Voor het hoofdkantoor van het Leger des Heils te Almere werft InterimWorX een HR Data Analist

Ben jij als vakprofessional toe aan een overstap naar een werkomgeving waar jij vanuit jouw christelijke geloofsovertuiging een bijdrage levert aan het helpen van mensen zonder helper? Wil jij jouw analytische skills inzetten voor een organisatie die er echt toe doet? Dan is het Leger des Heils dé werkgever voor jou.

Het Leger des Heils is een christelijke organisatie en actief in meer dan 130 landen. Vanuit haar christelijke motivatie verleent het Leger materiële en immateriële hulp aan mensen zonder helper. Het Leger des Heils in Nederland is actief op het gebied van de maatschappelijke opvang, arbeidsreïntegratie, reclassering, preventie en maatschappelijk herstel, verslavingszorg, kerkelijk werk en internationale ontwikkelingshulp. De 6.500 professionals en 13.000 vrijwilligers van het Leger des Heils staan per jaar klaar voor circa 75.000 mensen.

Op het hoofdkantoor in Almere is de Raad van Bestuur met het stichtingsbureau van stichting Leger des Heils Welzijns- en Gezondheidszorg en stichting Leger des Heils Jeugdbescherming & Reclassering gevestigd. De Raad van Bestuur wordt ondersteund door het Stichtingsbureau (ca 60 personen). De ondersteuning van het stichtingsbureau richt zich op de voorbereiding van strategie van de Stichting en op het ontwikkelen en beheren van voorwaardenscheppend beleid op de gebieden van hulp- en zorgverlening, kwaliteit, identiteit, personeel, organisatie, communicatie, informatiemanagement en financiën.

Functieomschrijving
In deze nieuwe functie overzie je de processen van HR en het informatielandschap. Je bent (mede) sturend in de opzet van de basissystemen (teneinde goede stuurinformatie te krijgen) en bewaakt de organisatie inrichting. Binnen HR ben je de vraagbaak op het gebied van informatieverschaffing. Je bent (mede) verantwoordelijk voor de management informatie van HR (incl. quality control van de data, analyse en presentatie). Je opereert hiervoor op het snijvlak van HR, Finance en Business Intelligence. Je schakelt nauw met het team van 6 BI specialisten van de ICT afdeling , de Concern Controller en de landelijke HR afdeling. Omdat de functie nieuw is, kun je echt gaan bouwen. Je start met het inventariseren van de huidige rapportages, dashboards en analyses, controleert de kwaliteit van de data zoals deze nu aangeleverd wordt en bent de architect voor de toekomstige data analyse. Daarnaast houd je je bezig met:
• Het ontwikkelen van management- en stuurinformatie;
• Analyseren van de (HR) performance;
• Beheer van rapportages en dashboards (welke informatie is er nodig);
• Opstellen van maandelijkse (stuur- en verantwoording) rapportages
• Opstellen van het Sociaal Jaarverslag;

Onze opdrachtgever is een moderne, internationale organisatie en kenmerkt zich door een informele en vlotte cultuur. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York en de magazine tak van deze onderneming is een van ’s werelds grootste tijdschriftuitgevers.

Werkzaamheden
In de functie van interim medewerker PSA ondersteun je de HR & Payroll Specialist bij alle voorkomende HR & Payroll werkzaamheden.Je werkzaamheden zullen voornamelijk bestaan uit het verwerken en controleren van mutaties. Je gaat hierbij zeer nauwkeurig te werk. Ook het bijhouden van HR administratie kent geen geheimen voor jou.

Voor onze opdrachtgever, een grote commerciële speler in de regio Den Haag, zijn wij per direct op zoek naar een HR Officer met bovengemiddelde affiniteit met en kennis van systemen en IT. De organisatie bestaat uit meerdere bedrijven en is een grote speler in de vrijetijdssector. Deze van zichzelf al dynamische omgeving is in deze tijd nog meer in beweging, wat vraagt om aanpassingen in werkwijzen en systemen. Hierdoor is er op de afdeling Functioneel Beheer een grote behoefte aan tijdelijke ondersteuning ontstaan.

