Voor onze opdrachtgever TUI Nederland werven wij een interim HR Systems Officer.
TUI: “Het zijn de mensen die ons nummer 1 maken!”
Met meer dan 100 reisbestemmingen en 27 miljoen klanten per jaar, is TUI wereldleider in toerisme. Wereldwijd zorgen alle enthousiaste collega’s dat klanten zorgeloos genieten van hun reis. Trusted, Unique & Inspiring zijn hierbij belangrijke waarden. TUI is voortdurend in ontwikkeling. Ook binnen HR.
Binnen het team HR Systems & Analytics, locatie Rijswijk, is per direct termijn ruimte voor een enthousiaste (HR) Officer met grote affiniteit met systemen, die zich thuis voelt in een omgeving in positieve beweging. Het betreft vervanging van zwangerschapsverlof.
In deze opdracht houd je je bezig met het onderhoud en beheer van het HR systeem TUI People (SuccessFactors) en controles van gegevens rondom veel HR processen. De nadruk ligt op diverse werkzaamheden in het kader van de jaarafsluiting en de implementatie van het nieuwe TUI reward framework per januari 2022. Hiernaast pak je waar mogelijk ad hoc verzoeken en issues op. Werkzaamheden zijn o.a.:
• Aanpassingen maken in de systemen op basis van keuzes van medewerkers in het TUI cafetaria model, zoals het verwerken van aan- en verkopen van verlof en het uitvoeren van controles en correcties op dit gebied;
• Inrichten van het nieuwe reward framework, waaronder zorgdragen voor de juiste koppelingen (bijvoorbeeld de juiste brieven), afstemmen van allerhande zaken in het kader van dit nieuwe beloningssysteem met de HR Business Partners, uitvoeren van geautomatiseerde en handmatige controles van lijsten etc.;
• Zorgdragen voor en controleren van andere processen en zaken in de systemen, bijvoorbeeld gerelateerd aan de koppeling met de verzuimtool;
Hiernaast waar mogelijk:
• Aanspreekpunt voor key users en bieden van (technische) ondersteuning aan de business voor de aangesloten modules (bijvoorbeeld recruitment en verzuim);
• Rapportages en analyses maken voor verschillende afdelingen.
Onze opdrachtgever houdt zich bezig met het ontwerpen en implementeren van digitale transformaties van haar klanten.
Het HR team bestaat uit 3 administratieve HR collega’s en een HR manager, gezamenlijk bedien je zo’n 850 medewerkers. In verband met het uitvallen van een van de HR officers, is er per direct behoefte extra administratieve ondersteuning. In deze rol houd je je onder andere bezig met:
• Het bijhouden van personeelsdossiers;
• Verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Opstellen van brieven, contracten en overeenkomsten;
• Beantwoorden van vragen uit de organisatie;
• Expat administratie en het begeleiden van expats, toepassen 30% regeling.
Onze opdrachtgever is een bekende commerciële speler, met meerdere labels met klinkende namen.
In Nederland telt de organisatie ruim 2.000 medewerkers; wereldwijd een veelvoud hiervan.
Het HR Shared Services Centre is volop in ontwikkeling en bestaat uit meerdere teams van HR specialisten. Binnen het team HR Support is er op korte termijn ruimte voor een tijdelijke enthousiaste HR Officer of Assistent (ter vervanging van zwangerschapsverlof). Binnen een team van meerdere HR Officers, ben je verantwoordelijk voor het leveren van een optimale kwaliteit van HR support aan de interne organisatie. Gekoppeld aan een of twee directe collega’s, lever je aan jouw eigen interne klantgroep (administratieve) HR ondersteuning in de volle breedte, variërend van verlof- en verzuim, in-, door- en uitstroom, opleidingen, etc. Naast administratieve werkzaamheden, ben je vraagbaak voor HR gerelateerde vragen vanuit jouw klantgroep. Je schakelt gemakkelijk tussen de diverse werkmaatschappijen, bedrijfsregelingen, cao’s en (HR) systemen die de organisatie kent.
Hierbij denk je graag actief mee hoe bepaalde werkzaamheden en processen in de toekomst efficiënter kunnen worden uitgevoerd. Je bent gesprekspartner op meerdere niveaus.
Ben jij een positieve, hands on HR Generalist die zich thuis voelt in een dynamische organisatie waar een echte Rotterdamse mentaliteit heerst? Sta je graag met je voeten in de klei, kun je zelfstandig alle HR gerelateerde werkzaamheden oppakken en ben je op korte termijn fulltime beschikbaar? Dan is dit dé opdracht voor jou.
Onze opdrachtgever is een groothandel waar circa 200 medewerkers in dienst zijn. Het merendeel van deze medewerkers is werkzaam in het distributiecentrum en de winkel, zo’n 25 % van de medewerkers bekleedt een staffunctie op kantoor. De organisatie heeft een roerige periode achter de rug, wat de nodige uitdagingen op HR gebied met zich meebrengt.
