Voor onze opdrachtgever, een ingenieursbureau gevestigd in de regio Rotterdam, zoeken wiij per direct administratieve ondersteuning.
Als HR aissistent maak je onderdeel uit van het HR team, bestaande uit een HR manager en een HR adviseur. In deze rol ga je je onder andere bezighouden met:
* het verzorgen van alle administratieve werkzaamheden rondom in-, door- en uitstroom van medewerkers;
* het up to date houden van personeels dossiers;
* het voeren van een correcte verzuim- en verofadministratie;
* ondersteuning bieden aan de financiële administratie (inboeken van facturen);
* het verzorgen van agendabeheer;
* het ondersteunen bij recruitment.
Onze opdrachtgever is één van de grootste multi-metal distributeurs in Nederland. In verband met het vertrek van een HR-collega is er per direct behoefte aan operationele HR-ondersteuning.
In deze rol ondersteun je het HR team (bestaande uit een HR Manager, HR Adviseur, Payroll Administrator en Recruitment/L&D medewerker) dat in totaal zo’n 300 medewerkers bedient. Er is behoefte aan operationele borging in de volle breedte van HR.
Een greep uit waar ondersteuning gewenst is:
• bijhouden van ziekmeldingen en in gang zetten van beleid daarop, inclusief dossiervorming en advisering aan leidinggevenden;
• begeleiden van werving- & selectietrajecten
• optreden als vraagbaak voor HR-gerelateerde onderwerpen voor medewerkers en leidinggevenden;
• opstellen van documentatie rondom in-, door- en uitstroom (brieven, contracten, overeenkomsten);
• verwerken en controleren van personeelsmutaties, bijhouden van personeelsdossiers
• coördineren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Ben jij een ervaren HR Officer die zich prettig voelt in een internationale omgeving in positieve beweging, waar zowel vernieuwing als een familiegevoel heersen? Houd jij van het moderniseren en professionaliseren van de huidige HR dienstverlening en heb je affiniteit met processen en systemen? Dan ligt jouw nieuwe uitdaging bij Vroon!
Organisatie
Vroon is een van oorsprong Nederlands familiebedrijf dat sinds 1980 transport, engineering en support levert op en over zee. In de loop der jaren is Vroon uitgegroeid tot een bekende internationale speler binnen de scheepvaart, met wereldwijd 3.000 medewerkers en een vloot van circa 120 deep sea en offshore schepen.
Het hoofdkantoor in Breda waarborgt diverse support diensten, waaronder marketing, ICT, business development, treasury, controlling en HRM. Binnen de afdeling HRM ontstaat er ruimte voor een ervaren HR Officer, die verantwoordelijk wordt voor de volledige HR back office. Je werkt in deze rol nauw samen met de HR manager, een HR adviseur en de payroll specialist.
Functieomschrijving
De HR afdeling van Vroon is volop in beweging en zit middenin een grote optimalisatie slag. Je neemt eigenaarschap over de HR administratie en bijbehorende processen en tilt deze naar een hoger niveau. Veder behoort tot jouw takenpakket:
• Het up-to-date houden van het personeelsinformatiesysteem (MS Dynamics 365), het verwerken van mutaties en het doorgeven van mutaties aan de salarisadministratie;
• Het voortouw nemen in het optimaliseren van HR processen en rapportages (budgetten, personeelsbezetting, KPI’s);
• Verzorgen en coördineren van alle administratie processen rondom in-, door- en uitstroom, werving & selectie, verlof- en verzuimregistratie;
• Het opstellen van contracten en overeenkomsten;
• Eerste aanspreekpunt voor medewerkers voor HR gerelateerde vragen;
• Verzorgen van managementinformatie;
• Het ondersteunen van de HR manager in diverse operationele activiteiten en projecten.
Onze opdrachtgever is een internationale organisatie, wereldwijd actief in zo’n 65 landen. In Nederland telt de organisatie circa 500 medewerkers. In verband met het vertrek van een medewerker PSA, is er per direct behoefte aan interim ondersteuning.
Het HR team bestaat uit een HR Manager, 2 recruiters en 2 PSA medewerkers, waarvan 1 positie nu vacant. Als medewerker PSA houd je je bezig met:
• Volledige administratieve afhandeling van indiensttredingen, inclusief arbeidsovereenkomsten;
• Up to date houden personeelsdossiers;
• Alle administratie rondom door- en uitstroom van medewerkers;
• Beantwoorden van HR gerelateerde vragen uit de organisatie;
• Invoeren van de maandelijkse salarismutaties en aanleveren bij ADP;
• Coördineren van het payroll proces en controles uitvoeren;
• Voeren van verlof- en verzuimadministratie.
