Onze opdrachtgever is een solide partij die een maatschappelijke dienst levert. Binnen deze organisatie werken om en nabij de 2.000 medewerkers. Als HR Adviseur maak je deel uit van het team HR advies en ben je sparringpartner voor het management van de aan jou toegewezen divisies. In deze rol focus jij je op de afdeling informatievoorziening.

De opdrachtgever is een organisatie in beweging en jij gaat graag mee in deze veranderingen. Je adviseert het management van jouw afdelingen op alle voorkomende HR vraagstukken. Belangrijke thema’s voor jouw afdelingen zijn; proces automatisering, privacy en security en IT. Jij adviseert in zaken als de ontwikkeling van medewerkers, vitaliteit, SPP, toepassing van de cao en formatievraagstukken. Daarnaast vertaal je de HR doelstellingen van de organisatie naar de praktijk en begeleid je de managers bij het vormgeven van veranderingen.

De afdeling HRM maakt onderdeel uit van het bestuursbureau, welke voor circa 30 scholen vraagbaak is in de regio Delfland, Den Haag en Lansingerland. Binnen de organisatie komt door het vertrek van een medewerker een positie vrij binnen het HR team. Het HR team bestaat uit ongeveer 5 directe collega’s. Deze positie wordt in eerste instantie tijdelijk ingevuld.

In de functie ondersteun je de HR afdeling in de breedste zin van het woord, je houd je onder andere bezig met:
• ondersteuning bieden aan de HR Adviseurs omtrent het hele administratieve proces van in-, door-, zij- en uitstroom;
• het kritisch beoordelen van de werkzaamheden en hoe deze beter te organiseren;
• verzamelen en aanleveren van mutaties ten behoeve van de externe payroll provider;
• het administratief ondersteunen bij de dagdagelijkse operatie zoals beantwoording van de email, telefoon en agendabeheer, up to date houden van personeelsdossiers, ondersteunen bij wervingscampagnes en sollicitatieprocedures

In deze allround HR rol houd jij je onder andere bezig met de HR administratie van circa 100 collega’s in AFAS. Wanneer je dit systeem optimaal weet te gebruiken en verder weet in te richten, kosten de administratieve werkzaamheden slechts 1 dag van je tijd.
Tevens ben je sparringpartner voor de HR Manager, je draagt pro-actief verbeterslagen aan, denkt na over optimalisaties en hoe je deze kunt uitrollen binnen alle lagen van het bedrijf. Ook vind je het leuk onbelichte HR zaken, interne HR procesveranderingen, of het gebruik van AFAS, 1 op 1 of in een kleine trainingssessie uit te leggen.
Om de organisatie nog beter op de kaart te zetten ben jij ook voornamelijk bedeeld met:
• Employer branding en journey (voor het nieuw aan te trekken personeel);
• Learning & Development (voor het personeel wat reeds in dienst is).

Onze opdrachtgever is een Nederlands familiebedrijf actief in de productie industrie met klanten over heel de wereld.
De organisatie telt circa 140 medewerkers, waarvan een groot deel fabriekspersoneel is. De HR afdeling telt twee collega’s, een HR Manager en een HR Officer welke zich volledig richt op de HR administratie.
Door het aangekondigde vertrek van de HR Manager is er behoefte aan een HR Business Partner die tijdelijk de HR afdeling ondersteunt. In de tussentijd zal er gezocht worden naar een collega voor de vaste invulling.

Als HR Business Partner bestaat je takenpakket grotendeels uit advies-werkzaamheden en het oppakken en voortzetten van strategische HR projecten. Vanuit de organisatie is er behoefte en draagvlak voor het vormgeven en implementeren van het HR-beleid. Actuele onderwerpen zijn strategische personeelsplanning, beloning- en functioneringsbeleid en binden en boeien van personeel. Het is een veelzijdige rol waarbij je met de voeten in de klei staat en strategisch wordt uitgedaagd. Het takenpakket bestaat uit:
• Adviseren en coachen van lijnmanagement wat betreft HR-vraagstukken op tactisch, operationeel en strategisch niveau;
• Vormgeven en professionaliseren van beleid o.a. op het gebied van talentmanagement, verzuim, training en opleiding;
• Zorgen dat de actuele wet- en regelgeving t.a.v. het arbeidsrecht en daaraan gerelateerde wetgeving wordt opgevolgd en/of geïmplementeerd;
• Bijdragen aan verbeteringen en optimalisatie van de HR-processen;
• Verzorgen van een goede werkoverdracht naar de nieuwe HR Business Partner op het moment dat deze gevonden is.

