij gevestigd is, werken circa 30 collega’s dagelijks aan het verlenen van fullservice administratieve dienstverlening van hoogwaardige kwaliteit. Klant- en servicegerichtheid staan hierbij hoog in het vaandel. De organisatie kent een informele en prettige cultuur met een laag personeelsverloop.
Als salarisadministrateur draag jij samen met 2 collega’s zorg voor de tijdige en correcte salarisadministratie van circa 3.300 medewerkers, werkzaam bij de externe klanten van de organisatie. Daarnaast fungeren jullie als adviseur en sparringspartner in HR en payroll kwesties bij jullie klanten Het exacte takenpakket wordt afgestemd op basis van jouw ervaring, maar zal in ieder geval bestaan uit:
• Het verzamelen, controleren en verwerken van aangeleverde mutaties;
• Verzorgen van loonaangiften;
• Verzorgen van aan- en afmeldingen bij de pensioenverzekeraars;
• Maken van arbeidsovereenkomsten;
• Juist toepassen van de geldende cao’s, veelal horeca cao.
Sportkader Nederland is als onderdeel van Team Sportservice een organisatie die met name de breedtesport in Nederland ondersteunt en ervoor zorgt dat verenigingen en stichtingen (ook enkele commerciële (sport)organisaties) zich volledig kunnen richten op waar ze voor bestaan: organiseren van sportbeoefening voor en door leden.
Dat doet Sportkader Nederland door hen de administratie uit handen te nemen en o.a. te zorgen voor loonadministratie van de betaalde krachten (bijvoorbeeld trainers en verzorgers). Aanvullend ondersteunt men ook in de volle breedte van het werkgeverschap zoals opstellen van (arbeids-)overeenkomsten, doorbetaling bij ziekte, eventuele pensioenadministratie, financiële en juridische ondersteuning en advisering over wet- en regelgeving.
Het kantoor is gevestigd in Haarlem en heb je ooit vanuit een monumentale kantoor-omgeving willen werken? dan word je bij Sportkader Nederland op je wenken bediend.
Het SA-team bestaat uit 3 collega’s, een fijn klein team van ervaren professionals die voor de loonadministratie van 1500 tot 2000 (dat wisselt) sportprofessionals zorgen (naast die van de circa 250 collega’s binnen de eigen organisatie). Door vertrek van een collega zoeken wij een nieuwe collega die het team uitvoerend weer compleet kan maken.
De werkzaamheden zijn divers. Het einddoel van een foutloze en tijdige salarisadministratie staat natuurlijk bovenaan en wordt in grote lijnen bereikt door o.a. de volgende verantwoordelijkheden:
Verwerking/controle van de maandelijkse salarisverwerking
Aangifte loonheffingen en pensioenafdracht en contacten met instanties onderhouden
Nieuwe klanten aanmaken in de salarissoftware, incl. bijbehorende koppelingen
Verwerking arbeidsovereenkomsten (nieuwe en muteren bestaande), pro-forma’s maken
Salarisadministratieve input leveren voor nieuwsitems/bulletin voor de sector
Meedenken over verdere digitalisering en verbetering van dienstverlening en processen
Teamtaken (zoals kwaliteitscontrole, verzuim, klachten, verbeterpunten, etc.)
Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche en heeft per direct behoefte aan extra ondersteuning op de afdeling salarisadministratie.
In deze tijdelijke rol ben je samen met 3 collega’s (2,5 fte) verantwoordelijk voor de correcte en tijdige verloning van ruim 2.500 collega’s. het betreft een zeer bewerkelijke payroll, met veel nieuwe indiensttredingen en er wordt per 4 weken verloond . Naast het verwerken van alle mutaties, de administratie rondom in-, door- en uitstroom en het verwerken van de payroll van A tot Z, draag je ook bij aan de migratie naar een nieuw HR en payroll pakket.
Onze opdrachtgever is in de regio een begrip voor complete personele dienstverlening op het gebied van tijdelijk werk in de bouw, industrie, techniek en engineering. De medewerkers staan op de eerste plaats en werken voor diverse werkgevers wat in hoge mate hun ervaring, betrouwbaarheid en kwaliteit bevordert. Kwaliteit en veiligheid nemen tenslotte een belangrijke plaats in.
De afdeling salarisadministratie heeft een belangrijke rol binnen het bedrijf. Het team bestaat uit 3 collega’s, een fijn team van salaris-professionals. Deze zijn op zoek naar een tijdelijke collega die het team uitvoerend kan ondersteunen, in eerste instantie voor de komende 3 maanden waarbij verlenging mogelijk is.
Functieomschrijving:
Als medewerker salarisadministratie ben je werkzaam op het hoofdkantoor in een veelzijdige en uitdagende financiële omgeving binnen een informele organisatie:
* zorgen voor een gesmeerde personeels- en salarisadministratie voor flexkrachten;
* telefonische en persoonlijke contacten met collega’s, flexkrachten en relaties over salarissen, cao’s, facturen;
* helpen van collega’s bij vraagstukken op financieel administratief gebied (o.a. verloning & facturatie);
* meedenken over verbetering en optimalisatie van processen.
Voor onze opdrachtgever, een productiebedrijf in de regio Amsterdam, zoeken wij met spoed een interimsalarisadministrateur.
In de opdracht ben je verantwoordelijk voor de correcte en tijdige salarisadministratie van circa 1000 medewerkers en de urenregistratie van zo’n 2000 flexkrachten.
Onze opdrachtgever is een bekende speler in de regio en telt een kleine 4.000 medewerkers. Dit betreft zowel vaste als flexkrachten. Vanuit de kantoren van de organisatie worden diverse stafdiensten verleend, waaronder ook HR . Onderdeel van het HR team is het Team PSA, waar door langdurige ziekte van een medewerker, behoefte is aan een ervaren interim salarisadministrateur.
Samen met 2 collega payroll specialisten ben je verantwoordelijk voor de maandelijkse verloning (zo’n 3.500 verloningen). Er worden verschillende entiteiten verloond en er wordt met meerdere cao’s gewerkt. Tot de werkzaamheden behoren o.a.:
• Het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Het verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Het beantwoorden van alle voorkomende payroll gerelateerde vragen en indien nodig adviseren in payroll gerelateerde kwesties;
• Het uitvoeren van controles en analyses op de payroll;
• Het aanleveren en analyseren van managementinformatie.