In deze uitdagende rol verzorg je zelfstandig alle HR werkzaamheden van A tot Z. Tot jouw takenpakket behoort onder andere;
• Het up to date houden van personeelsdossiers in AFAS;
• Het beoordelen van sollicitaties en het voeren van eerste gesprekken met kandidaten;
• De administratieve afhandeling van in- en uitstroom van medewerkers;
• Verzuimadministratie en het adviseren in een aantal complexe verzuimcases;
• Voorbereiden, controleren en aanleveren van salarismutaties;
• Adviseren van management en leidinggevende in HR gerelateerde vraagstukken;
• Aanspreekpunt voor medewerkers.
“Become a part of transforming Europe’s leading Ferry Company!”
Stena Line is één van de grootste ferrymaatschappijen ter wereld. Dagelijks werken in verschillende landen zo’n 4.300 collega’s enthousiast samen aan het veilig en betrouwbaar vervoeren van passagiers en vracht, waarbij het overtreffen van de verwachtingen van passagiers, kostenefficiënt goederentransport en een kleine ecologische voetdruk hand in hand gaan.
De Nederlandse thuishaven van Stena Line, direct aan de kade in Hoek van Holland, heeft een belangrijke rol in deze missie. Hierbij is een cruciale rol weggelegd voor HR. Het HR team is verantwoordelijk voor alle HR zaken voor de 650 medewerkers werkzaam op de schepen, in de twee havens en op kantoor.
Ter versterking van het HR team is er ruimte voor een HR Business Partner met strategisch inzicht.
De HR afdeling in Nederland bestaat uit een Head of People, een Industrial and Employee Relations Manager, twee HR Business Partners, 4 collega’s HR Support en 2 payroll specialisten. Het team is toegewijd, gedreven en hecht waarde aan samenwerken, humor en een can-do mentaliteit. De afdeling is in ontwikkeling, waarbij HR support steeds proactiever en kwalitatiever werkt in de ontwikkeling tot junior adviseurs en de Business Partners in toenemende mate hun rol in en naast de business innemen.
In de rol van HR Business Partner ben je, samen met jouw collega Business Partner en de Head of People, verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het strategisch HR beleid en de implementatie hiervan in de praktijk. Een greep uit actuele onderwerpen zijn management development, workforce & succession planning, performance cyclus, employer branding, onboarding en digitalisering.
Hiernaast ben je gesprekspartner en adviseur voor het management voor 2e en 3e lijns HR onderwerpen, zoals functioneren, ontwikkeling, verzuim en werving op tactisch en strategisch niveau. Hierbij bestaat jouw business uit het management van meerdere schepen (waaronder het grote passagiersschip de Hollandica) en Port Operations (stuwadoring in de havens van Hoek van Holland en Europoort). Je coacht de managers in hun rol als leidinggevende, waarbij je begeleidend en adviserend optreedt en de daadwerkelijke uitvoering op den duur in de lijn kan plaatsvinden.
Tenslotte leid je of participeer je in projecten, al dan niet internationaal, op bijvoorbeeld eerder genoemde onderwerpen.
Voor onze opdrachtgever, een grote internationale speler in de maritieme sector, zijn wij per direct op zoek naar een verbindende HR Generalist met een passie voor operationele HR taken, administratieve HR processen & optimalisatie, met daarnaast advies ervaring. De organisatie is volop in beweging. Er is onder andere een migratie naar een nieuw HR systeem (D365 Microsoft Dynamics) o.a. gericht op een efficiencyslag. De werkdruk is op dit moment erg hoog, waardoor en grote behoefte is aan een tijdelijke, stressbestendige allround HR collega.
In deze rol ben je samen met een HR team lead, een interim HR adviseur en een HR assistent verantwoordelijk voor alle HR werkzaamheden. Je weet prioriteiten te stellen en springt bij daar waar nodig. Je werkzaamheden variëren van het beantwoorden van (soms eenvoudige) vragen vanuit de organisatie tot het adviseren in (complexe) adhoc cases. Daarnaast staat deze tijd van het jaar voor de organisatie in het teken van budgettering, salarissen en bonussen. Bij HR ligt de taak om hiervoor de juiste cijfers aan te leveren bij de managers.
Bij onze opdrachtgever, een vooraanstaand importeur van meer dan 200 soorten fruit en groenten, is een zeer uitdagende functie vrijgekomen voor een ambitieuze HR Duizendpoot.
Het bedrijf staat voor duurzaamheid en een gezondere wereld, telt circa 550 medewerkers, wordt gezien als pionier op het gebied van rijpen en houdbaarheid van haar producten en streeft ernaar om de nummer 1-leverancier voor detail- en groothandel en voor exporteurs te blijven. Onze opdrachtgever wil samen met al haar partners in de keten werken aan nieuwe standaarden voor kwaliteit, service, innovatie en duurzaamheid.
HR Services speelt een cruciale rol voor het welzijn van alle medewerkers: zij zorgt op alle HR (gerelateerde) vlakken, inclusief payroll, voor maximale ondersteuning. Je zult samenwerken met een HR Service Medewerker, een Salarisadministrateur, een taaltrainer en met HR Adviseurs en Recruiters en je rapporteert aan de Manager HR Services.
