Onze opdrachtgever is een Nederlands familiebedrijf actief in de productie industrie met klanten over heel de wereld.
De organisatie telt circa 140 medewerkers, waarvan een groot deel fabriekspersoneel is. De HR afdeling telt twee collega’s, een HR Manager en een HR Officer welke zich volledig richt op de HR administratie.
Door het aangekondigde vertrek van de HR Manager is er behoefte aan een HR Business Partner die tijdelijk de HR afdeling ondersteunt. In de tussentijd zal er gezocht worden naar een collega voor de vaste invulling.
Als HR Business Partner bestaat je takenpakket grotendeels uit advies-werkzaamheden en het oppakken en voortzetten van strategische HR projecten. Vanuit de organisatie is er behoefte en draagvlak voor het vormgeven en implementeren van het HR-beleid. Actuele onderwerpen zijn strategische personeelsplanning, beloning- en functioneringsbeleid en binden en boeien van personeel. Het is een veelzijdige rol waarbij je met de voeten in de klei staat en strategisch wordt uitgedaagd. Het takenpakket bestaat uit:
• Adviseren en coachen van lijnmanagement wat betreft HR-vraagstukken op tactisch, operationeel en strategisch niveau;
• Vormgeven en professionaliseren van beleid o.a. op het gebied van talentmanagement, verzuim, training en opleiding;
• Zorgen dat de actuele wet- en regelgeving t.a.v. het arbeidsrecht en daaraan gerelateerde wetgeving wordt opgevolgd en/of geïmplementeerd;
• Bijdragen aan verbeteringen en optimalisatie van de HR-processen;
• Verzorgen van een goede werkoverdracht naar de nieuwe HR Business Partner op het moment dat deze gevonden is.
Onze opdrachtgever is een zorgaanbieder in de regio Utrecht. De organisatie telt een kleine 2.500 medewerkers waarbij de HR afdeling is gevestigd op het centrale kantoor in Utrecht.
Onder leiding van de HR Director wordt in een team van tientallen HR specialisten dagelijks gewerkt aan een hoogwaardige HR dienstverlening. Als HR Officer ben je samen met 5 collega’s verantwoordelijk voor 1e en 2e lijns HR support, aangestuurd door de teamleider HR support. Daarnaast behoren onderstaande werkzaamheden tot jouw takenpakket:
• De volledige administratieve afhandeling rondom in-, door- en uitstroom van medewerkers;
• Beantwoorden van HR gerelateerde vragen vanuit de organisatie;
• Het up to date houden van personeelsdossiers;
• Het verzorgen van diverse correspondentie en overeenkomsten.
Voor onze opdrachtgever TUI Nederland werven wij een interim HR Systems & People Analytics Officer.`
Met meer dan 100 reisbestemmingen en 27 miljoen klanten per jaar is TUI wereldleider in toerisme. Wereldwijd zorgen alle enthousiaste collega’s dat klanten zorgeloos genieten van hun reis. Trusted, Unique & Inspiring zijn hierbij belangrijke waarden. TUI is voortdurend in ontwikkeling. Ook binnen HR.
Binnen het team HR Systems & Analytics, locatie Rijswijk, is per direct termijn ruimte voor een enthousiaste HR Officer met grote affiniteit met systemen die zich thuis voelt in een omgeving in positieve beweging. Het betreft de tijdelijke vervanging in de zoektocht naar een vaste collega.
Als HR Systems & Data Officer ondersteun je verschillende afdelingen binnen HR waaronder People Services, HR Business Partnering en Recruitment. Je draagt bij aan het oplossen van (complexe) vraagstukken van leidinggevenden en medewerkers en werkt nauw samen met het internationale HR systems team.
Je taken:
• Je stelt rapportages op voor de business en HR en houdt je bezig met people analytics;
• Je bent verantwoordelijk voor de efficiënte werking en datakwaliteit van verschillende HR systemen;
• Je verwerkt, controleert en structureert data/gegevens, denk hierbij bijvoorbeeld aan kostenplaatsen voor (externe) medewerkers, rechten/toegang tot systemen per medewerkersgroep, etc.;
• Je werkt mee aan HR projecten die gericht zijn op het optimaliseren van processen en HR systemen, door bijvoorbeeld de werkprocessen verder te analyseren, de communicatie over de toepassing van de processen te onderzoeken, meer inzicht in data te creëren, etc.;
• Je bent het aanspreekpunt voor de business voor vragen met betrekking tot HR systemen, processen en data;
• Je deelt je kennis met je HR collega’s door middel van workshops en trainingen zodat iedereen op de juiste manier met de HR systemen, processen en data kan werken.