Onze opdrachtgever is een zorgaanbieder in de regio Utrecht. De organisatie telt een kleine 2.500 medewerkers waarbij de HR afdeling is gevestigd op het centrale kantoor in Utrecht.

Onder leiding van de HR Director wordt in een team van tientallen HR specialisten dagelijks gewerkt aan een hoogwaardige HR dienstverlening. Als HR Officer ben je samen met 5 collega’s verantwoordelijk voor 1e en 2e lijns HR support, aangestuurd door de teamleider HR support. Daarnaast behoren onderstaande werkzaamheden tot jouw takenpakket:
• De volledige administratieve afhandeling rondom in-, door- en uitstroom van medewerkers;
• Beantwoorden van HR gerelateerde vragen vanuit de organisatie;
• Het up to date houden van personeelsdossiers;
• Het verzorgen van diverse correspondentie en overeenkomsten.

Voor onze opdrachtgever TUI Nederland werven wij een interim HR Systems & People Analytics Officer.`

Met meer dan 100 reisbestemmingen en 27 miljoen klanten per jaar is TUI wereldleider in toerisme. Wereldwijd zorgen alle enthousiaste collega’s dat klanten zorgeloos genieten van hun reis. Trusted, Unique & Inspiring zijn hierbij belangrijke waarden. TUI is voortdurend in ontwikkeling. Ook binnen HR.
Binnen het team HR Systems & Analytics, locatie Rijswijk, is per direct termijn ruimte voor een enthousiaste HR Officer met grote affiniteit met systemen die zich thuis voelt in een omgeving in positieve beweging. Het betreft de tijdelijke vervanging in de zoektocht naar een vaste collega.

Als HR Systems & Data Officer ondersteun je verschillende afdelingen binnen HR waaronder People Services, HR Business Partnering en Recruitment. Je draagt bij aan het oplossen van (complexe) vraagstukken van leidinggevenden en medewerkers en werkt nauw samen met het internationale HR systems team.

Je taken:
• Je stelt rapportages op voor de business en HR en houdt je bezig met people analytics;
• Je bent verantwoordelijk voor de efficiënte werking en datakwaliteit van verschillende HR systemen;
• Je verwerkt, controleert en structureert data/gegevens, denk hierbij bijvoorbeeld aan kostenplaatsen voor (externe) medewerkers, rechten/toegang tot systemen per medewerkersgroep, etc.;
• Je werkt mee aan HR projecten die gericht zijn op het optimaliseren van processen en HR systemen, door bijvoorbeeld de werkprocessen verder te analyseren, de communicatie over de toepassing van de processen te onderzoeken, meer inzicht in data te creëren, etc.;
• Je bent het aanspreekpunt voor de business voor vragen met betrekking tot HR systemen, processen en data;
• Je deelt je kennis met je HR collega’s door middel van workshops en trainingen zodat iedereen op de juiste manier met de HR systemen, processen en data kan werken.

Ben jij een HR Generalist en op zoek naar een uitdagende baan in omgeving Noord-Brabant? Wil jij onderdeel uitmaken van een snelgroeiende, internationale organisatie met een betrokken, informele en familiare bedrijfscultuur? Zoek jij een baan met afwisseling, uitdaging en ontwikkelingsmogelijkheden?

Lees dan onderstaande vacature!

Organisatie
Coolworld Rentals is een sterk groeiende (150FTE), internationale organisatie gevestigd in Waalwijk en houdt zich bezig met de verhuur van koel- en verwarmingstechniek. Binnen de organisatie wordt gewerkt in een prettige, informele sfeer en collega’s staan graag voor elkaar klaar. Voor het hoofdkantoor in Nederland zoeken zij een HR Generalist, die samen met de HR manager, de werknemers (70FTE) van de Nederlandse en Belgische organisatie bedient. De afgelopen jaren is Coolworld Rentals sterk gegroeid wat maakt dat zij een dynamische werkomgeving biedt met veel kansen en uitdaging. Wegens het vertrek van de HR Generalist zijn zij per direct op zoek naar een ambitieuze HR Generalist die deze uitdaging met beiden handen aan wil pakken!