In deze functie houd je je dagdagelijks bezig met het onderhoud en beheer van de HR systemen en pak je ad hoc verzoeken en issues op. Daarnaast behoren tot de werkzaamheden:
• Aanpassingen maken in de systemen voortvloeiend uit de reorganisatie waar de organisatie mee te maken heeft;
• Rapportages en analyses maken voor verschillende afdelingen;
• Technische ondersteuning bieden voor de aangesloten modules (bijvoorbeeld recruitment);
• Eerste aanspreekpunt zijn voor key users;
• Projectmatige werkzaamheden uitvoeren (denk hierbij aan het optimaliseren van bepaalde processen).

Onze opdrachtgever is internationale organisatie actief in de scheepvaart, die zich zowel richt op het vervoeren van passagiers als op het vervoeren van vracht. In Europa heeft de organisatie een van de meest uitgebreide routenetwerken en ook wereldwijd behoort zij qua omvang tot een van de grootste spelers binnen haar branche.

Functieomschrijving
In deze uitdagende functie word je zelfstandig verantwoordelijk voor de HR werkzaamheden voor een van de schepen van de vloot. Dit Nederlandse schip heeft Engelse bemanning, waardoor van oudsher de HR werkzaamheden voor dit schip in het Verenigd Koninkrijk worden uitgevoerd. Op korte termijn worden deze werkzaamheden ondergebracht in Nederland, wat resulteert in de behoefte aan een ervaren HR Business Partner met kennis van de Engelse wet- en regelgeving. Een greep uit je werkzaamheden:
• Je bent gesprekspartner en adviseur voor het management van het schip;
• Je bent verantwoordelijk voor de verzuimcases;
• Je voert functioneringsgesprekken en regelt ontslagprocedures;
• Je houdt je bezig met pensionering en succession beleid (bijvoorbeeld voluntary leave);
• Je bent op tactisch en strategisch niveau betrokken bij recruitment;
• Je coached de managers waarbij je zelf begeleidend en adviserend optreedt maar de daadwerkelijke uitvoering in de lijn moet gaan plaatsvinden;
• Naast dit schip krijg je één of meerdere interne doelgroepen toegewezen als werkveld.

ECCO
ECCO is een van oorsprong Deense schoenenproducent. Het bedrijf is in 1963 opgericht door Karl-Heinz Werner Toosbuy in Bredebro, Denemarken, waar het hoofdkantoor gevestigd is. Zijn visie was het creëren en produceren van schoenen met een hoge mate van comfort en kwaliteit. Daarnaast staat bij ECCO innovatie hoog in het vaandel. Vandaag de dag is ECCO, met wereldwijd meer dan 20.000 medewerkers, de enige grote schoenenfabrikant ter wereld die elke stap in het schoenmaakproces – van leerlooierij tot winkels – in eigen bezit en onder eigen controle heeft. Kwaliteit en innovatie kenmerken niet alleen de ECCO producten, maar typeren de organisatie in de volle breedte. ECCO is volop in ontwikkeling, zowel qua merkbeleving als op organisatieniveau.

Als gevolg van een organisatie-uitbreiding door de overname van een groot aantal winkels, is er op korte termijn ruimte voor een ervaren hands-on HR Adviseur met kennis van en affiniteit met de retail branche.

Functie omschrijving
Als HR Adviseur ben je zelfstandig verantwoordelijk voor alle HR gerelateerde werkzaamheden voor de retailtak in Nederland. Je bedient een kleine 40 winkels, 160 medewerkers en werkt nauw samen met de regio- en storemanagers. Het betreft een volledig zelfstandige operationele adviesrol, waarbij je rapporteert aan de General Manager West (UK, Ierland, België en Nederland). Bij complexe cases kun je terugvallen op jouw HR collega’s (een HR Director, 1 HR Business Partner, een Compensation & Benefits Specialist en een Payroll Specialist). De volledige insourcing van alle HR gerelateerde werkzaamheden staat voor dit jaar op de planning. In deze brede functie krijg je de unieke kans om hier vanaf de basis aan bij te dragen en bijbehorende processen vorm te geven. De rol heeft de volgende speerpunten:

