ECCO
ECCO is een van oorsprong Deense schoenenproducent. Het bedrijf is in 1963 opgericht door Karl-Heinz Werner Toosbuy in Bredebro, Denemarken, waar het hoofdkantoor gevestigd is. Zijn visie was het creëren en produceren van schoenen met een hoge mate van comfort en kwaliteit. Daarnaast staat bij ECCO innovatie hoog in het vaandel. Vandaag de dag is ECCO, met wereldwijd meer dan 20.000 medewerkers, de enige grote schoenenfabrikant ter wereld die elke stap in het schoenmaakproces – van leerlooierij tot winkels – in eigen bezit en onder eigen controle heeft. Kwaliteit en innovatie kenmerken niet alleen de ECCO producten, maar typeren de organisatie in de volle breedte. ECCO is volop in ontwikkeling, zowel qua merkbeleving als op organisatieniveau.

Als gevolg van een organisatie-uitbreiding door de overname van een groot aantal winkels, is er op korte termijn ruimte voor een ervaren hands-on HR Adviseur met kennis van en affiniteit met de retail branche.

Functie omschrijving
Als HR Adviseur ben je zelfstandig verantwoordelijk voor alle HR gerelateerde werkzaamheden voor de retailtak in Nederland. Je bedient een kleine 40 winkels, 160 medewerkers en werkt nauw samen met de regio- en storemanagers. Het betreft een volledig zelfstandige operationele adviesrol, waarbij je rapporteert aan de General Manager West (UK, Ierland, België en Nederland). Bij complexe cases kun je terugvallen op jouw HR collega’s (een HR Director, 1 HR Business Partner, een Compensation & Benefits Specialist en een Payroll Specialist). De volledige insourcing van alle HR gerelateerde werkzaamheden staat voor dit jaar op de planning. In deze brede functie krijg je de unieke kans om hier vanaf de basis aan bij te dragen en bijbehorende processen vorm te geven. De rol heeft de volgende speerpunten:

• Je draagt, zorg voor het insourcen van de volledige HR administratie van de overgenomen winkels, waarbij de compliance met regelgeving en ‘Employee Experience’ van belang zijn. Hieronder valt het vormgeven, vastleggen en implementeren alle personeelsadministratieve processen.
• Je bent aanspreekpunt voor medewerkers en retail- en storemanagers met betrekking tot HR vragen en adviseert en ondersteunt de business bij alle voorkomende HR vraagstukken, waaronder recruitment, verzuimcasussen en performance;
• Je bent verantwoordelijk voor het correct en tijdig voeren van de complete HR administratie, waaronder in-, door- en uitstroom, verzuim en performance;

Verder behoren tot jouw werkzaamheden:
• Het aanleveren van mutaties bij de payroll provider en fungeren als linking pin tussen medewerkers en de payroll provider;
• Het uitvoeren van en deelnemen aan HR projecten, zoals het selecteren van een arbo-dienstverlener en een payroll provider, de implementatie van een Performance Improvement programma en mogelijk harmonisering van arbeidsvoorwaarden.

Je werkt vanuit het HQ van de West Europe regio (Benelux en UK/Ireland) in Amsterdam, waar een internationale en informele cultuur heerst.

Onze opdrachtgever is een internationaal georiënteerd familiebedrijf wat zich richt op de verpakking van en handel in fruit. Sinds een kleine 90 jaar timmert deze organisatie aan de weg en inmiddels zorgen zij ervoor dat dagelijks miljoenen consumenten genieten van kwaliteitsfruit.

De organisatie kent een platte cultuur, met korte lijnen en een nuchtere mentaliteit. Behulpzaamheid en loyaliteit staan hoog in het vaandel, waardoor werknemers de sfeer als zeer prettig ervaren en de organisatie aanprijzen vanwege goed werkgeverschap. Organisatie breed zijn groei en professionalisering belangrijke thema’s, wat ook op HR gebied leuke uitdagingen creëert.

