“Wij streven naar een logistieke keten zonder verspilling van o.a. milieu, tijd, geld, talent, voedsel en transport.”

Bevlogen, betrokkenheid, investeren in de toekomst, continu verbeteren en recht door zee. Herken jij jezelf in deze kernwaarden van Nedcargo Logistics Group en wil jij graag dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie zijn in een ambitieuze, innovatieve en groeiende organisatie? Dan is deze vacature jou op het lijf geschreven.

Nedcargo levert dagelijks meer dan 30.000 verschillende producten aan de distributiecentra van supermarkten, restaurants, slijterijen en groothandels in de Benelux. In de centraal gelegen magazijnen in de Benelux met meer dan 280.000 m2 opslagruimte slaat Nedcargo fast-moving consumer goods en food & beverages op. Deze producten bereiken meer dan 30 miljoen consumenten.

Behalve transport en opslag biedt Nedcargo ook zogeheten Value Added Services (VAS) en import en export oplossingen op maat, inclusief alle bijbehorende diensten.

Vanuit de kantoren in Rotterdam, Haaften en Waddinxveen wordt een groot deel van de staffuncties uitgevoerd, waaronder Finance en HR. Als Payroll Specialist ben je minimaal 50 % van je werktijd op een van deze kantoren aanwezig om makkelijk te schakelen met jouw directe collega’s, de overige 50 % van je tijd kun je vanuit huis werken..

Als Payroll Specialist ben je de vakexpert op het gebied van payroll en neem je volledig eigenaarschap over de salarisadministratie in de breedste zin van het woord. Je maakt onderdeel uit van het Nederlandse HR team, bestaande uit een HR manager, een HR business partner, 4 HR adviseurs en 2 HR officers. Naast dat je zelfstandig verantwoordelijk bent voor de complexe verloning van A tot Z van circa 650 Nederlandse collega’s, houd je je ook bezig met o.a.:
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuurinformatie, proactief samenwerken met finance en adviseren op payroll gerelateerde kwesties;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen en verzekeringen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem;
• Het verzorgen van financiële aansluitingen;
• Diverse uitdagende projecten waaronder de implementatie van nieuwe payroll software, – de implementatie van AFAS Profit staat op stapel-, het ongoing integreren van nieuw overgenomen bedrijven, het harmoniseren van arbeidsvoorwaarden, het op termijn insourcen van de Belgische payroll en nog veel meer!

Voor onze opdrachtgever Vereniging FME in Zoetermeer werft InterimWorX op exclusieve basis een Salarisadministrateur

“Verbinden, vernieuwen & ondernemen”

Ben jij een ervaren salarisadministrateur, die van alle ins en outs van de salarisverwerking op de hoogte is? Ben jij graag hét aanspreekpunt van de salarisadministratie, expert in hét vakgebied en vind hét een must de payroll naar een hoger niveau te tillen? Word jij daarnaast blij van het optimaliseren van processen en werkwijzen? Lees dan snel verder!

Als Salarisadministrateur ben je de vakexpert op het gebied van de salarisadministratie en neem je volledig eigenaarschap over de salarisadministratie in de breedste zin van het woord. Je maakt onderdeel uit van het Finance en Control team, rapporteert direct aan de Manager Finance & Control en schakelt met de HR afdeling. De afdeling Finance & Control bestaat uit 10 personen, waaronder meerdere Financieel medewerkers en Controllers en 1 Salarisadministrateur. De afdeling HR bestaat uit 1 HR Manager, 1 HR Business Partner, 1 Recruiter en 1 HR Assistant ai.
Naast dat je zelfstandig verantwoordelijk bent voor de complexe verloning van A tot Z van circa 150 collega’s, houd je je ook bezig met o.a.:
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Proactief samenwerken met finance en HR en adviseren op payroll gerelateerde kwesties;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen en verzekeringen;
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem, te weten Loket;
• Diverse uitdagende projecten waaronder de mogelijke implementatie van nieuwe payroll software, verbeterslagen in het huidige systeem en de huidige werkwijzen etc.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een bekende internationale wholesale en retail organisatie, gevestigd in Amsterdam. De organisatie heeft een haarscherpe visie, een solide geschiedenis en innovatie staat hoog in het vaandel. Wereldwijd werken er dagelijks meer dan 20.000 medewerkers aan het merk. In verband met de overname van een groot aantal winkels, is er op korte termijn behoefte aan Interim Senior Payroll Specialist om o.a. het insourcen van de payroll te leiden.

