Ben jij een breed onderlegde HR professional met talent voor professionaliseren, optimaliseren en digitaliseren? Houd jij van administratieve processen, bouwen aan een team, met tegelijkertijd de voeten in de klei? Op de HR Backoffice van onze opdrachtgever is het hard werken en ben jij als teamleider samen met je medewerkers 1e lijns vraagbaak voor alle medewerkers omtrent de personeels- en salarisadministratie. Jij brengt het team op een coachende manier naar een hoger niveau, een flinke klus maar met jouw expertise gaat dit lukken. Maak een volgende stap in je carrière in de functie van Teamleider HR Support bij onze opdrachtgever in Den Haag! Onze opdrachtgever is een commerciële speler met meerdere bekende merken. Inmiddels telt zij meer dan 1.200 medewerkers, verspreid over het hele land. Als Teamleider HR Support ben je onderdeel van een HR team met 8 collega’s (Adviseurs en Officers) en rapporteer je aan de HR Manager. De organisatie kenmerkt zich door korte lijnen en een informele werksfeer.

Als Teamleider HR Support ben je verantwoordelijk voor het realiseren van en actief meewerken in een hoogwaardige HR Support afdeling die de interne klant op een prettige en effectieve manier van dienst is en van kwalitatief goede informatie voorziet. Het team bestaat naast jou uit 4 HR Officers, die jij aanstuurt.

Je bent de kartrekker bij de professionalisering en digitalisering van alle HR Support werkzaamheden en hiermee samenhangende administratieve processen. Op het programma staan o.a. de implementatie van een nieuw roostersysteem en de inrichting en optimalisatie van een diversiteit aan workflows (betreffende o.a. het mutatieproces, in-, door- en uitstroom en recruitment). Ook het binnen alle werkmaatschappijen professionaliseren, uniformiseren én organiseren van opleidingen, introductiedagen en onboarding zijn actuele onderwerpen.

Binnen jouw team ben je dankzij jouw brede HR administratieve kennis vraagbaak en dé expert op de vak inhoud. Je bewaakt de werkvoorraad, stelt prioriteiten, bewaakt het proces en de kwaliteit.

Last but not least sta je zelf met de voeten in de klei en werk je mee met alle binnen het team voorkomende werkzaamheden op het gebied van o.a. in-, door- en uitstroom, verzuim, management rapportages, salarismutaties en applicatiebeheer.

Onze opdrachtgever biedt logistieke oplossingen voor gastransport over water. De organisatie telt een kleine 400 medewerkers en haar vloot bestaat uit zowel binnenvaart- als zeeschepen. Ter vervaging van een zwangerschapsverlof is er per begin of medio augustus behoefte aan een interim HR Generalist.

Als HR Generalist ben je de schakel tussen de HR Manager en de HR Assistent en ben je verantwoordelijk voor alle tussenliggende werkzaamheden. Hierbij kun je denken aan:
• Het adviseren van management en directie op HR gerelateerde onderwerpen;
• Eerste aanspreekpunt voor medewerkers; waarbij je ook proactief zaken die niet soepel lopen signaleert en onder de aandacht van de HR Manager brengt;
• Het indien voorkomend coördineren van of meewerken aan HR gerelateerde projecten;
• Het begeleiden van de HR assistent bij complexere (administratieve) werkzaamheden;
• Verantwoordelijk voor Learning & Development van het vlootpersoneel;
• Werving & selectie van vlootpersoneel.

Onze opdrachtgever is een solide partij die een maatschappelijke dienst levert. Binnen deze organisatie werken om en nabij de 2.000 medewerkers. Als HR Adviseur maak je deel uit van het team HR advies en ben je sparringpartner voor het management van de aan jou toegewezen divisies. In deze rol focus jij je op de afdeling informatievoorziening.

De opdrachtgever is een organisatie in beweging en jij gaat graag mee in deze veranderingen. Je adviseert het management van jouw afdelingen op alle voorkomende HR vraagstukken. Belangrijke thema’s voor jouw afdelingen zijn; proces automatisering, privacy en security en IT. Jij adviseert in zaken als de ontwikkeling van medewerkers, vitaliteit, SPP, toepassing van de cao en formatievraagstukken. Daarnaast vertaal je de HR doelstellingen van de organisatie naar de praktijk en begeleid je de managers bij het vormgeven van veranderingen.

De afdeling HRM maakt onderdeel uit van het bestuursbureau, welke voor circa 30 scholen vraagbaak is in de regio Delfland, Den Haag en Lansingerland. Binnen de organisatie komt door het vertrek van een medewerker een positie vrij binnen het HR team. Het HR team bestaat uit ongeveer 5 directe collega’s. Deze positie wordt in eerste instantie tijdelijk ingevuld.

