Ben jij een HR Generalist en op zoek naar een uitdagende baan in omgeving Noord-Brabant? Wil jij onderdeel uitmaken van een snelgroeiende, internationale organisatie met een betrokken, informele en familiare bedrijfscultuur? Zoek jij een baan met afwisseling, uitdaging en ontwikkelingsmogelijkheden?

Lees dan onderstaande vacature!

Organisatie
Coolworld Rentals is een sterk groeiende (150FTE), internationale organisatie gevestigd in Waalwijk en houdt zich bezig met de verhuur van koel- en verwarmingstechniek. Binnen de organisatie wordt gewerkt in een prettige, informele sfeer en collega’s staan graag voor elkaar klaar. Voor het hoofdkantoor in Nederland zoeken zij een HR Generalist, die samen met de HR manager, de werknemers (70FTE) van de Nederlandse en Belgische organisatie bedient. De afgelopen jaren is Coolworld Rentals sterk gegroeid wat maakt dat zij een dynamische werkomgeving biedt met veel kansen en uitdaging. Wegens het vertrek van de HR Generalist zijn zij per direct op zoek naar een ambitieuze HR Generalist die deze uitdaging met beiden handen aan wil pakken!

Functieomschrijving
Als HR Generalist word je samen met twee andere HR collega’s onderdeel van het Internationale HR Team. Dit team wordt aangestuurd door de HR Manager die eindverantwoordelijk is voor alle zes de internationale locaties (verspreid over België, Duitsland & Frankrijk).
Jij bent als HR Generalist het aanspreekpunt voor de managers en medewerkers binnen zowel Nederland als België. Je adviseert en ondersteunt met alle werkzaamheden op het HR vlak. Hierdoor is jouw takenpakket zeer divers en voer je werkzaamheden uit op zowel operationeel als tactisch niveau.

Werkzaamheden
• Fungeren als een prettig aanspreekpunt voor alle medewerkers die HR gerelateerde vragen hebben;
• Contact onderhouden met de verschillende afdelingen en managers om hen te ondersteunen bij HR gerelateerde kwesties;
• Het in goede banen leiden van HR-processen, het toepassen van wet- en regelgeving en het opstellen van diverse correspondentie en rapportages;
• Deelnemen aan de wekelijkse online HR meetings met de HR Manager in Nederland en HR Generalists in Frankrijk en Duitsland;
• Bewaken van de HR administratieve processen en procedures;
• Voorstellen van verbetering over de inrichting en uitvoering van HR werkzaamheden;
• Contact onderhouden met recruitmentbureaus voor het uitzetten van vacatures en voeren van de sollicitatiegesprekken.

Je bent de kartrekker bij de professionalisering en digitalisering van alle HR & Payroll workflows, werkzaamheden en hiermee samenhangende administratieve processen. Je neemt hierbij de afdeling en belanghebbende afdelingen mee. Een greep uit de uitdagingen die op het programma staan:
• Processen optimaliseren en vervolgens digitaliseren;
• Optimale inrichting en benutting van bestaande systemen, denk aan ESS/MSS en het koppelen van systemen in alle lagen (o.a. finance, rapportages, ATS etc.);
• Alle HR handelingen onderzoeken en vervolgens in de systemen implementeren.
Kortom, de winkel verbouwen, terwijl deze open is!

Last but not least sta je zelf middenin de operatie qua optimalisatie op het gebied van o.a. in-, door- en uitstroom, urenregistratie (Syncore), verzuimprocessen (Arboned), managementrapportages, salarismutaties en applicatiebeheer.

Bij onze opdrachtgever, het hoofdkantoor van een 7-tal Europese dochterondernemingen en één van de grootste technologie-leveranciers voor de automotive-sector is er door het aanstaande vertrek van een collega behoefte aan een interim-collega op de HR-afdeling.
Op de Europese HR-afdeling werken 7 collega’s, een internationaal team van experts voor ondersteuning van het operationeel beleid en het uitgeven van o.a. richtlijnen voor management in Europa.