In een klein en hecht team, bestaande uit een HR Manager en een Junior HR Adviseur, ben je verantwoordelijk voor alle voorkomende HR werkzaamheden. Van het verwerken van de personeelsadministratie tot adviseren in complexe verzuimcases en het coachen van leidinggevenden, alles zit in deze functie. Daarnaast staat de HR afdeling nog redelijk in de kinderschoenen, waardoor je een unieke kans krijgt om mee te bouwen aan nieuwe processen en met een positief kritische blik bestaande processen mag optimaliseren. Daarnaast ben je in deze functie:
• Vraagbaak voor de hele organisatie op het gebied van HR;
• Sparringpartner voor de HR Manager;
• Een “mentor” voor je de Junior HR Adviseur;
• Op projectmatige basis betrokken bij diverse HR onderwerpen, voor dit jaar staan onder andere medewerker tevredenheid, duurzame inzetbaarheid en verzuim op de agenda.

Organisatie
Onze opdrachtgever is een internationaal en onafhankelijk opererend opslagbedrijf voor chemicaliën, met terminals in Rotterdam en Amsterdam en daarnaast 2 locaties in Spanje en Duitsland. De huidige tijd vraagt om een andere dan de traditionele manier van werken, waardoor de focus van de organisatie in grote mate gericht is op duurzaamheid en veiligheid. De unieke infrastructuur en expertise op het gebied van opslag en afhandeling van producten helpen daarbij en de ruim 300 medewerkers spelen daarin een belangrijke rol.

Dit toonaangevend Europees opslagbedrijf is per zo spoedig mogelijk op zoek naar een nieuwe collega die in ieder geval tijdelijk maar wellicht ook voor de langere termijn de HR-administratie op professionele manier ondersteuning kan bieden.

Functieomschrijving
Binnen een klein team ondersteun je de HR Manager en de HR Officer. Je hebt een rol in de dagelijkse personeelsadministratie en daarnaast de voorbereiding (mutaties e.d.) van de salarisadministratie, je bent aanspreekpunt voor collega’s voor vragen over arbeidsvoorwaarden en je helpt bij het opmaken van rapportages. Jouw hoofdtaken zijn:
• Beheer van digitale personeelsdossiers en het personeelsinformatie systeem;
• Maken van werkgeversverklaringen en ondersteunen bij in-door-uitstroom activiteiten(zoals beheer van indiensttredingsdossiers (arbeidsovereenkomsten, keurings-aanmeldingen, pensioen-aanmeldingen, enz.));
• Behandelen van verlofvraagstukken;
• Bijdragen aan de voorbereidingen van de salaris administratie;
• Inregelen van de verschillende opleidingen en bewaken van de verplichte matrix;
• Samenstellen van een bedrijfs-nieuwsbulletin

Voor onze opdrachtgever zoeken wij een medewerker klantenservice met commerciële drive. In deze functie ben je o.a. verantwoordelijk voor het telefonisch adviseren over en het verkopen van het assortiment van de opdrachtgever en ondersteun je de accountmanagers bij commerciële activiteiten.

In samenwerking met onze zusterorganisatie Talent Enterprise, specialist in IT, werven wij een Junior Projectleider uitrol Chromebooks voor onze opdrachtgever, een grote organisatie binnen de sector onderwijs met 4.000 medewerkers. De organisatie telt vele locaties in regio Rotterdam en is sinds 2019 bezig met het centraliseren van de IT werkzaamheden. Voor de uitrol van Chromebooks voor leerlingen op een groot aantal scholen is er tijdelijk behoefte aan een interim Projectmedewerker Uitrol Chromebooks. Vind jij het leuk om een IT project te coördineren? Dan past deze opdracht bij jou!

