Onze opdrachtgever is de Nederlandse tak van een groot internationaal  mediabedrijf. De Nederlandse organisatie telt 350 medewerkers. Creatief, vol dynamiek en geen dag hetzelfde typeren de cultuur. Binnen de afdeling HR is op korte termijn ruimte voor een ervaren interim HR Manager die zich prettig voelt in een hectische omgeving waar procesverbetering, teamcoaching en operatie hand in hand gaan.

Onze opdrachtgever is een internationale logistieke dienstverlener die wereldwijd opereert en onderdeel is van de wereldwijde Group. Deze Group omvat meer dan 100 verschillende bedrijven met meer dan 20.000 medewerkers wereldwijd.

Het Europese hoofdkantoor zit gevestigd in Nederland (Schiphol). In totaal telt de Europese tak rond de 220 medewerkers. Bij de verloning van deze 220 medewerkers is kennis en enige ervaring van internationale payroll een vereiste. Wegens het onverwachte vertrek van de Payroll Professional EMEA is er zo snel mogelijk behoefte aan een ervaren Interim International Payroll Specialist.

Voor onze opdrachtgever Stena Line in Hoek van Holland werft InterimWorX op exclusieve basis een HR Business Partner.

Stena Line is één van de grootste ferrymaatschappijen ter wereld. Dagelijks werken er zo’n 4.300 enthousiaste collega’s samen aan het veilig en betrouwbaar vervoeren van passagiers en vracht. De Nederlandse thuishaven van Stena Line is gevestigd aan de kade in Hoek van Holland. Ter versterking van het HR team is er behoefte aan een operationeel en relationeel ingestelde HR Business Partner.

 

Ben jij een ervaren HR adviseur die zich prettig voelt in een internationale omgeving in positieve beweging, waar zowel vernieuwing als een familiegevoel heersen? Houd jij van het moderniseren en professionaliseren van de huidige HR dienstverlening en heb je affiniteit met processen en systemen? Dan ligt jouw nieuwe uitdaging bij Vroon!

Vroon is een van oorsprong Nederlands familiebedrijf dat sinds 1980 transport, engineering en support levert op en over zee. In de loop der jaren is Vroon uitgegroeid tot een bekende internationale speler binnen de scheepvaart, met wereldwijd 3.000 medewerkers en een vloot van circa 130 deep sea en offshore schepen.

Het hoofdkantoor in Breda waarborgt diverse support diensten, waaronder marketing, ICT, business development, treasury, controlling en HRM. Binnen de afdeling HRM ontstaat er ruimte voor een ervaren HR adviseur, die verantwoordelijk wordt voor de volledige HR dienstverlening aan meerdere ‘eigen’ business units.

Samen met jouw HR collega’s (Group Head HR, een HR adviseur en een HR Officer) ben je verantwoordelijk voor het vormgeven en uitvoeren van de HR strategie in Nederland. De HR afdeling is volop in doorontwikkeling. In deze tactische functie ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en de implementatie van HR beleid, procedures en programma’s. Hierbij kun je denken aan onderwerpen als arbobeleid, compensation & benefits, leiderschap en duurzame inzetbaarheid.
Je werkt binnen het team zeer zelfstandig en richt je hierbij op jouw eigen interne klantgroep, bestaande uit alle stafafdelingen in Breda en de business unit Vroon Offshore Services (VOS), gevestigd in Den Helder. VOS heeft een vloot van circa 20 schepen en is voornamelijk actief in en rond de Noordzee.
Hiernaast behoort tot jouw takenpakket:
• Het proactief adviseren en coachen van managers en medewerkers van jouw business units;
• Het beantwoorden van HR gerelateerde vraagstukken vanuit de organisatie;
• Ownership nemen over de volledige medewerker cyclus en managers actief ondersteunen bij onderwerpen als werving & selectie, onboarding, verzuim, performance management en loopbaanontwikkeling;
• Het voortouw nemen in het optimaliseren en beheren van (administratieve) HR processen (momenteel loopt de implementatie van een nieuw systeem);
• Het beheren van en sturen op gegevens met betrekking tot budgetten, personeelsplanning en KPI’s.

Onze opdrachtgever is een modern softwarebedrijf, ontwikkelaar van HR- en Payroll software. De organisatie is volop in ontwikkeling en telt circa 50 medewerkers. De cultuur is sociaal, persoonlijk en no-nonsense. Lol hebben terwijl je serieus met je vak bezig bent, is het credo. Het geheel is onderdeel van een grote, toonaangevende organisatie. Het bedrijf is met de ontwikkeling van Cloud HR & Payroll software, implementatie hiervan bij klanten en beheer, inclusief uitgebreide klantondersteuning, een serieuze concurrent van de traditionele grote merken op het gebied van HR & Payroll software.
Wegens groei is er ruimte ontstaan voor een ervaren nieuwe collega in de rol van Consultant HR & Payroll, waarin je verantwoordelijk bent voor de implementaties van het systeem bij nieuwe klanten en nazorg bij bestaande klanten.