Als dé vakexpert op het gebied van salarisadministratie en bijbehorende processen zorg je dat het insourcen van de salarisadministratie soepel en zo foutloos mogelijk verloopt. Door jouw ervaring weet je waar je op moet letten en waar de pijnpunten in zulke trajecten zitten.

Daarnaast zorg je in samenwerking met de externe payroll provider voor de correcte en tijdige verloning van de huidige medewerkers. Dit is een bewerkelijke payroll met veel uitzonderingen en deels gebaseerd op urenregistratie. Je onderhoudt de contacten met het pensioenfonds en andere externe partijen. Ook zorg je voor de rapportages richting Finance en sta je met jouw vakinhoudelijke kennis klaar om payroll gerelateerde vragen vanuit de organisatie te beantwoorden.

Tenslotte is het ook aan jou om de bestaande processen in kaart te brengen, waar nodig te optimaliseren en te zorgen voor een heldere vastlegging hiervan. Je schakelt hiervoor nauw met de voor whole sale en retail verantwoordelijke HR Adviseur en de Compensation & Benefits Specialist Europe.

Onze opdrachtgever is in de regio een begrip voor complete personele dienstverlening op het gebied van tijdelijk werk in de bouw, industrie, techniek en engineering. De medewerkers staan op de eerste plaats en werken voor diverse werkgevers wat in hoge mate hun ervaring, betrouwbaarheid en kwaliteit bevordert. Kwaliteit en veiligheid nemen tenslotte een belangrijke plaats in.

De afdeling salarisadministratie heeft een belangrijke rol binnen het bedrijf. Het team bestaat uit 3 collega’s, een fijn team van salaris-professionals. Deze zijn op zoek naar een tijdelijke collega die het team uitvoerend kan ondersteunen, in eerste instantie voor de komende 3 maanden waarbij verlenging mogelijk is.

Functieomschrijving
Als medewerker salarisadministratie ben je werkzaam op het hoofdkantoor in een veelzijdige en uitdagende financiële omgeving binnen een informele organisatie:
– zorgen voor een gesmeerde personeels- en salarisadministratie voor eigen medewerkers en voor flexkrachten;
– telefonische en persoonlijke contacten met collega’s, flexkrachten en relaties over salarissen, cao’s, facturen;
– helpen van collega’s bij vraagstukken op financieel administratief gebied (o.a. verloning & facturatie)

Ben jij een ervaren payroll specialist met een passie voor systemen en ben je analytisch ingesteld? Voel je je daarnaast prettig in een internationale omgeving? Dan ben jij misschien wel geknipt voor deze opdracht! Voor een multinational, actief in de chemische technologie, zoeken wij een payroll professional met internationale ervaring en goede kennis van SAP Successfactors. Heb je interesse? Lees dan vooral verder.

In deze functie ben je de payroll specialist met bovengemiddelde interesse in het inrichten en implementeren van HR systemen. Daarnaast ben je alert op ruimte voor verbeteringen en draai je je hand niet om voor queries draaien in SAP. Tot jouw takenpakket behoort onder meer:

• Implementeren en testen van wijzigingen in het HRM systeem;
• Plannen en invoeren van HR gegevens in het HRM systeem;
• Eindgebruikers ondersteunen en trainen in het gebruik van het HRM systeem;
• Proactief bekijken waar er ruimte is voor procesoptimalisatie;
• Verwerken van salarismutaties en het draaien van rapportages in SAP;
• Zorgen dat alle gegevens in lijn zijn met de geldende wet- en regelgeving;
• Vraagbaak voor medewerkers op het gebied van HR data en informatie.

Onze opdrachtgever is actief binnen de zorg en biedt huisvesting en begeleiding aan mensen met een psychische kwetsbaarheid of verslaving. Wegens tijdelijke onderbezetting is er zo spoedig mogelijk behoefte aan een zelfstandig werkende salarisadministrateur die ervaring heeft met Beaufort en/of Youforce van Raet.

