Voor een modern en professioneel administratiekantoor in de regio Rotterdam zoeken wij ter uitbreiding van het team een klantgerichte salarisadministrateur. Zowel juniors, mediors als seniors worden uitgenodigd te reageren.

De organisatie is een stabiele partij en sinds zo’n 35 jaar een gevestigde naam in Rotterdam en omstreken binnen met name de horeca branche. Vanuit het hippe pand waarin zij gevestigd is, werken circa 30 collega’s dagelijks aan het verlenen van fullservice administratieve dienstverlening van hoogwaardige kwaliteit. Klant- en servicegerichtheid staan hierbij hoog in het vaandel. De organisatie kent een informele en prettige cultuur met een laag personeelsverloop.

Als salarisadministrateur draag jij samen met 2 collega’s zorg voor de tijdige en correcte salarisadministratie van circa 3.300 medewerkers, werkzaam bij de externe klanten van de organisatie. Daarnaast fungeren jullie als adviseur en sparringspartner in HR en payroll kwesties bij jullie klanten Het exacte takenpakket wordt afgestemd op basis van jouw ervaring, maar zal in ieder geval bestaan uit:
• Het verzamelen, controleren en verwerken van aangeleverde mutaties;
• Verzorgen van loonaangiften;
• Verzorgen van aan- en afmeldingen bij de pensioenverzekeraars;
• Maken van arbeidsovereenkomsten;
• Juist toepassen van de geldende cao’s, veelal horeca cao.

Sportkader Nederland is als onderdeel van Team Sportservice een organisatie die met name de breedtesport in Nederland ondersteunt en ervoor zorgt dat verenigingen en stichtingen (ook enkele commerciële (sport)organisaties) zich volledig kunnen richten op waar ze voor bestaan: organiseren van sportbeoefening voor en door leden.

Dat doet Sportkader Nederland door hen de administratie uit handen te nemen en o.a. te zorgen voor loonadministratie van de betaalde krachten (bijvoorbeeld trainers en verzorgers). Aanvullend ondersteunt men ook in de volle breedte van het werkgeverschap zoals opstellen van (arbeids-)overeenkomsten, doorbetaling bij ziekte, eventuele pensioenadministratie, financiële en juridische ondersteuning en advisering over wet- en regelgeving.
Het kantoor is gevestigd in Haarlem en heb je ooit vanuit een monumentale kantoor-omgeving willen werken? dan word je bij Sportkader Nederland op je wenken bediend.

Het SA-team bestaat uit 3 collega’s, een fijn klein team van ervaren professionals die voor de loonadministratie van 1500 tot 2000 (dat wisselt) sportprofessionals zorgen (naast die van de circa 250 collega’s binnen de eigen organisatie). Door vertrek van een collega zoeken wij een nieuwe collega die het team uitvoerend weer compleet kan maken.

De werkzaamheden zijn divers. Het einddoel van een foutloze en tijdige salarisadministratie staat natuurlijk bovenaan en wordt in grote lijnen bereikt door o.a. de volgende verantwoordelijkheden:
 Verwerking/controle van de maandelijkse salarisverwerking
 Aangifte loonheffingen en pensioenafdracht en contacten met instanties onderhouden
 Nieuwe klanten aanmaken in de salarissoftware, incl. bijbehorende koppelingen
 Verwerking arbeidsovereenkomsten (nieuwe en muteren bestaande), pro-forma’s maken
 Salarisadministratieve input leveren voor nieuwsitems/bulletin voor de sector
 Meedenken over verdere digitalisering en verbetering van dienstverlening en processen
 Teamtaken (zoals kwaliteitscontrole, verzuim, klachten, verbeterpunten, etc.)

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche en heeft per direct behoefte aan extra ondersteuning op de afdeling salarisadministratie.

In deze tijdelijke rol ben je samen met 3 collega’s (2,5 fte) verantwoordelijk voor de correcte en tijdige verloning van ruim 2.500 collega’s. het betreft een zeer bewerkelijke payroll, met veel nieuwe indiensttredingen en er wordt per 4 weken verloond . Naast het verwerken van alle mutaties, de administratie rondom in-, door- en uitstroom en het verwerken van de payroll van A tot Z, draag je ook bij aan de migratie naar een nieuw HR en payroll pakket.