Voor onze opdrachtgever TUI Nederland werven wij een interim HR Systems Officer.
TUI: “Het zijn de mensen die ons nummer 1 maken!”
Met meer dan 100 reisbestemmingen en 27 miljoen klanten per jaar, is TUI wereldleider in toerisme. Wereldwijd zorgen alle enthousiaste collega’s dat klanten zorgeloos genieten van hun reis. Trusted, Unique & Inspiring zijn hierbij belangrijke waarden. TUI is voortdurend in ontwikkeling. Ook binnen HR.
Binnen het team HR Systems & Analytics, locatie Rijswijk, is per direct termijn ruimte voor een enthousiaste (HR) Officer met grote affiniteit met systemen, die zich thuis voelt in een omgeving in positieve beweging. Het betreft vervanging van zwangerschapsverlof.
In deze opdracht houd je je bezig met het onderhoud en beheer van het HR systeem TUI People (SuccessFactors) en controles van gegevens rondom veel HR processen. De nadruk ligt op diverse werkzaamheden in het kader van de jaarafsluiting en de implementatie van het nieuwe TUI reward framework per januari 2022. Hiernaast pak je waar mogelijk ad hoc verzoeken en issues op. Werkzaamheden zijn o.a.:
• Aanpassingen maken in de systemen op basis van keuzes van medewerkers in het TUI cafetaria model, zoals het verwerken van aan- en verkopen van verlof en het uitvoeren van controles en correcties op dit gebied;
• Inrichten van het nieuwe reward framework, waaronder zorgdragen voor de juiste koppelingen (bijvoorbeeld de juiste brieven), afstemmen van allerhande zaken in het kader van dit nieuwe beloningssysteem met de HR Business Partners, uitvoeren van geautomatiseerde en handmatige controles van lijsten etc.;
• Zorgdragen voor en controleren van andere processen en zaken in de systemen, bijvoorbeeld gerelateerd aan de koppeling met de verzuimtool;
Hiernaast waar mogelijk:
• Aanspreekpunt voor key users en bieden van (technische) ondersteuning aan de business voor de aangesloten modules (bijvoorbeeld recruitment en verzuim);
• Rapportages en analyses maken voor verschillende afdelingen.
Onze opdrachtgever houdt zich bezig met het ontwerpen en implementeren van digitale transformaties van haar klanten.
Het HR team bestaat uit 3 administratieve HR collega’s en een HR manager, gezamenlijk bedien je zo’n 850 medewerkers. In verband met het uitvallen van een van de HR officers, is er per direct behoefte extra administratieve ondersteuning. In deze rol houd je je onder andere bezig met:
• Het bijhouden van personeelsdossiers;
• Verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Opstellen van brieven, contracten en overeenkomsten;
• Beantwoorden van vragen uit de organisatie;
• Expat administratie en het begeleiden van expats, toepassen 30% regeling.
Onze opdrachtgever is een bekende commerciële speler, met meerdere labels met klinkende namen.
In Nederland telt de organisatie ruim 2.000 medewerkers; wereldwijd een veelvoud hiervan.
Het HR Shared Services Centre is volop in ontwikkeling en bestaat uit meerdere teams van HR specialisten. Binnen het team HR Support is er op korte termijn ruimte voor een tijdelijke enthousiaste HR Officer of Assistent (ter vervanging van zwangerschapsverlof). Binnen een team van meerdere HR Officers, ben je verantwoordelijk voor het leveren van een optimale kwaliteit van HR support aan de interne organisatie. Gekoppeld aan een of twee directe collega’s, lever je aan jouw eigen interne klantgroep (administratieve) HR ondersteuning in de volle breedte, variërend van verlof- en verzuim, in-, door- en uitstroom, opleidingen, etc. Naast administratieve werkzaamheden, ben je vraagbaak voor HR gerelateerde vragen vanuit jouw klantgroep. Je schakelt gemakkelijk tussen de diverse werkmaatschappijen, bedrijfsregelingen, cao’s en (HR) systemen die de organisatie kent.
Hierbij denk je graag actief mee hoe bepaalde werkzaamheden en processen in de toekomst efficiënter kunnen worden uitgevoerd. Je bent gesprekspartner op meerdere niveaus.
Ben jij een positieve, hands on HR Generalist die zich thuis voelt in een dynamische organisatie waar een echte Rotterdamse mentaliteit heerst? Sta je graag met je voeten in de klei, kun je zelfstandig alle HR gerelateerde werkzaamheden oppakken en ben je op korte termijn fulltime beschikbaar? Dan is dit dé opdracht voor jou.