• Je draagt, zorg voor het insourcen van de volledige HR administratie van de overgenomen winkels, waarbij de compliance met regelgeving en ‘Employee Experience’ van belang zijn. Hieronder valt het vormgeven, vastleggen en implementeren alle personeelsadministratieve processen.
• Je bent aanspreekpunt voor medewerkers en retail- en storemanagers met betrekking tot HR vragen en adviseert en ondersteunt de business bij alle voorkomende HR vraagstukken, waaronder recruitment, verzuimcasussen en performance;
• Je bent verantwoordelijk voor het correct en tijdig voeren van de complete HR administratie, waaronder in-, door- en uitstroom, verzuim en performance;

Verder behoren tot jouw werkzaamheden:
• Het aanleveren van mutaties bij de payroll provider en fungeren als linking pin tussen medewerkers en de payroll provider;
• Het uitvoeren van en deelnemen aan HR projecten, zoals het selecteren van een arbo-dienstverlener en een payroll provider, de implementatie van een Performance Improvement programma en mogelijk harmonisering van arbeidsvoorwaarden.

Je werkt vanuit het HQ van de West Europe regio (Benelux en UK/Ireland) in Amsterdam, waar een internationale en informele cultuur heerst.

Onze opdrachtgever is een internationaal georiënteerd familiebedrijf wat zich richt op de verpakking van en handel in fruit. Sinds een kleine 90 jaar timmert deze organisatie aan de weg en inmiddels zorgen zij ervoor dat dagelijks miljoenen consumenten genieten van kwaliteitsfruit.

De organisatie kent een platte cultuur, met korte lijnen en een nuchtere mentaliteit. Behulpzaamheid en loyaliteit staan hoog in het vaandel, waardoor werknemers de sfeer als zeer prettig ervaren en de organisatie aanprijzen vanwege goed werkgeverschap. Organisatie breed zijn groei en professionalisering belangrijke thema’s, wat ook op HR gebied leuke uitdagingen creëert.

In een klein en hecht team, bestaande uit een HR Manager en een Junior HR Adviseur, ben je verantwoordelijk voor alle voorkomende HR werkzaamheden. Van het verwerken van de personeelsadministratie tot adviseren in complexe verzuimcases en het coachen van leidinggevenden, alles zit in deze functie. Daarnaast staat de HR afdeling nog redelijk in de kinderschoenen, waardoor je een unieke kans krijgt om mee te bouwen aan nieuwe processen en met een positief kritische blik bestaande processen mag optimaliseren. Daarnaast ben je in deze functie:
• Vraagbaak voor de hele organisatie op het gebied van HR;
• Sparringpartner voor de HR Manager;
• Een “mentor” voor je de Junior HR Adviseur;
• Op projectmatige basis betrokken bij diverse HR onderwerpen, voor dit jaar staan onder andere medewerker tevredenheid, duurzame inzetbaarheid en verzuim op de agenda.

Organisatie
Onze opdrachtgever is een internationaal en onafhankelijk opererend opslagbedrijf voor chemicaliën, met terminals in Rotterdam en Amsterdam en daarnaast 2 locaties in Spanje en Duitsland. De huidige tijd vraagt om een andere dan de traditionele manier van werken, waardoor de focus van de organisatie in grote mate gericht is op duurzaamheid en veiligheid. De unieke infrastructuur en expertise op het gebied van opslag en afhandeling van producten helpen daarbij en de ruim 300 medewerkers spelen daarin een belangrijke rol.

Dit toonaangevend Europees opslagbedrijf is per zo spoedig mogelijk op zoek naar een nieuwe collega die in ieder geval tijdelijk maar wellicht ook voor de langere termijn de HR-administratie op professionele manier ondersteuning kan bieden.