Onze opdrachtgever is in de regio een begrip voor complete personele dienstverlening op het gebied van tijdelijk werk in de bouw, industrie, techniek en engineering. De medewerkers staan op de eerste plaats en werken voor diverse werkgevers wat in hoge mate hun ervaring, betrouwbaarheid en kwaliteit bevordert. Kwaliteit en veiligheid nemen tenslotte een belangrijke plaats in.
De afdeling salarisadministratie heeft een belangrijke rol binnen het bedrijf. Het team bestaat uit 3 collega’s, een fijn team van salaris-professionals. Deze zijn op zoek naar een tijdelijke collega die het team uitvoerend kan ondersteunen, in eerste instantie voor de komende 3 maanden waarbij verlenging mogelijk is.

Functieomschrijving:
Als medewerker salarisadministratie ben je werkzaam op het hoofdkantoor in een veelzijdige en uitdagende financiële omgeving binnen een informele organisatie:
* zorgen voor een gesmeerde personeels- en salarisadministratie voor flexkrachten;
* telefonische en persoonlijke contacten met collega’s, flexkrachten en relaties over salarissen, cao’s, facturen;
* helpen van collega’s bij vraagstukken op financieel administratief gebied (o.a. verloning & facturatie);
* meedenken over verbetering en optimalisatie van processen.

Voor onze opdrachtgever, een productiebedrijf in de regio Amsterdam, zoeken wij met spoed een interimsalarisadministrateur.

In de opdracht ben je verantwoordelijk voor de correcte en tijdige salarisadministratie van circa 1000 medewerkers en de urenregistratie van zo’n 2000 flexkrachten.

Onze opdrachtgever is een moderne, internationale organisatie en kenmerkt zich door een informele en vlotte cultuur. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York en de magazine tak van deze onderneming is een van ’s werelds grootste tijdschriftuitgevers.

In de functie van HR & Payroll Administrator verzorg je samen met je HR collega alle voorkomende HR & Payroll werkzaamheden. Jij bent de expert op het gebied van HR en salarisadministratie en zorgt er met jouw brede kennis en ervaring voor dat alle processen soepel verlopen en dat het gebruik van AFAS (verder) geoptimaliseerd wordt.. Een greep uit jouw diverse takenpakket:
• Je coördineert het volledige payroll proces in samenwerking met de externe payroll provider; je draagt zorg voor correcte en tijdige aanlevering van de mutaties en controleert de output.
• Je bent de schakel tussen HR en Finance, je zorgt voor correcte aansluitingen en levert financiële rapportages en analyses aan.
• Je zorgt voor een volledige en correcte HR administratie en levert een bijdrage aan de (verdere) digitalisering en optimalisering van administratieve HR processen.
• Je onderhoudt de contacten met externe instanties (pensioenfonds, Belastingdienst etc.).
• Je hebt een adviserende rol richting management en leidinggevenden met betrekking tot arbeidsvoorwaarden, ziekteverzuim en andere HR gerelateerde vraagstukken en ondersteunt de HR Manager bij projectmatige werkzaamheden.
• Je informeert collega’s over arbeidsvoorwaarden en beantwoordt vragen vanuit de organisatie.
• Je houdt je bezig met het optimaliseren van AFAS, denk hierbij aan het inrichten van workflows etc.

Stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam (SOR) helpt sinds 1968 ouderen met een klein inkomen bij het vinden van een prettige en veilige woonomgeving in Rotterdam. Inmiddels verhuurt zij circa 7.500 woningen binnen de regio. Het kantoor van SOR is gevestigd in het centrum van Rotterdam, waar zo’n 75 enthousiaste en betrokken medewerkers werkzaam zijn. De Stichting kent een informele cultuur en staat met haar “no nonsens, handen uit de mouwen” mentaliteit midden in de Rotterdamse samenleving. De dienstverlening van SOR wordt omgeschreven als duidelijk, persoonlijk, ondernemend en betrokken. Deze eigenschappen zijn ook terug te vinden bij jouzelf en jouw toekomstige collega’s.