Onze opdrachtgever is een groothandel waar circa 200 medewerkers in dienst zijn. Het merendeel van deze medewerkers is werkzaam in het distributiecentrum en de winkel, zo’n 25 % van de medewerkers bekleedt een staffunctie op kantoor. De organisatie heeft een roerige periode achter de rug, wat de nodige uitdagingen op HR gebied met zich meebrengt.
In deze uitdagende rol verzorg je zelfstandig alle HR werkzaamheden van A tot Z. Tot jouw takenpakket behoort onder andere;
• Het up to date houden van personeelsdossiers in AFAS;
• Het beoordelen van sollicitaties en het voeren van eerste gesprekken met kandidaten;
• De administratieve afhandeling van in- en uitstroom van medewerkers;
• Verzuimadministratie en het adviseren in een aantal complexe verzuimcases;
• Voorbereiden, controleren en aanleveren van salarismutaties;
• Adviseren van management en leidinggevende in HR gerelateerde vraagstukken;
• Aanspreekpunt voor medewerkers.
“Become a part of transforming Europe’s leading Ferry Company!”
Stena Line is één van de grootste ferrymaatschappijen ter wereld. Dagelijks werken in verschillende landen zo’n 4.300 collega’s enthousiast samen aan het veilig en betrouwbaar vervoeren van passagiers en vracht, waarbij het overtreffen van de verwachtingen van passagiers, kostenefficiënt goederentransport en een kleine ecologische voetdruk hand in hand gaan.
De Nederlandse thuishaven van Stena Line, direct aan de kade in Hoek van Holland, heeft een belangrijke rol in deze missie. Hierbij is een cruciale rol weggelegd voor HR. Het HR team is verantwoordelijk voor alle HR zaken voor de 650 medewerkers werkzaam op de schepen, in de twee havens en op kantoor.
Ter versterking van het HR team is er ruimte voor een HR Business Partner met strategisch inzicht.
De HR afdeling in Nederland bestaat uit een Head of People, een Industrial and Employee Relations Manager, twee HR Business Partners, 4 collega’s HR Support en 2 payroll specialisten. Het team is toegewijd, gedreven en hecht waarde aan samenwerken, humor en een can-do mentaliteit. De afdeling is in ontwikkeling, waarbij HR support steeds proactiever en kwalitatiever werkt in de ontwikkeling tot junior adviseurs en de Business Partners in toenemende mate hun rol in en naast de business innemen.
In de rol van HR Business Partner ben je, samen met jouw collega Business Partner en de Head of People, verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het strategisch HR beleid en de implementatie hiervan in de praktijk. Een greep uit actuele onderwerpen zijn management development, workforce & succession planning, performance cyclus, employer branding, onboarding en digitalisering.
Hiernaast ben je gesprekspartner en adviseur voor het management voor 2e en 3e lijns HR onderwerpen, zoals functioneren, ontwikkeling, verzuim en werving op tactisch en strategisch niveau. Hierbij bestaat jouw business uit het management van meerdere schepen (waaronder het grote passagiersschip de Hollandica) en Port Operations (stuwadoring in de havens van Hoek van Holland en Europoort). Je coacht de managers in hun rol als leidinggevende, waarbij je begeleidend en adviserend optreedt en de daadwerkelijke uitvoering op den duur in de lijn kan plaatsvinden.
Tenslotte leid je of participeer je in projecten, al dan niet internationaal, op bijvoorbeeld eerder genoemde onderwerpen.
Voor onze opdrachtgever, een grote internationale speler in de maritieme sector, zijn wij per direct op zoek naar een verbindende HR Generalist met een passie voor operationele HR taken, administratieve HR processen & optimalisatie, met daarnaast advies ervaring. De organisatie is volop in beweging. Er is onder andere een migratie naar een nieuw HR systeem (D365 Microsoft Dynamics) o.a. gericht op een efficiencyslag. De werkdruk is op dit moment erg hoog, waardoor en grote behoefte is aan een tijdelijke, stressbestendige allround HR collega.
In deze rol ben je samen met een HR team lead, een interim HR adviseur en een HR assistent verantwoordelijk voor alle HR werkzaamheden. Je weet prioriteiten te stellen en springt bij daar waar nodig. Je werkzaamheden variëren van het beantwoorden van (soms eenvoudige) vragen vanuit de organisatie tot het adviseren in (complexe) adhoc cases. Daarnaast staat deze tijd van het jaar voor de organisatie in het teken van budgettering, salarissen en bonussen. Bij HR ligt de taak om hiervoor de juiste cijfers aan te leveren bij de managers.