088 408 6789
frame

Salarisadministratie binnen de retail

Een branche met vaak een hoge in- en uitstroom en daarmee een grote hoeveelheid mutaties, verschillende soorten uren en diensten met bijbehorende soorten toeslagen en dikwijls meerdere filialen; de retail is een zeer dynamische branche. Dat maakt deze branche interessant voor salarisadministrateurs, maar tegelijkertijd brengt het ook verschillende uitdagingen met zich mee. Salarisadministratie binnen de retail vraagt dan ook om specialistische kennis, affiniteit met de sector en haar bijzonderheden en passende vaardigheden. Wat maakt salarisadministratie in deze branche bijzonder en hoe kan InterimWorX binnen salarisadministratie in de retail ondersteunen?





Sparringspartner met kennis van zaken


Kennis retail cao's


Kennis bijzondere toeslagen en mutaties


Experts in software

Download whitepaper

Meer weten over de bijzonderheden van salarisadministratie binnen de retail? Download nu gratis de whitepaper!

Wat maakt salarisadministratie binnen de retail bijzonder?

Een van de bijzonderheden van salarisadministratie binnen de retail is de toeslagen die horen bij de verschillende diensten. Zo hebben medewerkers op zondag recht op een toeslag van 100% op de gewerkte uren. Daarom is de koppeling tussen het urenregistratiesysteem en de HR- en payroll software, net als een goede inrichting van deze systemen essentieel. Helemaal gezien filiaalmanagers vaak de verantwoordelijken zijn voor het aanleveren van de benodigde informatie voor de salarisadministratie en dit, als niet specialist binnen HR of payroll, moeten doen naast al hun andere taken. Nog regelmatig is het belang van een goede salarisadministratie binnen de retail onderbelicht, maar steeds meer organisaties werken aan procesverbeteringen en zetten stappen in de professionalisering en ‘verzwaring’ van salarisadministratie als specialisme. Bij het werven van (interim) salarisadministrateurs in deze branche is het daarom belangrijk dat kandidaten kennis hebben van de sectorspecifieke bijzonderheden én deze leuk vinden. Vaak zijn dit payroll specialisten met ervaring binnen de branche of binnen bijvoorbeeld horeca en/of kennis van de veel gebruikte software binnen de retail, zoals AFAS en SAP. Meer weten over de uitdagingen van salarisadministratie binnen de retail? Lees onze blogs hieronder of download onze whitepaper!

Sectorpagina retail salarisadministratie

Wat wij schrijven over salarisadministratie binnen de retail

Salarisadministratie binnen de retail vraagt om specialistische kennis en affiniteit met de sector. In onderstaande blogs behandelen we verschillende onderwerpen die salarisadministratie binnen de retail zo bijzonder maken. We gaan dieper in op wat bepalingen in de cao, typen software, veelvoorkomende mutaties en sectorspecifieke bijzonderheden betekenen voor de salarisadministratie.

Hoe kies je de beste salarisadministratie software

Zo kies je de beste (salarisadministratie)software voor jouw retail organisatie

Zo kies je de beste (salarisadministratie)software voor jouw retail organisatie De keuze voor de beste software voor de salarisadministratie wordt... Lees verder

Lees verder
Professionalisering salarisadministratie binnen retail essentieel

Salarisadministratie binnen de retail: doen ze zichzelf te kort?

Salarisadministratie binnen de retail: doen ze zichzelf te kort? Veel bedrijven binnen verschillende branches hebben een aparte afdeling voor... Lees verder

Lees verder
software voor salarisadministratie binnen retail

Veelvoorkomende software voor salarisadministratie binnen de retail

Veelvoorkomende software voor salarisadministratie binnen de retail Een goed softwarepakket neemt veel administratief werk uit handen, en er is ruime... Lees verder

Lees verder