In de functie ondersteun je de HR afdeling in de breedste zin van het woord, je houd je onder andere bezig met:
• ondersteuning bieden aan de HR Adviseurs omtrent het hele administratieve proces van in-, door-, zij- en uitstroom;
• het kritisch beoordelen van de werkzaamheden en hoe deze beter te organiseren;
• verzamelen en aanleveren van mutaties ten behoeve van de externe payroll provider;
• het administratief ondersteunen bij de dagdagelijkse operatie zoals beantwoording van de email, telefoon en agendabeheer, up to date houden van personeelsdossiers, ondersteunen bij wervingscampagnes en sollicitatieprocedures

In deze allround HR rol houd jij je onder andere bezig met de HR administratie van circa 100 collega’s in AFAS. Wanneer je dit systeem optimaal weet te gebruiken en verder weet in te richten, kosten de administratieve werkzaamheden slechts 1 dag van je tijd.
Tevens ben je sparringpartner voor de HR Manager, je draagt pro-actief verbeterslagen aan, denkt na over optimalisaties en hoe je deze kunt uitrollen binnen alle lagen van het bedrijf. Ook vind je het leuk onbelichte HR zaken, interne HR procesveranderingen, of het gebruik van AFAS, 1 op 1 of in een kleine trainingssessie uit te leggen.
Om de organisatie nog beter op de kaart te zetten ben jij ook voornamelijk bedeeld met:
• Employer branding en journey (voor het nieuw aan te trekken personeel);
• Learning & Development (voor het personeel wat reeds in dienst is).

Onze opdrachtgever is een Nederlands familiebedrijf actief in de productie industrie met klanten over heel de wereld.
De organisatie telt circa 140 medewerkers, waarvan een groot deel fabriekspersoneel is. De HR afdeling telt twee collega’s, een HR Manager en een HR Officer welke zich volledig richt op de HR administratie.
Door het aangekondigde vertrek van de HR Manager is er behoefte aan een HR Business Partner die tijdelijk de HR afdeling ondersteunt. In de tussentijd zal er gezocht worden naar een collega voor de vaste invulling.

Als HR Business Partner bestaat je takenpakket grotendeels uit advies-werkzaamheden en het oppakken en voortzetten van strategische HR projecten. Vanuit de organisatie is er behoefte en draagvlak voor het vormgeven en implementeren van het HR-beleid. Actuele onderwerpen zijn strategische personeelsplanning, beloning- en functioneringsbeleid en binden en boeien van personeel. Het is een veelzijdige rol waarbij je met de voeten in de klei staat en strategisch wordt uitgedaagd. Het takenpakket bestaat uit:
• Adviseren en coachen van lijnmanagement wat betreft HR-vraagstukken op tactisch, operationeel en strategisch niveau;
• Vormgeven en professionaliseren van beleid o.a. op het gebied van talentmanagement, verzuim, training en opleiding;
• Zorgen dat de actuele wet- en regelgeving t.a.v. het arbeidsrecht en daaraan gerelateerde wetgeving wordt opgevolgd en/of geïmplementeerd;
• Bijdragen aan verbeteringen en optimalisatie van de HR-processen;
• Verzorgen van een goede werkoverdracht naar de nieuwe HR Business Partner op het moment dat deze gevonden is.

Onze opdrachtgever is een zorgaanbieder in de regio Utrecht. De organisatie telt een kleine 2.500 medewerkers waarbij de HR afdeling is gevestigd op het centrale kantoor in Utrecht.

Onder leiding van de HR Director wordt in een team van tientallen HR specialisten dagelijks gewerkt aan een hoogwaardige HR dienstverlening. Als HR Officer ben je samen met 5 collega’s verantwoordelijk voor 1e en 2e lijns HR support, aangestuurd door de teamleider HR support. Daarnaast behoren onderstaande werkzaamheden tot jouw takenpakket:
• De volledige administratieve afhandeling rondom in-, door- en uitstroom van medewerkers;
• Beantwoorden van HR gerelateerde vragen vanuit de organisatie;
• Het up to date houden van personeelsdossiers;
• Het verzorgen van diverse correspondentie en overeenkomsten.

Voor onze opdrachtgever TUI Nederland werven wij een interim HR Systems & People Analytics Officer.`

Met meer dan 100 reisbestemmingen en 27 miljoen klanten per jaar is TUI wereldleider in toerisme. Wereldwijd zorgen alle enthousiaste collega’s dat klanten zorgeloos genieten van hun reis. Trusted, Unique & Inspiring zijn hierbij belangrijke waarden. TUI is voortdurend in ontwikkeling. Ook binnen HR.
Binnen het team HR Systems & Analytics, locatie Rijswijk, is per direct termijn ruimte voor een enthousiaste HR Officer met grote affiniteit met systemen die zich thuis voelt in een omgeving in positieve beweging. Het betreft de tijdelijke vervanging in de zoektocht naar een vaste collega.

