Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een internationaal bekend autoverhuurbedrijf. Zij verhuurt nieuwe en gemiddeld niet ouder dan 6 maanden gebruikte auto’s in het particuliere en zakelijke segment binnen een uiteenlopende klantenkring. Een no-nonsense organisatie die is uitgegroeid tot een belangrijke speler in haar sector. En met grote ambities om verder te groeien.
Binnen het team, waar de cultuur open en informeel is en de werksfeer als prettig en positief wordt beschreven, wordt de payroll voor de gehele Benelux gedaan. Ter vervanging van een collega die binnenkort met zwangerschapsverlof gaat, is men op zoek naar iemand die haar tot het einde van het jaar, gaat vervangen. Iemand die in een hecht en betrokken team van collega’s terecht komt.
Werkzaamheden:
Er wordt met een eigen personeelssysteem gewerkt dat de leidraad voor het aanleveren van alle gegevens is. Deze data worden voor de 3 landen verzameld (via genoemd systeem, een urensysteem en mutatieformulieren) en dienen voor de aanlevering aan het Europees payroll-team in Duitsland te worden gecontroleerd. Beantwoorden van vragen daarover voordat de loonrun wordt gedraaid maakt ook deel uit van de werkzaamheden.
Een greep uit de mutaties: Bonusgegevens, reiskostengegevens, gewerkte uren/ziekte uren/verlofgegevens, gegevens van company cars, salariswijzigingen, newjoiners en exits, toeslagen, loonbeslagen.
Verder doe je controle van de loonstroken op een juiste verwerking nadat de inputsheet is verwerkt, maak je werkgeversverklaringen, controleer en verwerk je anciënniteitsverhogingen en beantwoord je vragen van medewerkers omtrent payroll.
Onze opdrachtgever is een bekende commerciële speler actief in de toeristische industrie. In Nederland telt de organisatie ruim 2.000 medewerkers; wereldwijd een veelvoud hiervan.
Het HR Shared Services Centre is volop in ontwikkeling en bestaat uit meerdere teams van HR specialisten. Binnen het team HR Support is er op korte termijn ruimte voor een tijdelijke enthousiaste HR Officer of Assistent.
Functie omschrijving
Binnen een team van meerdere HR Officers ben je verantwoordelijk voor het leveren van een optimale kwaliteit van HR support aan de interne organisatie. Gekoppeld aan directe collega’s lever je aan jouw eigen interne klantgroep (administratieve) HR ondersteuning in de volle breedte, met de nadruk op in-, door- en uitstroom.
Onze opdrachtgever is actief binnen de zorg en biedt huisvesting en begeleiding aan mensen met een psychische kwetsbaarheid of verslaving. Wegens tijdelijke onderbezetting is er zo spoedig mogelijk behoefte aan een zelfstandig werkende salarisadministrateur die ervaring heeft met Beaufort en/of Youforce van Raet.
Salarisadministratie is onderdeel van de afdeling Finance en is verantwoordelijk voor de correcte en tijdige maandelijkse verloning van 800 medewerkers. Als interim Salarisadministrateur draag je zorg voor de voortgang van de salarisadministratie, waarbij je het maandelijkse proces uitvoert, coördineert en senior ondersteuning biedt aan de junior collega met wie je samen de afdeling Salarisadministratie vormt. Hiernaast draag je zorg voor het afronden van het jaarwerk en de optimalisatie van diverse processen.
Tot je takenpakket behoort o.a.:
• Zorgdragen voor de maandelijkse salarisproductie
• Zorgdragen voor de maandelijkse loonaangifte
• Te woord staan van collega’s over inhoudelijke salarisvragen
• Advisering richting stafafdelingen over regelingen zoals reiskosten en andere vergoedingen
• Pensioenopgave richting Bpf
• Meedenken over optimaliseren van processen
• Werkgeversverklaringen opstellen
Voor onze opdrachtgever Vereniging FME in Zoetermeer werft InterimWorX op exclusieve basis een Salarisadministrateur
“Verbinden, vernieuwen & ondernemen”
Ben jij een ervaren salarisadministrateur, die van alle ins en outs van de salarisverwerking op de hoogte is? Ben jij graag hét aanspreekpunt van de salarisadministratie, expert in hét vakgebied en vind hét een must de payroll naar een hoger niveau te tillen? Word jij daarnaast blij van het optimaliseren van processen en werkwijzen? Lees dan snel verder!