De nieuwe interim-collega zal de europese collega’s projectbegeleiding en operationele ondersteuning op het vlak van Compensation & Benefits en Performance Management geven.
C&B: o.a. afstemmen van HR-processen, uniformiteit beschrijven en bewaken, in overleg met directie budgetten bepalen en toewijzen, dit alles met het behouden van de lokale salarisstructuren.
PM: betrokken zijn bij een efficiënt, soepel en uniform verloop van het jaarlijkse Europese prestatiebeoordelingsprocessen (data delen, analyses, etc.).
Overall fungeer je als vraagbaak voor je Europese HR-collega’s en onderneemt actie waar nodig.

Onze opdrachtgever is een bekende commerciële speler actief in de toeristische industrie. In Nederland telt de organisatie ruim 2.000 medewerkers; wereldwijd een veelvoud hiervan.
Het HR Shared Services Centre is volop in ontwikkeling en bestaat uit meerdere teams van HR specialisten. Binnen het team HR Support is er op korte termijn ruimte voor een tijdelijke enthousiaste HR Officer of Assistent.

Functie omschrijving
Binnen een team van meerdere HR Officers ben je verantwoordelijk voor het leveren van een optimale kwaliteit van HR support aan de interne organisatie. Gekoppeld aan directe collega’s lever je aan jouw eigen interne klantgroep (administratieve) HR ondersteuning in de volle breedte, met de nadruk op in-, door- en uitstroom.

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche. De organisatie kenmerkt zich door haar open, moderne en informele cultuur. Woorden als eerlijkheid, flexibiliteit, eigenzinnigheid en lef gaan hand en hand met het imago van en de werksfeer binnen de organisatie. Per direct is er behoefte aan een ervaren interim HR adviseur.

In deze allround HR adviesrol acteer je op strategisch en tactisch niveau. In samenwerking met jouw collega HR adviseur ben je verantwoordelijk voor de staffuncties van de organisatie (bijna 1700 medewerkers inclusief leidinggevenden en managers). Je houdt je bezig met de dagdagelijks casuïstiek, waaronder bijvoorbeeld verzuim, ontwikkeling van medewerkers en het trainen en begeleiden van leidinggevenden.

Naast de intensieve samenwerking met jouw collega adviseur schakel je ook regelmatig met legal, de verzuimspecialist, HR support en de collega HR adviseurs die de decentrale afdelingen bedienen.

Onze opdrachtgever is een facilitaire dienstverlener waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. Zij bedient de top van het Nederlandse zakenleven. Het motto is “wij zijn niet de grootste, maar streven ernaar wel de beste te zijn”.

De organisatie telt circa 1.000 medewerkers, verdeeld over verschillende bedrijfsonderdelen. Zij beschikt over zowel centrale als decentrale HR afdelingen, waar in totaal 12 HR professionals zich elke dag inzetten om de interne doelgroep dezelfde hoogwaardige dienstverlening te bieden als de externe klantenportefeuille ervaart.

Door het grote aantal HR projecten dat op stapel staat, is er op korte termijn behoefte aan een senior HR specialist die op strategisch niveau eigenaarschap neemt over meerdere projecten.

Functieomschrijving:
In deze uitdagende rol word jij verantwoordelijk voor een aantal projecten die aansluiten bij jouw ervaring en specialisme. Je opereert op strategische/tactisch niveau en weet je bevindingen in heldere beleidsnotities en actieplannen te verwoorden. Het presenteren van jouw plannen aan de directie maakt ook onderdeel uit van de rol en je schakelt veel met stakeholders op senior management niveau. Enkele aandachtsgebieden die voortkomen uit de strategische planning van de opdrachtgever en leiden tot projecten zijn:
• Het oplopende ziekteverzuim; De organisatie kent een voor haar branche gemiddeld verzuimpercentage, maar wil gezien haar hoge kwaliteitsniveau op elk vlak bóvengemiddeld scoren.
• Modernisering van het arbeidsvoorwaardenpakket; de organisatie kent meerdere cao’s (waardoor modernisering binnen de bestaande kaders plaats moet vinden), maar kent daarnaast ook eigen bedrijfsregelingen waar meer ruimte is voor een modern arbeidsvoorwaardenpakket.
• Beoordelen en verbeteren van de beoordelingscyclus.
• Tenslotte zijn de onderwerpen arbeidsmarktcommunicatie en learning & development momenteel “hot topic” binnen de organisatie. Ook op deze gebieden is jouw input op strategisch niveau zeer welkom.