Door pensionering van de huidige salarisadministrateur is er binnen de HR afdeling plaats ontstaan voor een betrokken personeels- en salarisadministrateur. In deze functie ben je zelfstandig verantwoordelijk voor de salarisadministratie van jouw 75 collega’s en houd je je in samenwerking met de HR Adviseur en de HR Manager bezig met (administratieve) HR werkzaamheden. Een greep uit jouw takenpakket:
• Het controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties (in ADP Perman);
• Het verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Het aanleveren van loonjournaalposten en financiële rapportages bij de financiële administratie en bijdragen aan de financiële administratie;
• Het beantwoorden van alle voorkomende payroll gerelateerde vragen van jouw collega’s en indien nodig adviseren in payroll gerelateerde kwesties;
• Het generen van managementrapportages;
• Het optimaliseren van HR en payroll processen;
• Projectmatige werkzaamheden waaronder het implementeren van een nieuwe cao en het voortouw nemen bij de keuze voor en implementatie van een nieuw salarispakket.

Onze opdrachtgever is een betrouwbare partner op het gebied van administraties, het samenstellen van jaarrekeningen en het verzorgen van belastingaangiften en salarisadministraties. Voor een uiteenlopende klantenkring actief in verschillende branches, verwerken zij maandelijks een kleine 2000 loonstroken.
Met diepgaande kennis van het MKB, expertise op het gebied van inrichting en geautomatiseerde verwerking van financiële administraties en fiscale wetgeving, is deze organisatie de expert in een gedegen en transparant advies met altijd oog voor de persoonlijke details. Deze dienstverlening wordt aangeboden door een team van circa 20 medewerkers, binnen een informele sfeer. Zowel de interne als externe communicatie is vriendelijk en meewerkend en de lijnen zijn kort. Wegens vertrek van een salarisadministrateur is er behoefte aan vervanging.

Binnen het team salarisadministratie, bestaande uit 1 hoofd salarisadministratie en 2 salarisadministrateurs, verzorg je als salarisadministrateur een tijdige en juiste salarisbetaling voor klanten. Daar hoort ook de correcte afdracht van premies en belastingen bij.

In deze rol sta je veelvuldig in contact met jouw klanten en geef je gevraagd en ongevraagd advies, los je problemen op, beantwoord je vragen en ondersteun je bij aangiftes.

Onze opdrachtgever is een internationale productie- & salesorganisatie binnen food en cosmetica en telt 600 medewerkers. Binnen de organisatie is per april 2021 ruimte voor een enthousiaste interim Payroll Specialist met goede kennis van SAP, die gedurende meerdere maanden bijdraagt aan de continuïteit van de volledige en correcte payroll in SAP.

Binnen een team van 2 collega’s ben je verantwoordelijk voor het zorgdragen voor de continuiteit van de volledige en correcte maandelijke payroll voor 600 medewerkers. Het betreft een (internationale, Nordics) salarisadministratie met meerdere uitzonderingen, waaronder de verloning van expats en de juiste toepassing van de 30% regeling voor deze groep. De organisatie heeft recent de overstap van ADP naar SAP gemaakt. De werkzaamheden variëren van het verwerken en controleren van mutaties, tot en met het on-the-job optimaliseren van de inrichting van het salarisadministratieve proces in SAP en het optimaal benutten van de mogelijkheden van SAP. Je werkt samen met jouw collega payroll specialist, HR collega’s en in voorkomend geval met de SAP specialist.

Onze opdrachtgever is een grote bekende onderwijsinstelling die specialistische hbo-opleidingen aanbiedt, nationaal en internationaal.

Vanuit het Servicebureau worden de ondersteunende diensten voor alle verschillende entiteiten verricht. Onderdeel van het Servicebureau is de afdeling HR, bestaande uit 10 medewerkers waar ruimte is ontstaan voor een ervaren Personeels- en Salarisadministrateur ontstaan.

Het Servicebureau is een hecht team dat elkaar aanvult, met een positieve werksfeer, weinig verloop en een cultuur van ‘samen doen’.

Functie omschrijving:
Samen met drie collega’s ben je onder leiding van de teamleider PSA verantwoordelijk voor de tijdige en correcte verloning van rond de 1.000 collega’s. Het gaat hier om een vrij bewerkelijke payroll met ook nog steeds wat handmatige taken. Je zult daarom ook een bijdrage leveren aan het optimaliseren en verder digitaliseren van processen. Daarnaast houd je je bezig met:
• Verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Uitvoering van de rechtspositionele regelingen;
• Beantwoorden van alle voorkomende payroll-gerelateerde vragen en indien nodig adviseren in payroll-gerelateerde kwesties;
• Genereren en analyseren van managementrapportages;
• Ondersteunende HR werkzaamheden