In deze zeer zelfstandige functie ben je het aanspreekpunt voor de klant betreffende vraagstukken op het gebied van software. Je geeft advies en komt tot de kern van de behoeften in relatie tot de implementatie en het gebruik van de software. Dat houdt in veel communicatie met nieuwe klanten over de applicatie, over de transitie naar de nieuwe software, over de opzet en uitrol van processen, over het waar en het hoe van de applicatie/knoppen, etc. Naast implementatie bij nieuwe klanten, houd je je voor een klein deel bezig met uitbreidingen en aanpassingen bij bestaande klanten. Je komt met oplossingen voor inrichting, uitrol en aanpassingen. Eigenlijk ben je dus ook een soort verandermanager. Je bent behalve het aanspreekpunt voor je klanten, ook de cruciale schakel tussen de klant en de ontwikkelaars.

Normaliter bezoek je klanten meerdere malen per week om zaken te bespreken, mee te kijken en oplossingen te bieden. Op dit moment, rekening houdend met de covid-richtlijnen, gebeurt dit alleen indien noodzakelijk en is dit gereduceerd tot 1 à 2 keer per week, een paar uurtjes per keer.

Onze opdrachtgever verzorgt de HR services voor o.a. gemeenten in de regio Rotterdam. Het HR team bestaat uit circa 25 medewerkers die werkzaam zijn binnen verschillende divisies.

Werkzaamheden
In deze tijdelijke rol ben je de expert op het gebied van HR beleid en wet- en regelgeving. Je weet deze kennis over te dragen op je collega’s en zorgt er ook voor dat zij op de hoogte zijn van wat op er dit gebied speelt. Uiteraard voer je eventuele wijzigingen in wet- en regelgeving door in de interne organisatie.

Daarnaast houd je je bezig met het uitbrengen van adviezen en opstellen van beleidsnotities. Ook het up to date houden van de personeelshandboeken en het intranet behoren tot jouw taken. Tenslotte heb je een adviserende rol in de doorontwikkeling van de organisatie en begeleid je besluitvormingsprocedures.

Bij onze opdrachtgever, het hoofdkantoor van een 7-tal Europese dochterondernemingen en één van de grootste technologie-leveranciers voor de automotive-sector is er door het aanstaande vertrek van een collega behoefte aan een interim-collega op de HR-afdeling.
Op de Europese HR-afdeling werken 7 collega’s, een internationaal team van experts voor ondersteuning van het operationeel beleid en het uitgeven van o.a. richtlijnen voor management in Europa.

De nieuwe interim-collega zal de europese collega’s projectbegeleiding en operationele ondersteuning op het vlak van Compensation & Benefits en Performance Management geven.
C&B: o.a. afstemmen van HR-processen, uniformiteit beschrijven en bewaken, in overleg met directie budgetten bepalen en toewijzen, dit alles met het behouden van de lokale salarisstructuren.
PM: betrokken zijn bij een efficiënt, soepel en uniform verloop van het jaarlijkse Europese prestatiebeoordelingsprocessen (data delen, analyses, etc.).
Overall fungeer je als vraagbaak voor je Europese HR-collega’s en onderneemt actie waar nodig.

Onze opdrachtgever is een facilitaire dienstverlener waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. Zij bedient de top van het Nederlandse zakenleven. Het motto is “wij zijn niet de grootste, maar streven ernaar wel de beste te zijn”.

De organisatie telt circa 1.000 medewerkers, verdeeld over verschillende bedrijfsonderdelen. Zij beschikt over zowel centrale als decentrale HR afdelingen, waar in totaal 12 HR professionals zich elke dag inzetten om de interne doelgroep dezelfde hoogwaardige dienstverlening te bieden als de externe klantenportefeuille ervaart.

Door het grote aantal HR projecten dat op stapel staat, is er op korte termijn behoefte aan een senior HR specialist die op strategisch niveau eigenaarschap neemt over meerdere projecten.

Functieomschrijving:
In deze uitdagende rol word jij verantwoordelijk voor een aantal projecten die aansluiten bij jouw ervaring en specialisme. Je opereert op strategische/tactisch niveau en weet je bevindingen in heldere beleidsnotities en actieplannen te verwoorden. Het presenteren van jouw plannen aan de directie maakt ook onderdeel uit van de rol en je schakelt veel met stakeholders op senior management niveau. Enkele aandachtsgebieden die voortkomen uit de strategische planning van de opdrachtgever en leiden tot projecten zijn:
• Het oplopende ziekteverzuim; De organisatie kent een voor haar branche gemiddeld verzuimpercentage, maar wil gezien haar hoge kwaliteitsniveau op elk vlak bóvengemiddeld scoren.
• Modernisering van het arbeidsvoorwaardenpakket; de organisatie kent meerdere cao’s (waardoor modernisering binnen de bestaande kaders plaats moet vinden), maar kent daarnaast ook eigen bedrijfsregelingen waar meer ruimte is voor een modern arbeidsvoorwaardenpakket.
• Beoordelen en verbeteren van de beoordelingscyclus.
• Tenslotte zijn de onderwerpen arbeidsmarktcommunicatie en learning & development momenteel “hot topic” binnen de organisatie. Ook op deze gebieden is jouw input op strategisch niveau zeer welkom.