Onze opdrachtgever is een bekende detacheringsorganisatie voor overheidsfuncties. Men verzorgt voor vooral gemeenten de instroom van (tijdelijke) collega’s die de flexibele schil vormen.
Ook verzorgt men de volledige administratieve begeleiding voor zowel de opdrachtgevers als werknemers.
In verband met het vertrek van een vaste medewerker is onze opdrachtgever ter overbrugging van een periode van minimaal 3 maanden (met verlengingsoptie dus) op zoek naar een interim-collega. Een HR-collega die het leuk vindt om bij te dragen aan een glad lopende salarisadministratie en het op orde brengen en houden van een complexe HR-administratie. Je werkt intensief samen met de overige collega’s op kantoor en krijgt de vrijheid om je werkzaamheden met een grote mate van zelfstandigheid in te vullen.

Functieomschrijving:
De HR-backofficespecialist is gericht op klanttevredenheid (zowel voor klant als gedetacheerden) en doet dat door het administratieve proces van plaatsing (o.a. contracten maar bijvoorbeeld ook facturatie) en verloning rimpelloos te laten verlopen. Uiteraard betekent dat dat je goed op de hoogte bent van flexwet- en regelgeving. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
– verloning (wekelijks/maandelijks)
– op orde brengen van werknemersdossiers, incl. arbeidsovereenkomsten
– behandelen van verzoeken en vragen van opdrachtgevers en werknemers

Start zo spoedig mogelijk, tot minimaal 31 december 2022 | 32-40 uur per week | hybride werken

“Verbinden, vernieuwen & ondernemen”

Ben jij een administratieve duizendpoot met affiniteit met zowel personeels- als salarisadministratie? Ben jij goed op de hoogte van de geldende wet- en regelgeving en word jij blij van het optimaliseren van processen? Lees dan snel verder!

Als HR & payroll assistent ben je dé administratieve duizendpoot die veel schakelt met de HR afdeling en de afdeling Finance & Control. Finance & Control bestaat uit 10 personen, waaronder meerdere Financieel medewerkers en Controllers en 1 Salarisadministrateur. De afdeling HR bestaat uit 1 HR Manager, 1 HR Business Partner, 1 Recruiter en 1 HR Assistant a.i.. In deze brede, afwisselende rol houd je je bezig met o.a.:
• verwerken van alle mutaties met betrekking tot in-, door- en uitstroom van medewerkers;
• voorbereiden van payroll mutaties;
• up to date houden personeelsdossiers;
• administratieve afhandeling rondom verzuim en verlof;
• aanspreekpunt voor vragen vanuit de organisatie met betrekking tot de personeels- en salarisadministratie;
• administratieve vastlegging met betrekking tot leaseauto’s;
• beheren van diverse mailboxen en opvolging geven hieraan;
• optimaliseren van processen;
• bijdragen aan projecten;
• vergroten van de medewerker “beleving”.

InterimWorX is op zoek naar een Recruiter! Ben jij van nature een netwerker en ben je commercieel ingesteld? Kun jij je inleven in de ambities van onze kandidaten en de wensen van onze opdrachtgevers en bereik jij liever een resultaat samen dan alleen? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Deze vacature kan zowel fulltime (40 uur) als parttime (24-36 uur) worden ingevuld.

 

Onze opdrachtgever is actief in de publieke sector en telt ruim 4.000 medewerkers. Door capaciteitsgebrek en aankomende piekperiode, is er per direct behoefte aan extra capaciteit op de afdeling personeels- en salarisadministratie.