Salarisadministratie is onderdeel van de afdeling Finance en is verantwoordelijk voor de correcte en tijdige maandelijkse verloning van 800 medewerkers. Als interim Salarisadministrateur draag je zorg voor de voortgang van de salarisadministratie, waarbij je het maandelijkse proces uitvoert, coördineert en senior ondersteuning biedt aan de junior collega met wie je samen de afdeling Salarisadministratie vormt. Hiernaast draag je zorg voor het afronden van het jaarwerk en de optimalisatie van diverse processen.

Tot je takenpakket behoort o.a.:
• Zorgdragen voor de maandelijkse salarisproductie
• Zorgdragen voor de maandelijkse loonaangifte
• Te woord staan van collega’s over inhoudelijke salarisvragen
• Advisering richting stafafdelingen over regelingen zoals reiskosten en andere vergoedingen
• Pensioenopgave richting Bpf
• Meedenken over optimaliseren van processen
• Werkgeversverklaringen opstellen

Onze opdrachtgever is gevestigd in de provincie Noord-Brabant en is een machinefabrikant. De organisatie kent een informele sfeer en zeer korte lijnen.

 

In verband met langdurige uitval door ziekte van de salarisadministrateur, is er per direct, maar uiterlijk per 1 september, behoefte aan een interim payroll professional.

Voor onze opdrachtgever TUI Nederland in Rijswijk werft InterimWorX op exclusieve basis een Payroll Officer. Het betreft een vaste functie voor 28 tot 40 uur per week. Er wordt gewerkt met ADP Workforce en in teamverband draaien jullie zo’n 2.500 verloningen per maand.

Ben je een ervaren payroll officer die enthousiast wordt van een afwisselende payroll met veel uitzonderingen of ben je financial en wil jij je het vak van salarisadministratie binnen een commerciële en internationale organisatie eigen maken? Voel jij je thuis binnen een toonaangevende commerciële organisatie als TUI Nederland? Pas je daarnaast goed binnen een payroll team waar een positieve werksfeer, voortdurende ontwikkeling, uitdagende en afwisselende sleutelwoorden zijn? Dan past deze functie goed bij jou!

 

“Jumbo Maritime: Global heavy lift shipping and offshore transportation & installation solutions”

Ben jij de expert op het gebied van salarisadministratie, en werk je graag in een familiebedrijf met korte lijnen en de uitdagingen die horen bij de energieke offshore wereld?

Dan is dit de job voor jou!

Vanuit het hoofdkantoor in Schiedam wordt de volledige payroll voor zowel kantoorpersoneel als zeevarenden uitgevoerd, uiteraard in samenspel met HR & Finance. Als Payroll & Compensation Specialist ben je onderdeel van het 5-koppige HR team (1 HR Manager, 1 HR Adviseur, 1 HR Officer, 1 Recruiteren 1 Payroll & Compensation Specialist (deze vacature)). In totaal werken er bij Jumbo Maritime ongeveer 260 medewerkers, waarvan circa 130 op kantoor en 130 op de vloot.
Het HR team is hecht, de sfeer is buitengewoon goed en het personeelsverloop is laag. Jumbo Maritime investeert in de ontwikkeling en het behoud van haar belangrijkste kapitaal; haar mensen.

Functieomschrijving
Met het oog op het aanstaande pensioen van de huidige Payroll & Compensation Specialist, is Jumbo Maritime op zoek naar een nieuwe collega die dé specialist op het gebied van salarisadministratie wordt. Je bent in deze functie verantwoordelijk voor 260 Nederlandse verloningen. Daarnaast ben je back-up en sparringpartner voor HR, Compensation & Benefits en adviseer en ontzorg je de HR Manager op het gebied van wet- en regelgeving.
Tot jouw takenpakket behoort verder:
• Het verzorgen van financiële aansluitingen in samenspel met Finance;
• Het beantwoorden van vragen vanuit de organisatie gerelateerd aan de salarisadministratie;
• Het generen en analyseren van rapportages en stuurinformatie;
• Alle werkzaamheden met betrekking tot pensioenen, verzekeringen (schakelen met de verzekeringsagenten, schakelen met overheidsinstanties, belastingconsultants (compensation & benefits);
• Het functioneel beheer van het HR- en payrollsysteem, er wordt gewerkt met Salarisgemak van Exact (voorheen Unit4).

Onze opdrachtgever is actief in de publieke sector en telt ruim 4.000 medewerkers. Door capaciteitsgebrek en aankomende piekperiode, is er per direct behoefte aan extra capaciteit op de afdeling personeels- en salarisadministratie.