Functieomschrijving
Binnen een klein team ondersteun je de HR Manager en de HR Officer. Je hebt een rol in de dagelijkse personeelsadministratie en daarnaast de voorbereiding (mutaties e.d.) van de salarisadministratie, je bent aanspreekpunt voor collega’s voor vragen over arbeidsvoorwaarden en je helpt bij het opmaken van rapportages. Jouw hoofdtaken zijn:
• Beheer van digitale personeelsdossiers en het personeelsinformatie systeem;
• Maken van werkgeversverklaringen en ondersteunen bij in-door-uitstroom activiteiten(zoals beheer van indiensttredingsdossiers (arbeidsovereenkomsten, keurings-aanmeldingen, pensioen-aanmeldingen, enz.));
• Behandelen van verlofvraagstukken;
• Bijdragen aan de voorbereidingen van de salaris administratie;
• Inregelen van de verschillende opleidingen en bewaken van de verplichte matrix;
• Samenstellen van een bedrijfs-nieuwsbulletin

Voor onze opdrachtgever zoeken wij een medewerker klantenservice met commerciële drive. In deze functie ben je o.a. verantwoordelijk voor het telefonisch adviseren over en het verkopen van het assortiment van de opdrachtgever en ondersteun je de accountmanagers bij commerciële activiteiten.

In samenwerking met onze zusterorganisatie Talent Enterprise, specialist in IT, werven wij een Junior Projectleider uitrol Chromebooks voor onze opdrachtgever, een grote organisatie binnen de sector onderwijs met 4.000 medewerkers. De organisatie telt vele locaties in regio Rotterdam en is sinds 2019 bezig met het centraliseren van de IT werkzaamheden. Voor de uitrol van Chromebooks voor leerlingen op een groot aantal scholen is er tijdelijk behoefte aan een interim Projectmedewerker Uitrol Chromebooks. Vind jij het leuk om een IT project te coördineren? Dan past deze opdracht bij jou!

In de functie van Projectmedewerker Uitrol Chromebooks draag je zorg voor de uitrol van chromebooks voor de leerlingen van de scholen binnen de organisatie. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en de uitvoering van het project, maar ook communicatie met verschillende stakeholders is een belangrijk onderdeel. Je begrijpt wat er moet gebeuren en kunt de aansturing oppakken. Je werkt samen met het kleine IT team en de andere projectleiders binnen de organisatie. Tot je takenpakket behoren o.a.:

Coördinatie in de uitrol van minimaal 1.600 Chromebooks voor leerlingen van de scholen;
Zorgen voor een juiste planning en deze communiceren met de stakeholders;
Contact beheren met de leverancier van de Chromebooks;
Contact beheren met de scholen; jij bent hun aanspreekpunt en geeft uitleg;
Uitvoeren van de uitrol en bewaken van de planning;
Regelen van de registratie en eventueel installatie van de Chromebooks op de scholen.

Onze opdrachtgever is het hoofdkantoor van een bekende internationale retailorganisatie. Binnen het HR team is er op korte termijn behoefte aan een ervaren, veelzijdige HR Officer, op tijdelijke basis ter vervanging van zwangerschapsverlof.

Je maakt deel uit van de afdeling HR, bestaande uit 5 HR specialisten. Als HR Officer ben je samen met jouw collega’s, verantwoordelijk voor het bieden van hoogwaardige HR dienstverlening aan medewerkers en management in Nederland en in 14 andere Europese landen. De organisatie telt op locatie Amsterdam tientallen verschillende nationaliteiten. De voertaal is Engels. Binnen het team HR wordt onderling Nederlands gesproken. Je bent eerste aanspreekpunt voor alle HR gerelateerde zaken binnen Nederland en draagt zorg voor een correcte en tijdige HR administratie. Tot je werkzaamheden behoren o.a.:
• administratie rond in-, door- en uitstroom, verzuim, verlof en overige contractmutaties. Hierbij zijn veel uitzonderingen, zoals 30% regelingen, Visa aanvragen etc., wat vraagt om uitzoekwerk. Je werkt nauw samen met de payroll administrator.
• het informeren en adviseren van medewerkers en management over (administratieve) HR vraagstukken.
• het onderhouden van contacten met relevante externe instanties, zoals UWV en Arbodienst.
• het genereren van rapportages en overzichten, nationaal en internationaal.
• ondersteunende werkzaamheden omtrent HR processen internationaal.