In de functie van Projectmedewerker Uitrol Chromebooks draag je zorg voor de uitrol van chromebooks voor de leerlingen van de scholen binnen de organisatie. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en de uitvoering van het project, maar ook communicatie met verschillende stakeholders is een belangrijk onderdeel. Je begrijpt wat er moet gebeuren en kunt de aansturing oppakken. Je werkt samen met het kleine IT team en de andere projectleiders binnen de organisatie. Tot je takenpakket behoren o.a.:

Coördinatie in de uitrol van minimaal 1.600 Chromebooks voor leerlingen van de scholen;
Zorgen voor een juiste planning en deze communiceren met de stakeholders;
Contact beheren met de leverancier van de Chromebooks;
Contact beheren met de scholen; jij bent hun aanspreekpunt en geeft uitleg;
Uitvoeren van de uitrol en bewaken van de planning;
Regelen van de registratie en eventueel installatie van de Chromebooks op de scholen.

Voor onze opdrachtgever, een moderne organisatie en bouwer van maatwerksoftware in Rotterdam, zijn wij op zoek naar een interim HR Adviseur.
De organisatie bestaat ruim 20 jaar, telt 40 medewerkers en heeft een positieve no-nonsense mentaliteit. Binnen de organisatie is een interessante, nieuwe professionaliseringsslag gaande op de gebieden HR en bedrijfsvoering. Per medio november 2020 is er ruimte voor een enthousiaste HR adviseur, die gedurende circa 5 maanden zorgdraagt voor de continuïteit van HR en specifiek van meerdere HR projecten die de komende maanden op stapel staan. Het betreft een functie op tijdelijke basis ter vervanging van zwangerschapsverlof.

In deze uitdagende solo HR functie, ben je dé HR autoriteit van de organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het verder uitrollen en opvolgen van diverse HR projecten, waarbij je op actieve en coachende wijze medewerkers, teamleiders en het directieteam betrekt. Hiernaast pak je voorkomende HR vraagstukken op (w.o. verzuimdossiers en de contacten hieromtrent met het UWV) en ben je sparringpartner voor het directieteam. Last but not least bied je een luisterend oor aan de medewerkers. De actuele HR projecten zijn:
• Opzetten van een nieuw beloningsmodel;
• Opzetten van een functiehuis;
• Implementatie van nieuw beoordelingssysteem;
• Introductie en implementatie van een nieuwe MTO tool, met de speerpunten vertrouwen en veiligheid.
De HR administratie (w.o. mutaties omtrent verlof, verzuim, in-, door- en uitstroom, salarisadministratie) wordt gedurende deze opdracht belegd bij een collega.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een bekende internationale retailorganisatie. Binnen het HR team is er op korte termijn behoefte aan een ervaren, veelzijdige HR Officer, op tijdelijke basis ter vervanging van zwangerschapsverlof.

Je maakt deel uit van de afdeling HR, bestaande uit 5 HR specialisten. Als HR Officer ben je samen met jouw collega’s, verantwoordelijk voor het bieden van hoogwaardige HR dienstverlening aan medewerkers en management in Nederland en in 14 andere Europese landen. De organisatie telt op locatie Amsterdam tientallen verschillende nationaliteiten. De voertaal is Engels. Binnen het team HR wordt onderling Nederlands gesproken. Je bent eerste aanspreekpunt voor alle HR gerelateerde zaken binnen Nederland en draagt zorg voor een correcte en tijdige HR administratie. Tot je werkzaamheden behoren o.a.:
• administratie rond in-, door- en uitstroom, verzuim, verlof en overige contractmutaties. Hierbij zijn veel uitzonderingen, zoals 30% regelingen, Visa aanvragen etc., wat vraagt om uitzoekwerk. Je werkt nauw samen met de payroll administrator.
• het informeren en adviseren van medewerkers en management over (administratieve) HR vraagstukken.
• het onderhouden van contacten met relevante externe instanties, zoals UWV en Arbodienst.
• het genereren van rapportages en overzichten, nationaal en internationaal.
• ondersteunende werkzaamheden omtrent HR processen internationaal.

Onze opdrachtgever verzorgt de HR services voor o.a. gemeenten in de regio Rotterdam. Het HR team bestaat uit circa 25 medewerkers die werkzaam zijn binnen verschillende divisies.

