“Wij streven naar een logistieke keten zonder verspilling van o.a. milieu, tijd, geld, talent, voedsel en transport.”

Bevlogen, betrokkenheid, investeren in de toekomst, continu verbeteren en recht door zee. Herken jij jezelf in deze kernwaarden van Nedcargo Logistics Group en wil jij graag dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie zijn in een ambitieuze, innovatieve en groeiende organisatie? Dan is deze vacature jou op het lijf geschreven.

Nedcargo levert dagelijks meer dan 30.000 verschillende producten aan de distributiecentra van supermarkten, restaurants, slijterijen en groothandels in de Benelux. In de centraal gelegen magazijnen in de Benelux met meer dan 280.000 m2 opslagruimte slaat Nedcargo fast-moving consumer goods en food & beverages op. Deze producten bereiken meer dan 30 miljoen consumenten.

Behalve transport en opslag biedt Nedcargo ook zogeheten Value Added Services (VAS) en import en export oplossingen op maat, inclusief alle bijbehorende diensten.

Vanuit de kantoren in Rotterdam, Haaften en Waddinxveen wordt een groot deel van de staffuncties uitgevoerd, waaronder Finance en HR. Als Payroll Specialist ben je minimaal 50 % van je werktijd op een van deze kantoren aanwezig om makkelijk te schakelen met jouw directe collega’s, de overige 50 % van je tijd kun je vanuit huis werken..

Als Payroll Specialist ben je de vakexpert op het gebied van payroll en neem je volledig eigenaarschap over de salarisadministratie in de breedste zin van het woord. Je maakt onderdeel uit van het Nederlandse HR team, bestaande uit een HR manager, een HR business partner, 4 HR adviseurs en 2 HR officers. Naast dat je zelfstandig verantwoordelijk bent voor de complexe verloning van A tot Z van circa 650 Nederlandse collega’s, houd je je ook bezig met o.a.:
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuurinformatie, proactief samenwerken met finance en adviseren op payroll gerelateerde kwesties;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen en verzekeringen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem;
• Het verzorgen van financiële aansluitingen;
• Diverse uitdagende projecten waaronder de implementatie van nieuwe payroll software, – de implementatie van AFAS Profit staat op stapel-, het ongoing integreren van nieuw overgenomen bedrijven, het harmoniseren van arbeidsvoorwaarden, het op termijn insourcen van de Belgische payroll en nog veel meer!

Onze opdrachtgever is een bekende speler in de retail branche. De organisatie kenmerkt zich door haar open, moderne en informele cultuur. Woorden als eerlijkheid, flexibiliteit, eigenzinnigheid en lef gaan hand en hand met het imago van en de werksfeer binnen de organisatie. Per direct is er behoefte aan een ervaren interim HR adviseur.

In deze allround HR adviesrol acteer je op strategisch en tactisch niveau. In samenwerking met jouw collega HR adviseur ben je verantwoordelijk voor de staffuncties van de organisatie (bijna 1700 medewerkers inclusief leidinggevenden en managers). Je houdt je bezig met de dagdagelijks casuïstiek, waaronder bijvoorbeeld verzuim, ontwikkeling van medewerkers en het trainen en begeleiden van leidinggevenden.

Naast de intensieve samenwerking met jouw collega adviseur schakel je ook regelmatig met legal, de verzuimspecialist, HR support en de collega HR adviseurs die de decentrale afdelingen bedienen.

Onze opdrachtgever is de wereldmarktleider op het gebied van raambekleding en raamdecoratie en een belangrijke fabrikant van bouwproducten. Het bedrijf heeft een wereldwijd netwerk van onafhankelijke en bedrijfsafhankelijke fabrikanten die verkopen, diensten aanbieden en de distributie van de retail handel ontwikkelen. Wegens tijdelijke onderbezetting is er zo spoedig mogelijk behoefte aan een ervaren salarisadministrateur.