Bij onze opdrachtgever, het hoofdkantoor van een 7-tal Europese dochterondernemingen en één van de grootste technologie-leveranciers voor de automotive-sector is er door het aanstaande vertrek van een collega behoefte aan een interim-collega op de HR-afdeling.
Op de Europese HR-afdeling werken 7 collega’s, een internationaal team van experts voor ondersteuning van het operationeel beleid en het uitgeven van o.a. richtlijnen voor management in Europa.
De nieuwe interim-collega zal de europese collega’s projectbegeleiding en operationele ondersteuning op het vlak van Compensation & Benefits en Performance Management geven.
C&B: o.a. afstemmen van HR-processen, uniformiteit beschrijven en bewaken, in overleg met directie budgetten bepalen en toewijzen, dit alles met het behouden van de lokale salarisstructuren.
PM: betrokken zijn bij een efficiënt, soepel en uniform verloop van het jaarlijkse Europese prestatiebeoordelingsprocessen (data delen, analyses, etc.).
Overall fungeer je als vraagbaak voor je Europese HR-collega’s en onderneemt actie waar nodig.
Onze opdrachtgever is een bekende commerciële speler actief in de toeristische industrie. In Nederland telt de organisatie ruim 2.000 medewerkers; wereldwijd een veelvoud hiervan.
Het HR Shared Services Centre is volop in ontwikkeling en bestaat uit meerdere teams van HR specialisten. Binnen het team HR Support is er op korte termijn ruimte voor een tijdelijke enthousiaste HR Officer of Assistent.
Functie omschrijving
Binnen een team van meerdere HR Officers ben je verantwoordelijk voor het leveren van een optimale kwaliteit van HR support aan de interne organisatie. Gekoppeld aan directe collega’s lever je aan jouw eigen interne klantgroep (administratieve) HR ondersteuning in de volle breedte, met de nadruk op in-, door- en uitstroom.
Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche. De organisatie kenmerkt zich door haar open, moderne en informele cultuur. Woorden als eerlijkheid, flexibiliteit, eigenzinnigheid en lef gaan hand en hand met het imago van en de werksfeer binnen de organisatie. Per direct is er behoefte aan een ervaren interim HR adviseur.
In deze allround HR adviesrol acteer je op strategisch en tactisch niveau. In samenwerking met jouw collega HR adviseur ben je verantwoordelijk voor de staffuncties van de organisatie (bijna 1700 medewerkers inclusief leidinggevenden en managers). Je houdt je bezig met de dagdagelijks casuïstiek, waaronder bijvoorbeeld verzuim, ontwikkeling van medewerkers en het trainen en begeleiden van leidinggevenden.
Naast de intensieve samenwerking met jouw collega adviseur schakel je ook regelmatig met legal, de verzuimspecialist, HR support en de collega HR adviseurs die de decentrale afdelingen bedienen.
Onze opdrachtgever is een facilitaire dienstverlener waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. Zij bedient de top van het Nederlandse zakenleven. Het motto is “wij zijn niet de grootste, maar streven ernaar wel de beste te zijn”.
De organisatie telt circa 1.000 medewerkers, verdeeld over verschillende bedrijfsonderdelen. Zij beschikt over zowel centrale als decentrale HR afdelingen, waar in totaal 12 HR professionals zich elke dag inzetten om de interne doelgroep dezelfde hoogwaardige dienstverlening te bieden als de externe klantenportefeuille ervaart.
Door het grote aantal HR projecten dat op stapel staat, is er op korte termijn behoefte aan een senior HR specialist die op strategisch niveau eigenaarschap neemt over meerdere projecten.
Functieomschrijving:
In deze uitdagende rol word jij verantwoordelijk voor een aantal projecten die aansluiten bij jouw ervaring en specialisme. Je opereert op strategische/tactisch niveau en weet je bevindingen in heldere beleidsnotities en actieplannen te verwoorden. Het presenteren van jouw plannen aan de directie maakt ook onderdeel uit van de rol en je schakelt veel met stakeholders op senior management niveau. Enkele aandachtsgebieden die voortkomen uit de strategische planning van de opdrachtgever en leiden tot projecten zijn:
• Het oplopende ziekteverzuim; De organisatie kent een voor haar branche gemiddeld verzuimpercentage, maar wil gezien haar hoge kwaliteitsniveau op elk vlak bóvengemiddeld scoren.
• Modernisering van het arbeidsvoorwaardenpakket; de organisatie kent meerdere cao’s (waardoor modernisering binnen de bestaande kaders plaats moet vinden), maar kent daarnaast ook eigen bedrijfsregelingen waar meer ruimte is voor een modern arbeidsvoorwaardenpakket.