Als Salarisadministrateur ben je de vakexpert op het gebied van de salarisadministratie en neem je volledig eigenaarschap over de salarisadministratie in de breedste zin van het woord. Je maakt onderdeel uit van het Finance en Control team, rapporteert direct aan de Manager Finance & Control en schakelt met de HR afdeling. De afdeling Finance & Control bestaat uit 10 personen, waaronder meerdere Financieel medewerkers en Controllers en 1 Salarisadministrateur. De afdeling HR bestaat uit 1 HR Manager, 1 HR Business Partner, 1 Recruiter en 1 HR Assistant ai.
Naast dat je zelfstandig verantwoordelijk bent voor de complexe verloning van A tot Z van circa 150 collega’s, houd je je ook bezig met o.a.:
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Proactief samenwerken met finance en HR en adviseren op payroll gerelateerde kwesties;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen en verzekeringen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem, te weten Loket;
• Diverse uitdagende projecten waaronder de mogelijke implementatie van nieuwe payroll software, verbeterslagen in het huidige systeem en de huidige werkwijzen etc.
Onze opdrachtgever is een bekende detacheringsorganisatie voor overheidsfuncties. Men verzorgt voor vooral gemeenten de instroom van (tijdelijke) collega’s die de flexibele schil vormen.
Ook verzorgt men de volledige administratieve begeleiding voor zowel de opdrachtgevers als werknemers.
In verband met het vertrek van een vaste medewerker is onze opdrachtgever ter overbrugging van een periode van minimaal 3 maanden (met verlengingsoptie dus) op zoek naar een interim-collega. Een HR-collega die het leuk vindt om bij te dragen aan een glad lopende salarisadministratie en het op orde brengen en houden van een complexe HR-administratie. Je werkt intensief samen met de overige collega’s op kantoor en krijgt de vrijheid om je werkzaamheden met een grote mate van zelfstandigheid in te vullen.
Functieomschrijving:
De HR-backofficespecialist is gericht op klanttevredenheid (zowel voor klant als gedetacheerden) en doet dat door het administratieve proces van plaatsing (o.a. contracten maar bijvoorbeeld ook facturatie) en verloning rimpelloos te laten verlopen. Uiteraard betekent dat dat je goed op de hoogte bent van flexwet- en regelgeving. Belangrijkste verantwoordelijkheden:
– verloning (wekelijks/maandelijks)
– op orde brengen van werknemersdossiers, incl. arbeidsovereenkomsten
– behandelen van verzoeken en vragen van opdrachtgevers en werknemers
InterimWorX is op zoek naar een Recruiter! Ben jij van nature een netwerker en ben je commercieel ingesteld? Kun jij je inleven in de ambities van onze kandidaten en de wensen van onze opdrachtgevers en bereik jij liever een resultaat samen dan alleen? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Deze vacature kan zowel fulltime (40 uur) als parttime (24-36 uur) worden ingevuld.
Voor onze opdrachtgevers, verspreid door heel Nederland, werft InterimWorX met grote regelmaat op exclusieve basis een Salarisadministrateur. De organisaties voor wie wij werven zijn actief in alle denkbare branches en variëren van kleine stichting tot toonaangevende grote commerciële organisaties. Ook zijn het zowel nationaal als internationaal georiënteerde organisaties. Uiteraard is de exacte inhoud van jouw functie als Salarisadministrateur afhankelijk van de organisatie waar je voor kiest, maar globaal kun je denken aan onderstaand takenpakket en gewenst kandidaatsprofiel.