Functieomschrijving
Als HR Generalist word je samen met twee andere HR collega’s onderdeel van het Internationale HR Team. Dit team wordt aangestuurd door de HR Manager die eindverantwoordelijk is voor alle zes de internationale locaties (verspreid over België, Duitsland & Frankrijk).
Jij bent als HR Generalist het aanspreekpunt voor de managers en medewerkers binnen zowel Nederland als België. Je adviseert en ondersteunt met alle werkzaamheden op het HR vlak. Hierdoor is jouw takenpakket zeer divers en voer je werkzaamheden uit op zowel operationeel als tactisch niveau.

Werkzaamheden
• Fungeren als een prettig aanspreekpunt voor alle medewerkers die HR gerelateerde vragen hebben;
• Contact onderhouden met de verschillende afdelingen en managers om hen te ondersteunen bij HR gerelateerde kwesties;
• Het in goede banen leiden van HR-processen, het toepassen van wet- en regelgeving en het opstellen van diverse correspondentie en rapportages;
• Deelnemen aan de wekelijkse online HR meetings met de HR Manager in Nederland en HR Generalists in Frankrijk en Duitsland;
• Bewaken van de HR administratieve processen en procedures;
• Voorstellen van verbetering over de inrichting en uitvoering van HR werkzaamheden;
• Contact onderhouden met recruitmentbureaus voor het uitzetten van vacatures en voeren van de sollicitatiegesprekken.

Je bent de kartrekker bij de professionalisering en digitalisering van alle HR & Payroll workflows, werkzaamheden en hiermee samenhangende administratieve processen. Je neemt hierbij de afdeling en belanghebbende afdelingen mee. Een greep uit de uitdagingen die op het programma staan:
• Processen optimaliseren en vervolgens digitaliseren;
• Optimale inrichting en benutting van bestaande systemen, denk aan ESS/MSS en het koppelen van systemen in alle lagen (o.a. finance, rapportages, ATS etc.);
• Alle HR handelingen onderzoeken en vervolgens in de systemen implementeren.
Kortom, de winkel verbouwen, terwijl deze open is!

Last but not least sta je zelf middenin de operatie qua optimalisatie op het gebied van o.a. in-, door- en uitstroom, urenregistratie (Syncore), verzuimprocessen (Arboned), managementrapportages, salarismutaties en applicatiebeheer.

Bij onze opdrachtgever, het hoofdkantoor van een 7-tal Europese dochterondernemingen en één van de grootste technologie-leveranciers voor de automotive-sector is er door het aanstaande vertrek van een collega behoefte aan een interim-collega op de HR-afdeling.
Op de Europese HR-afdeling werken 7 collega’s, een internationaal team van experts voor ondersteuning van het operationeel beleid en het uitgeven van o.a. richtlijnen voor management in Europa.

De nieuwe interim-collega zal de europese collega’s projectbegeleiding en operationele ondersteuning op het vlak van Compensation & Benefits en Performance Management geven.
C&B: o.a. afstemmen van HR-processen, uniformiteit beschrijven en bewaken, in overleg met directie budgetten bepalen en toewijzen, dit alles met het behouden van de lokale salarisstructuren.
PM: betrokken zijn bij een efficiënt, soepel en uniform verloop van het jaarlijkse Europese prestatiebeoordelingsprocessen (data delen, analyses, etc.).
Overall fungeer je als vraagbaak voor je Europese HR-collega’s en onderneemt actie waar nodig.

Onze opdrachtgever is een bekende commerciële speler actief in de toeristische industrie. In Nederland telt de organisatie ruim 2.000 medewerkers; wereldwijd een veelvoud hiervan.
Het HR Shared Services Centre is volop in ontwikkeling en bestaat uit meerdere teams van HR specialisten. Binnen het team HR Support is er op korte termijn ruimte voor een tijdelijke enthousiaste HR Officer of Assistent.

Functie omschrijving
Binnen een team van meerdere HR Officers ben je verantwoordelijk voor het leveren van een optimale kwaliteit van HR support aan de interne organisatie. Gekoppeld aan directe collega’s lever je aan jouw eigen interne klantgroep (administratieve) HR ondersteuning in de volle breedte, met de nadruk op in-, door- en uitstroom.