Onze opdrachtgever is een onderwijsgroep van veertien scholen in het voortgezet en mbo-onderwijs. In totaal werken er zo’n 1000 medewerkers, verdeeld over acht verschillende gemeenten in Zuid-Holland. De onderwijsgroep houdt zich naast het reguliere onderwijs bezig met het ontwikkelen van onderwijsprojecten met commerciële organisaties, gemeenten en instellingen uit de regio. Binnen het team van salarisadministrateurs is, door de implementatie van de nieuwe salarisadministratiesoftware AFAS, behoefte aan tijdelijke ondersteuning door een interim salarisadministrateur die de verloning van A – Z kan draaien, complexe berekeningen kan maken en over kennis van en ervaring met AFAS beschikt.

Als Interim HR Manager coördineer jij het Team HR Support, bestaande uit 7 HR Professionals en 3 Salarisadministrateurs. Gezamenlijk ondersteun je de gehele business in het HR proces, werkende met AFAS Profit en Insite. Een belangrijk aandachtspunt is dat HR voorheen uit 2 afdelingen bestond (advies en support) en vanaf 2023 samengevoegd is tot één team.

Als Interim HR Manager binnen deze rol is het dan ook essentieel dat je kennis van en ervaring met veranderprocessen hebt, zodat je advies kunt geven over de wijze waarop deze 2 teams tot 1 team gevormd kunnen worden en hoe die samenwerking vorm te geven.

Werk je graag binnen een informele moderne werkomgeving en lijkt het je leuk om binnen de onderwijssector te werken? Wil je middels je werk een bijdrage leveren aan de samenleving? Lees dan snel verder!

Onze opdrachtgever biedt onderwijsinstellingen administratieve ondersteuning in de breedste zin van het woord. Onderdeel hiervan is het volledig uit handen nemen van de personeels- en salarisadministratie van haar klanten. Binnen het team van salarisadministrateurs is, door het vertrek van een collega, behoefte aan tijdelijke ondersteuning door een ervaren interim salarisadministrateur.

Als Interim Teamlead PSA coördineer jij het PSA team, bestaande uit 2 Payroll Professionals en 4 PSA medewerkers. Met jouw kennis en expertise weet je het team de goede kant op te sturen en zorg je voor de personeels- en salarisadministratie van zo’n 650 collega’s. Hiernaast neem je het team mee in in de transitie van Raet naar HR2day, zodat alle collega’s goed om leren gaan met HR2day.

Werk je graag binnen een informele en innovatieve werkomgeving en lijkt het je leuk om binnen de onderwijssector te werken? Wil je middels je werk een bijdrage leveren aan de samenleving? Lees dan snel verder!

Onze opdrachtgever is een overkoepelende organisatie waarin de stafdiensten voor een groot aantal onderwijsinstellingen ondergebracht zijn. De organisatie telt een kleine 1.000 medewerkers, waarvan rond de 20 werkzaam zijn in een staffunctie.

Als gevolg van enkele ontwikkelingen is er op korte termijn behoefte aan HR-Advies-capaciteit. Het gaat om een uitdagende rol voor 2 tot 3 dagen op het net verbouwde Bestuursbureau.

Voor onze opdrachtgever in de regio Overijssel werft InterimWorX een interim Payroll Specialist.
Onze opdrachtgever is de grootste educatieve dienstverlener van ons land. Het bedrijf adviseert over en levert miljoenen studieboeken, digitale licenties en andere studiematerialen. Onmisbaar en een spil voor lerend en studerend Nederland, op alle studie-niveaus.
Behalve dat men les- en studiemateriaal voor vo-, mbo-, hbo- en wo-studenten beschikbaar stelt, begeleidt men ook scholen en docenten voor onderwijs-digitalisering.

De organisatie telt richting de 400 medewerkers en heeft diverse locaties in Nederland en Belgie.
In verband met het vertrek van een collega en het proces van outsourcing waar men middenin zit, is men op zoek naar een (ervaren) payroll specialist die de komende maanden het operationele- en outsourcing-proces kan ondersteunen.

Voor onze opdrachtgever de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam werft InterimWorX op exclusieve basis een Senior Medewerker HR & Salarisadministratie | Vast | 34 – 38 uur per week.

Ben jij een administratieve allrounder met kennis van de HR- en Payroll administratie? Vind je het leuk om deze twee administraties te combineren in jouw dagelijkse werkzaamheden? Wil jij graag werken binnen de creatieve en kleurrijke werkomgeving die de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten biedt?

Lees dan snel verder!

Onze opdrachtgever is een grote bekende onderwijsinstelling die specialistische hbo-opleidingen aanbiedt, nationaal en internationaal.

Vanuit het Servicebureau worden de ondersteunende diensten voor alle verschillende entiteiten verricht. Onderdeel van het Servicebureau is de afdeling HR, bestaande uit 10 medewerkers waar ruimte is ontstaan voor een ervaren Personeels- en Salarisadministrateur ontstaan.

Het Servicebureau is een hecht team dat elkaar aanvult, met een positieve werksfeer, weinig verloop en een cultuur van ‘samen doen’.

Functie omschrijving:
Samen met drie collega’s ben je onder leiding van de teamleider PSA verantwoordelijk voor de tijdige en correcte verloning van rond de 1.000 collega’s. Het gaat hier om een vrij bewerkelijke payroll met ook nog steeds wat handmatige taken. Je zult daarom ook een bijdrage leveren aan het optimaliseren en verder digitaliseren van processen. Daarnaast houd je je bezig met:
• Verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Controleren en verwerken van alle voorkomende mutaties;
• Verzorgen van de volledige salarisadministratie inclusief aangiften bij diverse instanties;
• Uitvoering van de rechtspositionele regelingen;
• Beantwoorden van alle voorkomende payroll-gerelateerde vragen en indien nodig adviseren in payroll-gerelateerde kwesties;
• Genereren en analyseren van managementrapportages;
• Ondersteunende HR werkzaamheden

De afdeling HRM maakt onderdeel uit van het bestuursbureau, welke voor circa 30 scholen vraagbaak is in de regio Delfland, Den Haag en Lansingerland. Binnen de organisatie komt door het vertrek van een medewerker een positie vrij binnen het HR team. Het HR team bestaat uit ongeveer 5 directe collega’s. Deze positie wordt in eerste instantie tijdelijk ingevuld.

In de functie ondersteun je de HR afdeling in de breedste zin van het woord, je houd je onder andere bezig met:
• ondersteuning bieden aan de HR Adviseurs omtrent het hele administratieve proces van in-, door-, zij- en uitstroom;
• het kritisch beoordelen van de werkzaamheden en hoe deze beter te organiseren;
• verzamelen en aanleveren van mutaties ten behoeve van de externe payroll provider;
• het administratief ondersteunen bij de dagdagelijkse operatie zoals beantwoording van de email, telefoon en agendabeheer, up to date houden van personeelsdossiers, ondersteunen bij wervingscampagnes en sollicitatieprocedures