Als Salarisadministrateur ben je onderdeel van het Payroll Team of heb je een specialistische solo rol. Afhankelijk van de organisatie waar je voor werkt, valt payroll onder HR of Finance. Je bent dé vak-expert op het gebied van salarisadministratie. Onder jouw kerntaken vallen o.a. de (soms complexe) verloning van A tot Z, het genereren en analyseren van managementrapportages en het fungeren als aanspreekpunt voor alle salarisadministratieve vragen vanuit zowel de interne organisatie als externe instanties.
Voor onze opdrachtgever TUI Nederland in Rijswijk werft InterimWorX op exclusieve basis een Payroll Officer. Het betreft een vaste functie voor 28 tot 40 uur per week. Er wordt gewerkt met ADP Workforce en in teamverband draaien jullie zo’n 2.500 verloningen per maand.
Ben je een ervaren payroll officer die enthousiast wordt van een afwisselende payroll met veel uitzonderingen of ben je financial en wil jij je het vak van salarisadministratie binnen een commerciële en internationale organisatie eigen maken? Voel jij je thuis binnen een toonaangevende commerciële organisatie als TUI Nederland? Pas je daarnaast goed binnen een payroll team waar een positieve werksfeer, voortdurende ontwikkeling, uitdagende en afwisselende sleutelwoorden zijn? Dan past deze functie goed bij jou!
“Jumbo Maritime: Global heavy lift shipping and offshore transportation & installation solutions”
Ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie, en werk je graag in een familiebedrijf met korte lijnen en de uitdagingen die horen bij de energieke offshore wereld?
Dan is dit de job voor jou!
Vanuit het hoofdkantoor in Schiedam wordt de volledige payroll voor zowel kantoorpersoneel als zeevarenden uitgevoerd, uiteraard in samenspel met HR & Finance. Als Payroll & Compensation Specialist ben je onderdeel van het 5-koppige HR team (1 HR Manager, 1 HR Adviseur, 1 HR Officer, 1 Recruiteren 1 Payroll & Compensation Specialist (deze vacature)). In totaal werken er bij Jumbo Maritime ongeveer 260 medewerkers, waarvan circa 130 op kantoor en 130 op de vloot.
Het HR team is hecht, de sfeer is buitengewoon goed en het personeelsverloop is laag. Jumbo Maritime investeert in de ontwikkeling en het behoud van haar belangrijkste kapitaal; haar mensen.
Functieomschrijving
Met het oog op het aanstaande pensioen van de huidige Payroll & Compensation Specialist, is Jumbo Maritime op zoek naar een nieuwe collega die dé specialist op het gebied van salarisadministratie wordt. Je bent in deze functie verantwoordelijk voor 260 Nederlandse verloningen. Daarnaast ben je back-up en sparringpartner voor HR, Compensation & Benefits en adviseer en ontzorg je de HR Manager op het gebied van wet- en regelgeving.
Tot jouw takenpakket behoort verder:
• Het verzorgen van financiële aansluitingen in samenspel met Finance;
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuurinformatie;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen, verzekeringen (schakelen met de verzekeringsagenten, schakelen met overheidsinstanties, belastingconsultants (compensation & benefits);
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem, er wordt gewerkt met Salarisgemak van Exact (voorheen Unit4).
Voor onze opdrachtgever Kamera Express in Capelle aan den IJssel werft InterimWorX op exclusieve basis een Payroll Specialist (vast, 32-40 uur).
Ben jij een ervaren salarisadministrateur, die van alle ins en outs van de salarisverwerking op de hoogte is? Ben jij graag hét aanspreekpunt van de salarisadministratie, expert in hét vakgebied en vind je hét een must de payroll naar een hoger niveau te tillen? Word jij daarnaast blij van het optimaliseren van processen en werkwijzen? Lees dan snel verder!