• Beoordelen en verbeteren van de beoordelingscyclus.
• Tenslotte zijn de onderwerpen arbeidsmarktcommunicatie en learning & development momenteel “hot topic” binnen de organisatie. Ook op deze gebieden is jouw input op strategisch niveau zeer welkom.
Onze opdrachtgever is een bekende detacheringsorganisatie voor overheidsfuncties. Men verzorgt voor vooral gemeenten de instroom van (tijdelijke) collega’s die de flexibele schil vormen.
Ook verzorgt men de volledige administratieve begeleiding voor zowel de opdrachtgevers als werknemers.
In verband met het vertrek van een vaste medewerker is onze opdrachtgever ter overbrugging van een periode van minimaal 3 maanden (met verlengingsoptie dus) op zoek naar een interim-collega. Een HR-collega die het leuk vindt om bij te dragen aan een glad lopende salarisadministratie en het op orde brengen en houden van een complexe HR-administratie. Je werkt intensief samen met de overige collega’s op kantoor en krijgt de vrijheid om je werkzaamheden met een grote mate van zelfstandigheid in te vullen.
Functieomschrijving:
De HR-backofficespecialist is gericht op klanttevredenheid (zowel voor klant als gedetacheerden) en doet dat door het administratieve proces van plaatsing (o.a. contracten maar bijvoorbeeld ook facturatie) en verloning rimpelloos te laten verlopen. Uiteraard betekent dat dat je goed op de hoogte bent van flexwet- en regelgeving. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
– verloning (wekelijks/maandelijks)
– op orde brengen van werknemersdossiers, incl. arbeidsovereenkomsten
– behandelen van verzoeken en vragen van opdrachtgevers en werknemers
Start zo spoedig mogelijk, tot minimaal 31 december 2022 | 32-40 uur per week | hybride werken
“Verbinden, vernieuwen & ondernemen”
Ben jij een administratieve duizendpoot met affiniteit met zowel personeels- als salarisadministratie? Ben jij goed op de hoogte van de geldende wet- en regelgeving en word jij blij van het optimaliseren van processen? Lees dan snel verder!
Als HR & payroll assistent ben je dé administratieve duizendpoot die veel schakelt met de HR afdeling en de afdeling Finance & Control. Finance & Control bestaat uit 10 personen, waaronder meerdere Financieel medewerkers en Controllers en 1 Salarisadministrateur. De afdeling HR bestaat uit 1 HR Manager, 1 HR Business Partner, 1 Recruiter en 1 HR Assistant a.i.. In deze brede, afwisselende rol houd je je bezig met o.a.:
• verwerken van alle mutaties met betrekking tot in-, door- en uitstroom van medewerkers;
• voorbereiden van payroll mutaties;
• up to date houden personeelsdossiers;
• administratieve afhandeling rondom verzuim en verlof;
• aanspreekpunt voor vragen vanuit de organisatie met betrekking tot de personeels- en salarisadministratie;
• administratieve vastlegging met betrekking tot leaseauto’s;
• beheren van diverse mailboxen en opvolging geven hieraan;
• optimaliseren van processen;
• bijdragen aan projecten;
• vergroten van de medewerker “beleving”.
Onze opdrachtgever is een jonge, sterk groeiende, internationale organisatie en ontwikkelt revolutionaire hightech instrumenten. Door de sterke groei is er per direct behoefte aan een stevige interim HR Business Partner die gewend is in een dynamische en internationale setting te werken.
Het HR team van de organisatie bestaat op dit moment uit een HR director, een junior HR business partner, 3 recruiters, een HR generalist en een HR assistent. Speerpunten voor HR zijn organisatieontwikkeling en werknemerstevredenheid, met deze thema’s krijg je in deze interim opdracht veel te maken. Daarnaast behoren onderstaande werkzaamheden tot jouw takenpakket:
• Het proactief adviseren van management en leidinggevenden op HR gerelateerde onderwerpen;
• Je bent vraagbaak en sparringspartner voor de organisatie op het gebied van arbeidsrecht;
• Je gaat in samenwerking met het leadership team in op de behoefte van de werknemers op het gebied van organisatieontwikkeling en maakt hier beleid voor;
• je houdt je op strategisch en operationeel niveau bezig met strategische personeelsplanning en duurzame inzetbaarheid;
• je adviseert op strategisch niveau op het gebied van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie;
• je bouwt aan professionele, goed functionerende teams binnen een snel groeiende organisatie.