ECCO
ECCO is een van oorsprong Deense schoenenproducent. Het bedrijf is in 1963 opgericht door Karl-Heinz Werner Toosbuy in Bredebro, Denemarken, waar het hoofdkantoor gevestigd is. Zijn visie was het creëren en produceren van schoenen met een hoge mate van comfort en kwaliteit. Daarnaast staat bij ECCO innovatie hoog in het vaandel. Vandaag de dag is ECCO, met wereldwijd meer dan 20.000 medewerkers, de enige grote schoenenfabrikant ter wereld die elke stap in het schoenmaakproces – van leerlooierij tot winkels – in eigen bezit en onder eigen controle heeft. Kwaliteit en innovatie kenmerken niet alleen de ECCO producten, maar typeren de organisatie in de volle breedte. ECCO is volop in ontwikkeling, zowel qua merkbeleving als op organisatieniveau.
Als gevolg van een organisatie-uitbreiding door de overname van een groot aantal winkels, is er op korte termijn ruimte voor een ervaren hands-on HR Adviseur met kennis van en affiniteit met de retail branche.
Functie omschrijving
Als HR Adviseur ben je zelfstandig verantwoordelijk voor alle HR gerelateerde werkzaamheden voor de retailtak in Nederland. Je bedient een kleine 40 winkels, 160 medewerkers en werkt nauw samen met de regio- en storemanagers. Het betreft een volledig zelfstandige operationele adviesrol, waarbij je rapporteert aan de General Manager West (UK, Ierland, België en Nederland). Bij complexe cases kun je terugvallen op jouw HR collega’s (een HR Director, 1 HR Business Partner, een Compensation & Benefits Specialist en een Payroll Specialist). De volledige insourcing van alle HR gerelateerde werkzaamheden staat voor dit jaar op de planning. In deze brede functie krijg je de unieke kans om hier vanaf de basis aan bij te dragen en bijbehorende processen vorm te geven. De rol heeft de volgende speerpunten:
• Je draagt, zorg voor het insourcen van de volledige HR administratie van de overgenomen winkels, waarbij de compliance met regelgeving en ‘Employee Experience’ van belang zijn. Hieronder valt het vormgeven, vastleggen en implementeren alle personeelsadministratieve processen.
• Je bent aanspreekpunt voor medewerkers en retail- en storemanagers met betrekking tot HR vragen en adviseert en ondersteunt de business bij alle voorkomende HR vraagstukken, waaronder recruitment, verzuimcasussen en performance;
• Je bent verantwoordelijk voor het correct en tijdig voeren van de complete HR administratie, waaronder in-, door- en uitstroom, verzuim en performance;
Verder behoren tot jouw werkzaamheden:
• Het aanleveren van mutaties bij de payroll provider en fungeren als linking pin tussen medewerkers en de payroll provider;
• Het uitvoeren van en deelnemen aan HR projecten, zoals het selecteren van een arbo-dienstverlener en een payroll provider, de implementatie van een Performance Improvement programma en mogelijk harmonisering van arbeidsvoorwaarden.
Je werkt vanuit het HQ van de West Europe regio (Benelux en UK/Ireland) in Amsterdam, waar een internationale en informele cultuur heerst.