Werkzaamheden
In deze tijdelijke rol ben je de expert op het gebied van HR beleid en wet- en regelgeving. Je weet deze kennis over te dragen op je collega’s en zorgt er ook voor dat zij op de hoogte zijn van wat op er dit gebied speelt. Uiteraard voer je eventuele wijzigingen in wet- en regelgeving door in de interne organisatie.

Daarnaast houd je je bezig met het uitbrengen van adviezen en opstellen van beleidsnotities. Ook het up to date houden van de personeelshandboeken en het intranet behoren tot jouw taken. Tenslotte heb je een adviserende rol in de doorontwikkeling van de organisatie en begeleid je besluitvormingsprocedures.

Onze opdrachtgever is een internationale, Fintech start up en een spin off van een bekende speler in de financiële sector. Tot voor kort werden alle HR en Payroll werkzaamheden verzorgd door de moedermaatschappij, maar door groei en ontwikkeling gaat deze spin off nu volledig op eigen benen staan qua bedrijfsvoering. Dit houdt in dat zowel de HR- als salarisadministratie voor meerdere
Europese landen geinsourced moet worden. Om dit proces in goede banen te leiden en daarnaast te zorgen voor een correcte en tijdige verloning van alle medewerkers van de verschillende Europese vestigingen, is er behoefte aan een Payroll Specialist die niet alleen procesmatig en uitvoerend sterk is, maar ook volledig op de hoogte is van de Nederlandse wet- en regelgeving op dit gebied.

Werkzaamheden
De start op HR gebied is gemaakt. Zo is er zojuist nieuwe HR en payroll software geïmplementeerd, is het functiehuis en personeelshandboek opgesteld, is per april 2020 de eerste groep werknemers overgeheveld van het moederbedrijf naar de eigen entiteit én is deze afgelopen run voor het eerst door de opdrachtgever verloond. De komende maanden worden alle medewerkers die nog in loondienst zijn van het moederbedrijf, in fasen geinsourced. De bijbehorende administratieve processen staan nog in de kinderschoenen. Adviseren over en inrichten van deze processen is dan ook een belangrijk onderdeel van de functie. Je houd je gedurende en na de insourcing onder andere bezig met:
• Het verzorgen van de Nederlandse en internationale payroll, in samenwerking met ADP.
Je verzamelt en controleert de mutaties van de verschillende landen, zorgt voor de correctie aanlevering bij ADP en controleert de output;
• Het beantwoorden van vragen van collega’s uit diverse landen op het gebied van HR en payroll;
• Naast adviseren over en inrichten van HR administratieve en payroll processen, adviseer je management en HR collega’s over o.a. arbeidsvoorwaarden en relevante Nederlandse wet- en regelgeving binnen jouw vakgebied;
• Binnenkort wordt de OR opgericht. Ervaring met een dergelijk traject, als ook met vakbonden, is een grote pré.

Onze opdrachtgever is een overkoepelende organisatie waarin de stafdiensten voor een groot aantal onderwijsinstellingen ondergebracht zijn. De organisatie telt een kleine 1.000 medewerkers, waarvan er 21 werkzaam zijn in een staffunctie.

Binnen de organisatie komt door het vertrek van een medewerker een positie vrij binnen het HR team. Deze positie wordt in eerste instantie tijdelijk ingevuld, maar op termijn wordt er weer vaste invulling gezocht.

In de functie ondersteun je de HR afdeling in de breedste zin van het woord, je houd je onder andere bezig met:

• werving & selectie; het schrijven van vacaturesteksten en uitzetten van vacatures,
• beantwoording van de telefoon en agendabeheer ten behoeve van de HR afdeling,
• up to date houden van personeelsdossiers,
• verzamelen en aanleveren van mutaties ten behoeve van de externe payroll provider,
• administratieve afhandeling van in-, door- en uitstroom, ziekteverzuim etc.