Ga jij als HR Officer deze kernwaarden (verder) doorvoeren in de HR dienstverlening van onze opdrachtgever?
Functieomschrijving
Als HR Officer krijg je de ruimte om te pionieren. Jouw ideeën met betrekking tot het verder optimaliseren van processen worden met open armen ontvangen. En ben je analytisch ingesteld? Dan kun je je helemaal uitleven op (input voor) dashboards en rapportages. Daarnaast houd je je bezig met:
• Vraagbaak zijn voor medewerkers en managers voor HR gerelateerde onderwerpen;
• Ondersteunen van de salarisadministrateur en Adviseurs;
• Meedenken en voorstellen doen voor verbetering van processen;
• Het verzorgen van correspondentie, overeenkomsten en contracten;
• Het controleren en verwerken van mutaties in het personeelssysteem (AFAS);
• Het generen van HR rapportages;
• Projectmatige werkzaamheden, bijvoorbeeld verdere digitalisering van de afdeling.
En last but not least: initiatief en pro-activiteit worden op prijs gesteld, bemoei je vooral, op een positieve manier, met zaken die buiten je directe verantwoordelijkheden vallen; dat zal zeker worden gewaardeerd.
Onze opdrachtgever is een internationaal opererende importeur/groothandel voor persoonlijke beschermingsmiddelen. In verband met het vertrek van de huidige HR Officer is zij per direct op zoek naar een interim HR professional die in samenwerking met de HR Manager de volledige HR dienstverlening waarborgt.
In deze rol ben je zelfstandig verantwoordelijk voor alle operationele HR werkzaamheden, waaronder:
• Het verwerken van alle voorkomende personeelsmutaties;
• Het bijhouden van de verzuim- en verlofadministratie;
• Het up to date houden van het personeelsinformatiesysteem (AFAS);
• Opstellen van brieven en contracten;
• Het behandelen van verzuimcases (Wet Verbetering Poortwachter)
• Functioneren als vraagbaak voor de interne organisatie op HR gerelateerde onderwerpen;
• De werving & selectie van nieuwe medewerkers voor diverse functies, inclusief het schrijven van functieprofielen en het voeren van gesprekken;
Onze opdrachtgever is één van de grootste multi-metal distributeurs in Nederland. In verband met het vertrek van de huidige HR Manager is er per direct behoefte aan een interim HR Manager.
In deze rol geef je leiding aan het HR team (bestaande uit een HR Adviseur, een payroll administrator en een Recruitment en L&D medewerker). Je bent verantwoordelijk voor de vertaling van het personeelsbeleid naar werkwijzen en richtlijnen, daarnaast ben je businesspartner voor de directie. Met jouw team bedien je twee entiteiten, in totaal ruim 300 medewerkers. Gezien de relatief kleine omgeving, ben je ook verantwoordelijk voor een aantal operationele werkzaamheden, waaronder:
• Controle van de maandelijkse mutaties voorafgaand aan de salarisbetaling;
• Begeleiden van werving & selectie trajecten en indiensttredingen;
• Organiseren van cursussen en trainingen voor medewerkers;
• Opleidingstrajecten coördineren inclusief administratieve afhandeling;
• Aanspreekpunt en vertrouwenspersoon voor de gehele organisatie;
• Uitvoeren van het ziekteverzuim beleid;
• Coördineren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Bedrijfsprofiel TUI: “HET ZIJN DE MENSEN DIE ONS NUMMER 1 MAKEN!”
Met meer dan 100 reisbestemmingen en 27 miljoen klanten per jaar, is TUI wereldleider in toerisme. Wereldwijd zorgen alle enthousiaste collega’s dat klanten zorgeloos genieten van hun reis. Trusted, Unique & Inspiring zijn hierbij belangrijke waarden. TUI is voortdurend in ontwikkeling. Ook binnen HR. De teams Recruitment en Employer Branding werken nauw samen bij het aantrekken van talent voor de TUI organisatie in Nederland en België. Binnen het team Recruitment, locatie Rijswijk, is op korte termijn ruimte voor een enthousiaste en ervaren interim Recruiter, die zich thuis voelt in een omgeving in positieve beweging.
Functie omschrijving
In deze functie ben je, zelfstandig werkend binnen het team, verantwoordelijk voor het succesvol werven van TUI talent voor Nederland en België. Je focust je hierbij op de senior en mid level functies binnen de stafafdelingen, waaronder marketing & productontwikkeling, digital- en IT-rollen, Finance en HR.
Je werkt nauw samen met jouw senior collega, junior en medior recruiters en de collega’s van Employer branding. Jouw werkzaamheden zijn breed, variërend van het adviseren van de hiring managers, bepalen en uitbouwen van de strategische en tactische wervingsstrategieën van de organisatie, het opzetten en uitvoeren van searchen en campagnes, het voeren van gesprekken, onderhandelingen en uitwerken van indiensttredingsvoorstellen. Het betreft een senior operationele rol, met ruimte voor inbreng en deelname aan verbeteringsprojecten.