Als HR Systems & Data Officer ondersteun je verschillende afdelingen binnen HR waaronder People Services, HR Business Partnering en Recruitment. Je draagt bij aan het oplossen van (complexe) vraagstukken van leidinggevenden en medewerkers en werkt nauw samen met het internationale HR systems team.

Je taken:
• Je stelt rapportages op voor de business en HR en houdt je bezig met people analytics;
• Je bent verantwoordelijk voor de efficiënte werking en datakwaliteit van verschillende HR systemen;
• Je verwerkt, controleert en structureert data/gegevens, denk hierbij bijvoorbeeld aan kostenplaatsen voor (externe) medewerkers, rechten/toegang tot systemen per medewerkersgroep, etc.;
• Je werkt mee aan HR projecten die gericht zijn op het optimaliseren van processen en HR systemen, door bijvoorbeeld de werkprocessen verder te analyseren, de communicatie over de toepassing van de processen te onderzoeken, meer inzicht in data te creëren, etc.;
• Je bent het aanspreekpunt voor de business voor vragen met betrekking tot HR systemen, processen en data;
• Je deelt je kennis met je HR collega’s door middel van workshops en trainingen zodat iedereen op de juiste manier met de HR systemen, processen en data kan werken.

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche. De organisatie kenmerkt zich door haar open, moderne en informele cultuur. Woorden als eerlijkheid, flexibiliteit, eigenzinnigheid en lef gaan hand en hand met het imago van en de werksfeer binnen de organisatie. Per direct is er behoefte aan een ervaren interim HR adviseur.

In deze allround HR adviesrol acteer je op strategisch en tactisch niveau. In samenwerking met jouw collega HR adviseur ben je verantwoordelijk voor de staffuncties van de organisatie (bijna 1700 medewerkers inclusief leidinggevenden en managers). Je houdt je bezig met de dagdagelijks casuïstiek, waaronder bijvoorbeeld verzuim, ontwikkeling van medewerkers en het trainen en begeleiden van leidinggevenden.

Naast de intensieve samenwerking met jouw collega adviseur schakel je ook regelmatig met legal, de verzuimspecialist, HR support en de collega HR adviseurs die de decentrale afdelingen bedienen.

Onze opdrachtgever is een facilitaire dienstverlener waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. Zij bedient de top van het Nederlandse zakenleven. Het motto is “wij zijn niet de grootste, maar streven ernaar wel de beste te zijn”.

De organisatie telt circa 1.000 medewerkers, verdeeld over verschillende bedrijfsonderdelen. Zij beschikt over zowel centrale als decentrale HR afdelingen, waar in totaal 12 HR professionals zich elke dag inzetten om de interne doelgroep dezelfde hoogwaardige dienstverlening te bieden als de externe klantenportefeuille ervaart.

Door het grote aantal HR projecten dat op stapel staat, is er op korte termijn behoefte aan een senior HR specialist die op strategisch niveau eigenaarschap neemt over meerdere projecten.

Functieomschrijving:
In deze uitdagende rol word jij verantwoordelijk voor een aantal projecten die aansluiten bij jouw ervaring en specialisme. Je opereert op strategische/tactisch niveau en weet je bevindingen in heldere beleidsnotities en actieplannen te verwoorden. Het presenteren van jouw plannen aan de directie maakt ook onderdeel uit van de rol en je schakelt veel met stakeholders op senior management niveau. Enkele aandachtsgebieden die voortkomen uit de strategische planning van de opdrachtgever en leiden tot projecten zijn:
• Het oplopende ziekteverzuim; De organisatie kent een voor haar branche gemiddeld verzuimpercentage, maar wil gezien haar hoge kwaliteitsniveau op elk vlak bóvengemiddeld scoren.
• Modernisering van het arbeidsvoorwaardenpakket; de organisatie kent meerdere cao’s (waardoor modernisering binnen de bestaande kaders plaats moet vinden), maar kent daarnaast ook eigen bedrijfsregelingen waar meer ruimte is voor een modern arbeidsvoorwaardenpakket.
• Beoordelen en verbeteren van de beoordelingscyclus.
• Tenslotte zijn de onderwerpen arbeidsmarktcommunicatie en learning & development momenteel “hot topic” binnen de organisatie. Ook op deze gebieden is jouw input op strategisch niveau zeer welkom.